وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در این مطلب به آنالیز حریف روز پنجشنبه داماش گیلان یعنی استقلال تهران در بازی های مقابل صبا و فجرسپاسی خواهیم پرداخت .

 

وارش اسپرت و گروه آنالیز M.A.M هفته گذشته در حرکتی که برای نخستین بار در یک سایت ورزشی و هواداری انجام می شد دیدار تیم های صبا و فولاد خوزستان را مورد بررسی و تحلیل قرار داد که خوشبختانه مورد استقبال کاربران وارش اسپرت و هواداران داماش در دنیای مجازی قرار گرفت .

در این هفته نیزگروه آنالیز M.A.M بازیهای تیم استقلال تهران در مقابل صبا و فجرسپاسی را مورد بررسی و آنالیز قرار داده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که گروه آنالیز ریز مسائل فنی تیم حریف را ارائه نمی دهد و در واقع نکات و ضعف هایی که در این مطلب به آن اشاره می شود مشهود بوده، لذا این آنالیز کمکی برای تیم استقلال نخواهد بود اما می تواند به قدرت تجزیه و تحلیل هواداران و همچنین تیم داماش گیلان کمک کند.

  

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

ترکیب استقلال در مقابل صبا

 

ترکیب استقلال در مقابل صبا:

استقلال در مقابل صبا بازی کاملا نا امید کننده ای را ارائه داد.در این بازی می توان به نفوذ های کم کناره های استقلال (منتظری و واحدی) ، آماده نبودن جواد نکونام و کمتر قرار گرفتن وی در محور بازی و همچنین استفاده از پژمان نوری در پست غیر تخصصی در سمت چپ و کند بودن این بازیکن در این پست اشاره کرد.

مهمترین مشکلی که در تیم استقلال دیده می شود نداشتن یک پلی میکر کامل در میانه ی میدان است. این امر باعث شده تا امیر قلعه نوئی از 4. 2. 3. 1 به سیستم 4. 4. 2 (خطی ) تغییر سیستم بدهد تا با استفاده از دو بازیکن با تجربه در میانه ی میدان به دنبال پر کردن این خلا باشد. استقلال در این بازی تعویض تاکتیکی انجام نداد و تمامی تعویض ها فرد به فرد و پست به پست بودند.

 

ترکیب استقلال در مقابل فجرسپاسی

 

ترکیب استقلال در مقابل فجر:

از نکات حائز اهمیت این تصویر می توان به عقب برگردندان خسرو حیدری به عنوان مدافع راست، خارج کردن عمران زاده از ترکیب، استفاده از فردین عابدینی در پست هافبک نفوذی راست، به عقب راندن پژمان نوری در دفاع چپ، حضور سیاوش اکبرپور در هافبک چپ و فیکس بودن نظری در نوک حمله اشاره نمود. ضمن اینکه پژمان منتظری در این ترکیب در پست مدافع آخر به کار گرفته شد. اما چیزی که در تعویض های این بازی رخ داد کاملا متفاوت بود:

 

1. آمدن عمران زده به سمت راست و جلو رفتن خسرو حیدری باعث اضافه شدن بار تهاجمی سمت راست استقلال شد.

 

2. استفاده از مجیدی در نوک حمله و قرار دادن قاضی در کنار این بازیکن، خط حمله ی استقلال را از بابت حرکات عمقی قدرتمند کرد .

تعویض ها کاملا در این بازی تاکتیکی و با تغییر پوزیشن در 2 پست کاملا مشهود بود. کشیدن بازیکن چپ به بیرون و بردن مجیدی به نوک، استفاده از نظری در چپ پس از تعویض و بردن حیدری به جلو از دیگر تغییرات تاکتیکی این بازی بود.

 

 

3. در هر دو سیستم بازیکنان کاملا یک خط حرکتی ثابت داشتند که چه با تغییر پست و چه با تغییر بازیکن این خط ها به همان شکل باقی ماندند که در این عکس به این خطوط حرکتی میپردازیم:

شباهت بازی 2 بازیکن میانی استقلال و کند بودن هر دو آنها از مشکلات استقلال است .
فاصله‌ی شدید 2 بازیکن کناری با دو بازیکن میانی باعث باز بودن عمق تیم استقلال می شود.

چیزی که در حرکات این دو بازی مشاهده شد ، کاملا گویای این قضیه است که در هر 2 بازی در سمت چپ چه نوری و چه واحدی اجازه‌ی نفوذ زیادی را نداشته اند و هافبک های چپ استقلال نیز هرگز میلی به اورلب نشان ندادند. این قضیه در زمانی که خسرو حیدری در سمت راست دفاع به کار گرفته شد کاملا متفاوت بود و حیدری کاملا کار اورلب را انجام میداد اما زمانی که عمران زاده به عنوان مدافع آمد این اور لبها تبدیل به کشیدن بازی به میانه‌ی میدان شد.

در خط میانی استقلال، حضور آندو تیموریان و نکونام در کنار هم باعث ضعیف شدن خصوصیت حمله‌ی این تیم و میل به شوت زدن در فاصله‌ی 25 تا 30 متری شده است.
تیم استقلال در سمت چپ بازیکن تخصصی ندارد و استفاده از پژمان نوری و سیاوش اکبرپور و استفاده از نظری برای دقایقی در این پست نشان دهنده ی بی ثباتی این تیم در سمت چپ مخصوصا از لحاظ تهاجمی می باشد.

قاضی در خط حمله در کنار 3 بازیکن قرار گرفت که نظری و برهانی و مجیدی بوده اند . قاضی میلی به حرکت به کناره ها ندارد و هر 3 بازیکن کنار قاضی به عنوان بازیکن مکمل این کار را به شدت انجام میدهند که این عمل در مجیدی نسبت به 2 بازیکن دیگر کمتر دیده میشود و این بازیکن عملکری بسیار عالی در حرکات عمقی حضور دارد.

 

میانگین سنی استقلال تهران

 

4. در این تصویر میانگین سنی تیم استقلال را می بینیم که در مجموع به میانگین 30.90 می رسیم که با گرد کردن این عدد میتوان گفت استقلال با میانگین سنی 31 سال یکی از مسن ترین تیم های لیگ امسال است.

میانگین خط دفاع : 32+28+30+33=30.75

میانگین خط میانی : 33+31+33+30=31.75

میانگین خط حمله : 30+29=29.5

با خواندن این اعداد به این نکته پی میبریم که مسن ترین خط در میان خطوط استقلال خط میانی با 31.75 سال می باشد . چیزی که کاملا در تیم استقلال مشهود است کندی خطوط تیم استقلال است که البته انتقال توپ سریع و پاس های سرعتی این موضوع را تا حدودی می پوشاند.

 

 

5. میانگین قدی تیم استقلال را در این تصویر مشاهده می کنیم. میانگین قدی 183.63 در مجموع برای ترکیب اصلی استقلال!

میانگین قدی خط دفاع : 188.25

میانگین قدی خط میانی: 180

میانگین خط حمله: 180

 

منطقه پرفشار حمله

 

6. این تصویر محوطه‌ی پرفشار تیم استقلال در هنگام حمله را مشخص می کند. میل به بازی در میانه میدان، حمله از یک سوم زمین حریف و اقدام برای شوت زنی در این محوطه دیده می شود. در این تصویر باز این نکته محسوس است که 2 بازیکن کناری میلی به نفوذ ندارند مخصوصا در سمت چپ.

 

مشکل دفاع استقلال

 

7. در اینجا زمانی که توپ به کنار می رود می توان استقرار دفاعی تیم استقلال را مشاهده کرد و میتوان ضعف این تیم را در عمق دفاع را دید. ضمن اینکه همین حرکات باعث شده تا تیم استقلال در بازی های اخیر 3 پنالتی بدهد که دلیل این موضوع کندی خط دفاعی در پوشش و فاصله ی بازیکنان کناری با میانی و عدم پوشش درست مابین دو بازیکن دفاع میانی استقلال است .

 

درصد مالکیت توپ استقلال در نواحی مختلف زمین

 

8. Percent Of Game . . . . درصد های مالکیت و بازی سازی تیم استقلال که میل به بازی در پشت 18 و میانه‌ی میدان در این درصد ها مشهود می باشد.

 

 

9. نوع قرارگیری دو تیم با بازیکنان ممکن در پست های مختلف.

نکته‌ی بسیار مهم منطقه ی مشخص شده است که این نقطه تعیین کننده ی برنده ی میدان میتواند باشد. در این پست به دلیل سیستم 4. 2. 3. 1 تیم داماش برتری نفری دارد و این برتری می تواند نقش اصلی را برای تیمی که می خواهد پیروز شود را ایفا کند .

 

مناطق شوت زنی استقلال در بازی فجرسپاسی و بازی با صبا

 

* عکس فوق نشان دهنده مناطقی است که تیم استقلال در دو بازی اخیر اقدام به شوت زنی کرده است .

پیشنهادات :

پیشنهاد میشود که بازی سرعتی در دستور کار تیم داماش در ابتدای بازی قرار نگیرد و بازیکنانی با ضریب پاس بالا و قدرت کنترل خوب در بازی استفاده شوند.

با توجه به میانگین قدی تیم استقلال بازی هوایی نمیتواند هدف درستی برای رسیدن به 3 امتیاز این بازی باشد و بهتر است از عمق استقلال استفاده شود.

مهمترین پست های ما در این بازی 2 بازیکن خط جلو زن ما و یک بازیکن پشت مهاجم می باشند که حکم موتور تیم را دارند. مسلما انتخاب این بازیکنان بسیار حساس و مهم است چرا که بازی با استقلال میتواند جنگ تجربه ها نیز باشد.

-توجه ویژه به حرکات عرضی مهاجمان استقلال (مخصوصا محمد مهدی نظری) که باعث مارک شدن توسط فجری ها وصبا به کناره کشیدن آنها و در نتیجه به وجود آمدن فضا برای هافبک های استقلال و اضافه شدن آن ها به فاز تهاجمی، شد.

-نقطه ضعف دیگر استقلال در دفاع فاصله ی بین دفاع ? نفره استقلال با هم و عدم جای گیری مناسب هافبک های دفاعی بین این فضاها است . تیم های فجر و صبا توانستند از این منافذ و عدم نظم دفاعی استقلال در نفوذهایشان استفاده کنند . در دفاع چپ نیز استقلال ضعف دارد.

 

به امید پیروزی داماش گیلان در این دیدار و تشکر از شما برای مطالعه این مطلب.

M.A.M Analysis Group

 

بحث و تحلیل در خصوص این مطلب را می توانید در تاپیک مربوط به بازی در تالارگفتمان دنبال کنید.

استفاده از این مطلب با ذکر مرجع و منبع ( www.varesh-sport.com و M.A.M Analysis Group ) بلا مانع است .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید