وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: وقتی به او گفتیم قصد داریم به خاطر حواشی پیش فصل، بازی خوبش در مقابل سایپا و همچنین دیدار دربی با او مصاحبه ای داشته باشیم، خندید و گفت حاشیه ای نپرسید که کم حاشیه نداشتم! در پاسخ گفتیم با محمد آبشک مصاحبه داشته باشی و از حاشیه ها نپرسی؟! مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با محمد آبشک هافبک دوست داشتنی داماش را در ادامه خواهید خواند :

 

varesh-sport.com : فصل جدید را با حاشیه شروع کردی…

از ابتدای فصل نقل و انتقالات پیشنهادات زیادی از تیم هایی مثل نفت تهران ، تراکتورسازی ، مس کرمان و … داشتم اما تصمیم نهایی ام این شد که در داماش بمانم و در این تصمیمم طرفداران و مردم رشت نقش زیادی داشتند. چند روز پس از اینکه قراردادم را امضا کردم وکیل آقای دایی با من تماس گرفتند و گفتند تو را می خواهیم که من در پاسخ گفتم با باشگاه قرارداد داخلی امضا کرده ام و باید با آقای عابدینی حرف بزنید . من به تیم رقیب که نمی خواستم بروم و به شخصه علاقه قلبی هم به پرسپولیس ندارم. اگر که می خواستم به این تیم بروم تنها برای پیشرفت فوتبالی ام بود. سال قبل هم که پیشنهاد استقلال شد فقط به خاطر اینکه حس می کردم در این تیم و و پست هافبک جا برای پیشرفتم هست بحث رفتنم بود وگرنه اینطور نیست که مثلا به خاطر نام این تیم ها بخواهم سر و دست بشکنم .

 

بحث دیگر حاشیه ای که پیش از فصل وجود داشت مربوط به مصاحبه در خصوص مسائل مالی تیم بود . در این چند سال انصافا من پول چندانی از داماش نگرفته ام. شاید خیلی ها بگویند آبشک زیاد از مشکلات مالی حرف می زند، درحالی که بازیکنان دیگر هم از این شرایط ناراحت اند و به زبانی دیگر حرفش را میزنند، منتهی وقتی که من مصاحبه می کنم بیشتر همین قسمت از حرف هایم را برجسته می کنند .

 

varesh-sport.com : یکی از حرف های منتقدینت این است که محمد آبشک خیلی زود تحت تاثیر پیشنهاداتش قرار می گیرد و هوایی می شود .

اینطور نیست و به شرایط تیم مورد نظر ارتباط داشت.اینجا بحث مالی وجود نداشت و الان اگر استقلال یا حتی منچستر به من پیشنهاد بدهد با توجه به اینکه می دانم در آن تیم جایی برای من و پیشرفتم وجود ندارد اصلا چه لزومی دارد در موردشان فکر کنم؟!

 

varesh-sport.com : قبول داری که مصاحبه هایت در آن شرایط بیشتر برایت حاشیه ساز میشد و درست نبود؟

ببینید من اصلا مصاحبه خاصی نکردم و عین جمله ای که گفتم این بود که با آقای عابدینی حرف بزنید . فردایش یک عده ای به این شکل نوشتند که من گفته ام عاشق دایی و کار کردن با او هستم ، یکی دیگر نوشت من پرسپولیسی ام و….شاید 30 نوع حرف مختلف به نقل از خودم شنیدم و خواندم در حالی که اصلا به این شکل نبوده است . به عنوان مثال یک نفر به من زنگ زد و مصاحبه کرد که گفتم پرسپولیس تیم خوب و بزرگی است اما همه چیز را به آقای عابدینی می سپارم و… اما بعدش دیدم از هر 10 نقل قول و حرف 8 تای آن اصلا مال من نبود . ماشالله شما که خودتان بهتر می دانید خیلی از خبرنگاران مصاحبه ها را سعی می کنند با آب و تاب بنویسند که گاهی همین باعث سو تفاهم می شود.

 

محمد آبشک ،داماش و  پرسپولس

 

varesh-sport.com : در چند سال گذشته جز بازیکنان خوب داماش بودی و از محبوب ترین بازیکنان بین هواداران بودی، اما این سلسله مصاحبه ها دلخوری هایی را در دل هواداران بوجود آمد…

شما خیلی راحت می توانید یکی را بالا ببرید و یا شخصی را بکوبید و اصلا خاصیت خبرنگار و رسانه همین است . من در فیسبوک می دیدم که یکی می گفت بی غیرت یا شخص دیگری می گفت پول پرست اما باید این را در نظر می گرفتند که من سه سال بدون پول خاصی با جان و دل برای داماش بازی کرده ام .

احترام بین من و هواداران احترامی متقابل بوده است و من با جان و دل بازی کرده ام و طرفداران هم لطف کردند تشویقم کردند . هواداران این حق را دارند که یک بازیکن را بالا ببرند یا پایین بیاورند و این در فوتبال طبیعی است…اما اینکه بیایند چنین حرف هایی بزنند درست نیست .

از ابتدا هم اولویت من داماش بوده است و حالا که مانده ام از همینجا تلاش می کنم تا به تیم ملی برای مسابقات جام جهانی دعوت شوم.

 

varesh-sport.com : در دیدار با سایپا بسیار با انرژی و انگیزه بازی می کردی و شاید بتوان گفت بهترین بازیکن میدان بودی. نخستین بازی لیگ را برای داماش چطور دیدی؟

ما بدنسازی سنگینی را گذراندیم و یک مقدار بدن بچه ها سنگین بود، انشالله در ادامه وضعیت تیم بهتر می شود . بازی با سایپا برای شروع خوب بود و موقعیت های زیادی را در این مسابقه داشتیم . در مورد خودم هم باید بگویم امسال تمام تلاشم این است که به تیم ملی دعوت شوم و از طرفی هم نمی خواهم این شایعات قوت بگیرد که چون به پرسپولیس نرفتم قصد کم کاری دارم . این بحث ها به نظرم اصلا درست نیست، من بچه همین شهر هستم و اصلا در ذات من نیستم که بخواهم چنین رفتاری را داشته باشم . هواداران مطمئن باشند من همیشه تمام توانم را برای تیم شهرم می گذارم .

 

varesh-sport.com : هر چند میل به هجوم داری اما همه تو را از دوره مهدی دینورزاده به عنوان یک هافبک دفاعی می شناسند . در دیدار برابر سایپا دقایقی به عنوان بال چپ هم از تو استفاده شد و خوب هم بازی کردی ، نظر خودت در این مورد چیست؟

خب در آن شرایط ما در تلاش بودیم که به هر نحوی شده به گل دست پیدا کنیم و به دستور آقای ناظمی من هم در آن پست قرار گرفتم . خوب بود و به نظر خودم هم عملکرد نسبتا خوبی داشتم اما در هر حال پست اصلی من هافبک دفاعی است و در این پست راحت ترم .

 

varesh-sport.com : در دوره مهدی تارتار هم گاهی بازی در این قسمت بازی می کردی…

در زمان مهدی تارتار با سیستم 2-4-4 لوزی بازی می کردیم که یک مقدار برایم سخت بود اما اینجا هافبک هایمان را داشتیم و دغدغه فکری کمتری داشتم و می دانستم اگر نتوانستم به جای خودم برگردم ،جایم پر می شود .

 

varesh-sport.com : به بازی با ملوان هم نزدیک شدیم ، نظرت در خصوص این بازی چیست؟

به غیر از هافبک چپ و راست ، سایر بازیکنانمان را حفظ کردیم و فکر می کنم به لحاظ هماهنگی مشکل خاصی نداریم در حالی که تیم مقابل تغییراتی را در لیست بازیکنان خود داشته است . من فکر نمی کنم در چند سال اخیر هیچگاه ملوان از ما بهتر بازی کرده باشد و داماش همیشه بهتر از آنها بوده است و بر روی سکوها و به لحاظ تشکیلاتی هم از آنها بالاتر بوده ایم .

در بازی سال گذشته هم تراژدی گل دقایق ابتدایی و مخصوصا داوری با سوت های ریز میانه میدان و در نهایت آن پنالتی نادرست ضربه زیادی را به لحاظ روحی و روانی به تیم وارد کرد، در حالی که به لحاظ فوتبالی ما بازی بسیار خوبی را از خودمان به نمایش گذاشتیم . دربی سال گذشته فقط یک اتفاق بود و به هیچ وجه ما حتی در انزلی به ملوان باج نمی دهیم .

ما در چند سال گذشته نتایج بزرگی را کسب کرده ایم و این تیم را در انزلی هم برده ایم و انشالله امسال هم می رویم تا ضمن ارائه یک بازی خوب ملوان را شکست دهیم و دل هواداران را شاد کنیم .

 

varesh-sport.com : با توجه به پست و نوع بازی ات مطمئنا رو به روی مازیار زارع قرار می گیری، باز هم انتظار حاشیه داشته باشیم؟!

دنبال حاشیه نیستم ، اماخب اگر در بازی بخواهد مشکلی پیش بیاید که لازم باشد از حقم دفاع کنم مطمئنا اینکار را انجام میدهم . سال قبل که مشکلی بین ما پیش نیامد اما در استادیوم خیلی به من نسبت به بقیه فحاشی کردند .

نمیدانم دلیل این فحاشی ها چه بود و به هر حال هر کس فرهنگ خودش را نشان می دهد اما برای من این فحاشی ها اهمیتی ندارد و در بازی ام تاثیر گذار نیست . وقتی که پاسخ فحاشی و توهین را ندهید ، مطمئنا به خود اشخاص و شخصیت خود آن ها بر می گردد.

مطمئن باشید در این بازی تمام توانمان را می گذاریم تا با کمک هوادارانمان پیروز شویم تا آنها نگویند که پیروزی دو سال قبل ما یک اتفاق بوده است و متوجه شوند که این برد آنها در سال گذشته بوده که یک اتفاق بوده است .

 

varesh-sport.com : چقدر حمید درخشان و تفکراتش را در شکست سال گذشته موثر می دانی؟

سرمربی یک تیم هیچ وقت دلش نمی خواهد که تیمش امتیاز از دست بدهد اما گاهی شاید شرایط به شکلی پیش برود که با برخی رفتارها چنین شائبه ای را ایجاد کند . آقای درخشان مربی خوبی بودند و در گذشته هم بازیکن بزرگی بودند اما اینجا شرایط به شکلی پیش رفت که نارضایتی تماشاگران را به همراه داشت و همه فکر می کردند ایشان به نحوی رفتار می کنند که تیم نتیجه نگیرد .

از طرفی ایشان شاید تا حدی به حساسیت بازی واقف بودند اما به هر حال باید بپذیریم که به اندازه بازیکنان و مربیان بومی مثل آقای ناظمی باخبر نبودند . باز هم تاکید می کنم که در آن بازی هم ما خوب بازی کردیم اما این داوری و بدشانسی بود که باعث شد امتیازی نگیریم .

 

varesh-sport.com : امسال متاهل هم شدی و جا دارد یکبار دیگر از طرف کاربران وارش اسپرت و هواداران داماش این وصلت را تبریک بگوئیم. حرف پایانی ات با هواداران داماش شهر باران؟

خیلی ممنون از شما .

باز هم تاکید می کنم هواداران داماش یقین داشته باشند با تمام توان و انگیزه ام بازی می کنم تا تیم نتیجه بگیرد و مطمئنا دلم کاملا با تیم است . مطمئن باشید به این دلیل هم این حرف را نمی زنم که مانده ام و در واقع همان موقع هم گفته بودم که باید با آقای عابدینی حرف بزنند اما خب شیطنت و شلوغ کاری رسانه ها باعث شد که چنین حرف هایی پیش بیاید .

ما تیم خوبی هستیم و مربی و طرفداران خیلی خوبی را داریم و انشالله این هفته شرایط به شکلی پیش برود که بتوانیم پیروز شویم و دل هواداران را شاد کنیم .

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار

www.varesh-sport.com

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید