وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: در این مطلب به آنالیز تصویری و تحلیلی حریف روز جمعه داماش شهر باران یعنی تراکتورسازی تبریز خواهیم پرداخت .

 

پس از یک هفته غیبت M.A.M Analysis Group و وارش اسپرت در مبحث آنالیز به دلیل مشغله کاری و شخصی، در ششمین آنالیز تیم های لیگ برتری با تحلیل آخرین دیدار تراکتورسازی تبریز حریف آینده داماش گیلان در خدمت شما خوبان خواهیم بود.

همچون مطالب گذشته لازم به تاکید میدانیم که بگوئیم گروه آنالیز ریز مسائل فنی تیم حریف را ارائه نمی دهد و در واقع نکات و ضعف هایی که در این مطلب به آن اشاره می شود مشهود بوده، لذا این تحلیل کمکی برای تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نخواهد بود اما می تواند به قدرت تجزیه و تحلیل هواداران و همچنین تیم داماش گیلان کمک کند.

 

۱.در تصویر زیر ترکیب تیم تراکتورسازی در مقابل ملوان را مشاهده می کنید. از مشخصه ‌های این تیم استفاده از سیستم 2-4-4 دایموند (لوزی) می‌باشد که روش و آپشن Fix Middle این سیستم هم استفاده می شود.

در هنگام حمله این سیستم تبدیل به 3-3-4 میشود که با ۳ بازیکن نوک این تیم به اسامی کریمی،‌ دقیقی‌ و انصاریفر میتواند برای هم تیمی خطر ساز باشد. در هنگام دفاع نیز تیم تراکتور به سیستم 3-3-4 روی میاورد و حتی الامکان ۳ بازیکن خط حمله خود را در کار دفاعی شرکت نمی دهد تا همواره آمادگی ضد حمله را داشته باشد.

 

 

۲.۱. در تصویر زیر حرکت بازیکنان تیم تراکتورسازی و محوطه مجاز حرکتی این بازیکنان مشخص شده است. در اینجا کاملا اجازه اورلب کردن را در بازیکنان کناری این تیم مشاهده می کنیم. ۲بازیکن کناری خط میانی در صورتی‌ که کیانی توپ را در اختیار داشته باشد کاملا به کناره ها می روند.

 

 

۲.۲.در این تصویر بی‌ محابا بودن تراکتور را در حملات میبینیم. اغلبأ در زمان حمله فقط کیانی، نصرتی و اسدی برای دفاع می‌مانند؛ یکی‌ از مشکلات این تیم در هنگام دفاع همین موضوع است که در موارد بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

 

 

۳.در این تصویر به کند بودن ۳ بازیکن دفاعی وهمچنین خالی‌ بودن فضای کناری تیم تراکتورسازی در حمله اشاره شده است. این تیم در هنگام حمله بازیکن سمت مخالف توپ خود را هم وادار به شرکت به تهاجم می‌کند که این امر باعث خالی‌ شدن فضای پشت مدافعین کناری تراکتور می شود و با توجه به کند بودن ۳ بازیکن مشخص شده می تواند نقطه مثبتی برای رسیدن به ضد حمله و گل باشد.

 

 

۴.در تصویر پائین بازگشت به دفاعی تیم تراکتور را مشاهده می نمائید که کاملا تبدیل سیستم 2-4-4 به 3-3-4 در آن مشهود است. تمرکز میانی خط دفاعی تیم تراکتور به بستن عمق است و به ظاهر نگرانی زیادی از بازی هوایی ندارد زیرا فضای لازم برای بازی‌ در کنار را به تیم روبرو میدهد.

اما در بازی هوایی و توپ پشت مدافعان مخصوصا پشت محمد نصرتی این تیم بسیار آسیب پذیر نشان داده است.

 

 

۴.۲. در این تصویر عدم بازگشت ۳ بازیکن جلویی تیم تراکتور را مشخص کردیم که اغلبأ در همین مکان های مشخص شده هستند و کار دفاع و شرکت همه بازیکنان تیم حریف در حمل را سخت می کنند. این برگشتها از دقیقه‌‌ ۶۰ به بعد کاملا کم شد و علی‌ کریمی‌ در کارهایی دفاعی شرکت نکرد.

گاهی فاصله خط میانی و حمله تیم تراکتور در دفاع ۱۰ الی‌ ۱۴ متر می‌رسد که مسلما فاصله بسیار زیادی است.

 

 

۵.از نکاتی‌ که در تصویر زیر مشخص است، مدلی از بازی Trap (Tale) است که در این سیستم ۳ بازیکن جلویی که با مثلث مشخص شده اند همیشه نزدیک به هم بازی‌ میکنند و این امر باعث این قضیه می شود که دفاع تیم مقابل به شکل فشرده تری دفاع کند و عمق خود را ببندد، اما در اینجاست که ۲ بازیکن ۲۳ و ۲۷ که به عنوانه بال های این سیستم هستند حرکت خود را به کنار انجام میدهند و با اضافه شدن بازیکن کناری دفاع به حمله برتری نفراتی در این نقطه به دست می‌آورند که با کارهایی ترکیبی‌ بارها و بارها خطر ساز برای تیم‌های روبرو شده اند .

این مشکل با نزدیک بودن هافبک های دفاعی به بازیکنان دفاع تا حد زیادی قابل پیشگیری است.

 

 

۶.نکات و پیشنهادات

۱.مرتضی‌ اسدی یک بازیکن کاملا عصبی است و یکی‌ از بالا‌ترین آمار‌های خطا را در این تیم دارد.

۲.تیم تراکتور در تمام دقایق همواره به دنبال گلزنی است و این قضیه گاها مسبب حملات پی در پی این تیم میشود که همین مسئله باعث آسیب های دفاعی مخصوصا در ضد حمله می شود .

۳.مهدی کیانی از لحاظ بازی‌ کاملا شبیه به نوری است و به انداختن پاس‌های بلند به پشت مدافعین میانی تیم مقابل تمایل زیادی نشان داده است. نبض میانه زمین تیم تراکتور کیانی و کریمی‌ میباشند.

4.کند بودن محمد نصرتی در دفاع و عدم آمادگی این بازیکن یکی‌ از نقاط آسیب پذیر تیم تراکتور می‌باشد.

۵.تراکتور به شدت میل به بازی در عرض و حرکت دادن توپ در عمق دارد به خصوص ما بین بازیکنان میانی و کناری در دفاع.

۶.هافبک‌های دفاعی نقش بسیار مهمی‌ در این بازی‌ دارند و نوع بازی سازی این بازیکنان و نوع پوشش در دفاع به نوعی می تواند نبض این بازی را در اختیار بگیرد.

 

به امید پیروزی داماش گیلان و

تشکر از هواداران فوتبال فهم بابت مطالعه این مطلب. به امید اینکه این مطلب علاوه بر بالا بردن سطح فنی هواداران، کمک کوچکی به تیم داماش در راه موفقیت باشد.

M.A.M Analysis Group

 

استفاده از این مطلب با ذکر مرجع و منبع ( www.varesh-sport.com و M.A.M Analysis Group ) بلا مانع است .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید