وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : وارش اسپرت با همکاری یک تیم آنالیز حرفه ای برای نخستین بار در سطح کشور به آنالیز تیم های لیگ برتری می پردازد.

سعی خواهیم داشت تا از این پس و در حد امکان آخرین بازی حریفان داماش گیلان را با همکاری تیم آنالیز M.A.M مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم تا با اینکار علاوه بر بالاتر بردن سطح فنی هواداران داماش گیلان در دنیای مجازی کمکی هم برای کادرفنی داماش شهر باران باشیم .

 

این حرکت برای نخستین بار در سطح کشور از سوی یک سایت ورزشی و هواداری انجام می گیرد که امیدوارم مورد استقبال کاربران فوتبال فهم وارش اسپرت و هواداران داماش گیلان در دنیای مجازی قرار بگیرد .

 

برای مشاهده آنالیز بازی صبای قم و فولاد خوزستان به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

 

1. در این تصویر همان طور که مشاهده می کنید تیم فولاد با سیستم 1-3-2-4 مقابل تیم صبا قرار گرفته است. عدم حضور ارشاد یوسفی در زمین از نکات تعجب بر انگیز دیدار است.

 

 

2. در این تصویر سال تولد افراد حاضر در زمین و سن این افراد قرار گرفته است . بر این اساس میانگین کل سنی تیم فولاد در این دیدار 27.54 بوده است. میانگین ها را به شکل تفکیکی در زیر ملاحظه می کنید :

خط دفاع: 115/4=28.75

خط میانی: 130/5=26

خط حمله : 28/1=28

مجموع : 303/11=27.54

مسن ترین بازیکن زمین: عبدالله کرمی با 31 سال سن

جوان ترین بازیکن زمین: بختیار رحمانی با 22 سال

 

 

3. در تصویر 3 ما می توانیم حرکات بازیکنان تیم فولاد و آزادی حرکت این بازیکنان برای نفوذ و دفاع که بر اساس فیلم بازی بوده را ببینیم. بختیار رحمانی به عنوان پلی میکر تیم آزادی حرکت به تمام نقاط زمین را دارد. از نکات جالب در این تصویر حدود حرکت بازیکن کنار و خالی بودن فضای بازیکنان در هنگام دفاع است.

 

 

4. در تصویر 4 شرایط تیم فولاد در هنگامی است که تیم از سمت راست به حرکت در آماده و کم کم به منطقه‌ی خطر می رسد. از نکات جالب این تصویر فشردگی شدید تیم نفت و حرکت متمرکز برای تصاحب توپ است یعنی این تیم به شدت پرس منطقه ای کار می کند. سرعت پاس و تغییر مسیر حرکتی از یک جناح به جناح دیگر می تواند تیم فولاد را در این نوع دفاع با مشکل روبرو کند.

 

 

5. در این قسمت زمین به 9 قسمت تقسیم شده و بالاترین حد درگیری از لحاظ نفر به نفر و پست به پست مشخص شده است. اکثر این درگیری ها در خط میانی و در مستطیل شماره‌ی 5 است که درگیری 3 به 3 بوده است . بنابراین برنده‌ی این درگیری تا حد زیادی میتواند باعث ایجاد موقعیت در تیم خودی شود.

استفاده از بازیکنان مکمل در این پست خیلی می تواند به تیم کمک کند کهلبا از بازیکنانی با خصوصیات یکسان در پست جلو زن تیم داماش دید شده است.

انتقال پاس به کناره‌ها و برگرداندن و تغییر جهت جناح بازی و همچنین بازی تخریبی نیز جزو مهم ترین خصوصیات این پست است. اغلبا در تیم های مطرح دنیا از یه بازیکن کند ولی با ضریب پاس بالا و یک بازیکن  تخریبی-نفوذی در کنار هم استفاده می گردد. دلیل استفاده بازیکن کند به دلیل میل کمتر در شرکت در حمله میباشد .

 

 

6. در این قسمت که بر اساس نرم افزار آمار تحلیل شده است بازیکنان تیم فولاد در 9 منطقه‌ی اصلی و 6 منطقه‌ی کم فشار ما بین آن مورد بررسی قرار گرفته اند. گردش توپ تیم فولاد کاملا محسوس و وابسته بودن این تیم به خط میانی و تا حدودی راست مشخص است.

65% مالکیت توپ در خط میانی بوده و نکته‌ی جالب این آمار در جایی است که تیم فولاد میل کاملی به اوورلب کردن در کناره های خط ندارد و سعی به بردن بازی به محوطه جریمه یا پشت 18 در این تیم مشهود است.

اگر مجموع مالکیت سمت راست را با چپ مقایسه کنیم 2.5+28+4 = 34.5 و 1.5+16.5+3.5=21.5 متوجه می شویم تیم فولاد از سمت راست که شریفات و خالقی حضور دارند میل بیشتری به حرکت داشته که از لحاظ میانگین سنی نیز جوان تر از سمت چپ خود هستند.

 

 

7. در این تصویر حرکت بازیکنان تیم فولاد در هنگام حمله با فرض اینکه توپ در سمت راست است مشخص شده است که موقعیت قرارگیری این بازیکنان را مشاهده میکنید. باز هم در این تصویر میل اور لب کردن در فولاد زیاد دید نمی شود و جلو آمدن مهدی نوری از بابت موقعیت برای شوت نیز از دیگرنکات این تصویر میباشد.

 

 

8. در این تصویر یک پیشنهاد برای ضد حمله (fast break) در این بازی در نظر گرفته که با توجه به این سیستم میتوان از حد نفوذ بازیکنان کنار تیم فولاد در هنگام حمله کاست.

شرح این قضیه به این شکل است که اگر بازیکنان کناری فولاد نفوذ کنند،بازیکن نوک ما (ST) به پشت فضای خالی تیم فولاد حرکت کرده بازیکن بال سمت مخالف تیم ما آماده برای پر کردن پوزیشن بازیکن نوک ما باشد، زیرا پست این بازیکن در "محل دور از خطر" (weak Side) می باشد و اغلبا در کنار ها با توجه به آمدن بازیکن کنار و نزدیک بودن 2 دفاع به سمت توپ، برتری نفراتی وجود دارد .

این موضوع باعث میشود که اگر توپ توسط بازیکنان ما به کناره ها انتقال یا دفع شد در فضای 1 به 1 قرار بگیرند که این مسئله خود باعث این می شود که تیم فولاد از حمله به کناره ها تا حدودی صرف نظر کند یا با بازیکن هافبک راست خود حرکت کند. این سیستم مدت ها توسط تیم ملی آلمان انجام می پزیرفت که کلوزه و مولر این کار را بارها انجام دادند.

 

*در اینجا به مختصر نکاتی از این بازی می پردازیم :

 

1. نوری میل شدیدی به زدن توپ به پشت مدافعین تیم حریف دارد (با استفاده از حاتمی)

2. استفاده از بازیکنان کنار برای اضافه شدن و تغییر حالت از 4. 2. 3. 1 به 3. 4. 3 در تیم فولاد از 2 طرف دید میشود.

3. 2 بازیکن دفاع میانی تیم ما با توجه به فیزیک خوب فرزاد حاتمی و قدرت بدنی بالای این بازیکن باید از لحاظ فیزیک قابلیت دفاع خوبی را داشته باشند (مخصوصا در ضربات سر)

4. استفاده از پاس های قطری به سمت موافق نفوذ فولاد به دلیل جلو گیری از حرکات کناری وکشیدن بازی به میانه‌ی میدان.

5. تیم فولاد در خط میانی به شدت میل به پرس دارد که این امر باعث می گردد تیم داماش احتیاج به پاس های سری و کوتاه داشته باشد که بتواند به راحتی این پرس را در هم بکوبد.

6. سرعت پاس، استفاده از کارهای ترکیبی و استفاده از پاس های کوتاه به جای کار با توپ یا دریبل .

7. یکی از مشکلاتی که در تیم داماش در 3 بازی اخیر دید شده استفاده بسیار کم از حرکت بدون توپ در فضاهای خالی می باشد که این امر خود می تواند باعث حضور دفاع در منطقه‌ی ضعیف (Weak) به دلیل نرسیدن به پوشش درست توسط مدافعین و بردن دفاع با خود.. ایجاد فضا برای گرفتن پاس و ایجاد فضا برای بازیکن کناری و شکستن فضای پرس تیم فولاد شود.

 

برای دانلود ویدئو آنالیز بازی بر روی دکمه دانلود کلیک کنید :

دانلود فیلم آنالیز بازی صبا قم - فولاد خوزستان

با امید و آرزوی موفقیت برای تیم داماش گیلان و تشکر از دوستان فوتبال فهم وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان که این مطلب را تا انتها مطالعه کردند.

"استفاده از مطلب بالا با ذکر منبع مجاز می باشد"

 

تیم آنالیز M.A.M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید