varesh-sport.com : آقا ابوذر چون اولین مصاحبه وارش اسپرت با شماست برای شروع یه بیوگرافی کامل از خودتون برامون بفرمائید.

ابوذر رحیمی هستم متولد 28/6/1362 در استان گلستان ، شهرستان کردکوی و روستای اَلنگ ! فوتبال رو از شموشک گلستان شروع کردم و بعد از اون به تیم شموشک نوشهر پیوستم که نزدیک به 5-6 سال از فوتبالم رو در این تیم بودم ، با این تیم به لیگ برتر اومدیم و 2-3 سالی رو هم به این شکل گذروندیم. بعد از اون به تیم فولاد رفتم و یک سالی رو هم در این تیم سپری کردم . بعد از تیم فولاد به تیم راه آهن پیوستم که 4 سال هم در خدمت این تیم بودم و الان هم که در خدمت تیم فوتبال داماش گیلان هستم.

تعداد مربیانم هم زیاد بودند… در تیم پایه آقای عیسی ساغرسفلا بود و بعد از اون آقای اصغر محمودی ، ناصر ابراهیمی ، فرشاد پیوس ، اکبر میثاقیان ، محمود یاوری ، رسول کربکندی ، محمد مایلی کهن ، داوود مهابادی ، مهدی تاتار  و 2-3 مربی خارجی مثل ارنی برنتس و در تیم ملی هم که آقای قطبی بودند!

 

varesh-sport.com : خدا بده برکت (با خنده) ! در فصل نقل و انتقالات در مقطعی صحبت از پیوستنت به استقلال بود . چطور و روی چه فرآیندی به داماش گیلان پیوستی؟

قبل از اینکه فصل پیش تموم بشه یه صحبت کوتاهی رو با آقای عابدینی داشتم و یه قولی رو به ایشون داده بودم و بعد از پایان فصل از پرسپولیس و استقلال و چند تا تیم دیگه پیشنهاد داشتم اما با شرایطی که من داشتم بین این تیم ها داماش رو بهتر از بقیه دیدم و به نوعی روی قولم با آقای عابدینی هم ایستادم.

 

varesh-sport.com : هفت هفته از بازیها گذشت و تیم داماش اون تیمی که باید نبود و اونطور که هواداران انتظار داشتند نتیجه نگرفت ؛ در این بین بازیکنانی بودند که اصلا در حد خودشون ظاهر نشدند و بازیکنانی هم بودند که بهتر از بقیه کار کردند. شما جزو اون دسته ای بودید که معمولا خوب بودید اما با این همه به نظر می رسه باز هم اون بازیکن سال های گذشته نبودید…

امسال 15-16 تا بازیکن جدید به این تیم اومدیم که هر کدوم مون از یک تیم بودیم و این که ما بتونیم با همدیگه هماهنگ بشیم واقعا سخت بود و به زمان نیاز داشت. ما بازی اولمون رو خوب شروع نکردیم… اگر بازی اول با صنعت رو در اینجا پیروز می شدیم خیلی با اعتماد با نفس بیشتری به بازی در برابر استقلال می رفتیم و این شد که علی رغم بازی خوبمون در برابر استقلال نتونستیم نتیجه بگیریم. در حال حاضر شرایط فنی تیم خیلی خوبه و ما فقط به یک برد نیاز داریم و فاصله امتیازات هم به اون شکل نیست و شاید با یک برد بعد از اون تا نیمه بالای جدول بالا بریم .

به نظر خودم و نسبت به سال های گذشته من بد کار نکردم و اگر تیم نتیجه میگرفت شاید همه می گفتند من جزو بهترین های تیم هستم اما وقتی تیم نتیجه نگرفته پس من هم مقصر هستم و همه چیز زیر سایه میره .

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب…

 

varesh-sport.com : به نظر شما تو مواقع هجومی بهتر از هنگام دفاع عمل می کنید…

اتفاقا بعد از بازی با مس کرمان یک هوادار اومد و به من گفت روی گل تو و علی نظیفکار مقصر بودید  و من بهش گفتم فیلم بازی رو نگاه کن و اینطور نیست. من خودم فیلم رو چند بار دیدم .. علی نظیف پشت سر من بود و شاید اگر توپ به پای من نمی خورد می رفت اوت ولی توپ خورد و مسیرش عوض شد و از اونور مهرداد پولادی که اصلا حواسش نبود توپ افتاد جلو پاش و زد تو گل. این مقصر بودن من نبود یعنی توپ از زیر پای من در نرفت یا پوشش بد ندادم بلکه یه مجموعه اشتباه پیش اومد. اما در مورد گل های دیگه هم اگر هواداران فیلم ها رو ببینند نمیتونند گلی رو پیدا بکنند که از سمت من بوده باشه یا از من رد شده باشند و من پوشش بدی داده باشم. البته وقتی یک تیم گل دریافت میکنه به نظر من مجموعه تیم مقصر هست.

 

varesh-sport.com : آقای دینورزاده دیگه سرمربی داماش نیست، به نظر شما ایشون چقدر روی نتایج داماش موثر بود؟

آقای دینورزاده الان دیگه در داماش نیست و من هر چیزی هم بگم تاثیر خاصی روی کل ماجرا نمی گذاره. باید این رو بگم که آقای دینورزاده زحمات زیادی رو برای تیم کشید ولی فوتبال ورزشی هست که باید توی اون سفت و سخت باشید. من چه از لحاظ فنی و چه موارد دیگه هیچ اشکالی از آقای دینورزاده نمی گیرم اما تنها مشکلی که ایشون داشتند این بود که یه مقدار حجب و حیاشون برای فوتبال زیاد بود! یعنی اینقدر آدم سالم و خوبی بود که شاید ما بازیکنان به نوعی از این خوبی سو استفاده کردیم وگرنه خودش شاید تقصیر چندانی نداشته باشه.

 

varesh-sport.com : یعنی به لحاظ فنی مشکلی رو حس نکردید؟

چجوری بگم بهتون…!(مکث) یعنی شما فکر میکنید مربیان دیگه ای که نتیجه میگیرند از نظر فنی اینقدر متفاوت هستند؟!

 

varesh-sport.com : خب راستش به عقیده من تو فوتبال ایران جمع کردن حاشیه مهمتر از بحث فنی هست…

آفرین، درسته ! من بین همه مربیان ایران فکر کنم فقط با علی پروین کار نکردم… از ناصر ابراهیمی که خیلی قدیمی هست تا مهدی تاتار و فرشاد پیوس و بقیه مربیانی که همون اول مصاحبه گفتم کار کردم و از لحاظ فنی من نمیتونم تا این حد تفاوت قائل باشم.

من توی راه آهن یک مربی داشتم به اسم ارنی برنتس که هیچ کس شاید در ایران به اندازه ایشون فنی نبوده باشه حتی فیروز کریمی و حتی خود مهدی تاتار هم که داماد ایشون بود کل برنامه هاش رو از ایشون میگرفت ولی ما 12 هفته با این مربی نتیجه نگرفتیم ! به این علت ایشون نتیجه نمی گرفت که به لحاظ روحی و روانی شناختی نداشت ولی امیر قلعه نوعی روی همین اصول داره نتیجه میگیره…

 

 

varesh-sport.com : تا حد زیادی با حرفتون موافقم و حالا فکر میکنید که آقای قاسمپور چقدر میتونند روی تیم موثر باشند؟!

من با آقای قاسمپور تا الان کار نکردم و فقط چند سال پیش با هم تماس تلفنی داشتیم ولی الان که به تیم اومدند نظم و انظباط تیم خیلی بیشتر از قبل شده . در زمان آقای دینورزاده هم همینطور که گفتم شاید ما بازیکنان یه مقدار سو استفاده میکردیم… آقای قاسمپور با دیسیپلینی که دارند به هر حال تونستند یه نظم خوبی رو در تیم ایجاد کنند.

 

varesh-sport.com : تو بیشتر بازیها میلاد زنیدپور جلوی شما بازی میکنه و در اون بازیها معمولا میلاد بر نمیگرده عقب… چرا اینطوره؟ به شما فشار نمیاد؟

بله اکثر مواقع میلاد جلو من بازی میکنه ولی بهنام افشه و مصطفی حاجتی هم جلوی من بازی کردند . خب این شاید روی نظر مربی بوده که ایشون بر نگرده و من جاش رو پوشش بدم و اگر فشار هم بیاد حتما مربی این توانایی رو در من دید که اینطور عمل کرده. به عنوان مثال توی راه آهن که بودم اصلا جلوی من هافبک نمیگذاشتند و یه هافبک رو پشت فوروارد میگذاشتند و جلوی من خالی بود که بتونم نفوذ کنم .

 

varesh-sport.com : روز یکشنبه با تیم راه آهن تیم سابق شما بازی داریم. نظرتون رو راجع به این بازی؟

تمام سعی و تلاشم رو میکنم که بازی خوبی رو از خودم ارائه بدم . باید این بازی رو ببریم و واقعا نیاز به این پیروزی داریم چون در غیر اینصورت هم هواداران پیش خودشون میگن مربی رو هم عوض کردیم و باز تیم همینطور نتیجه گرفت پس لابد مشکل از بازیکنان هست!

 

 

varesh-sport.com : و به بازگشت به تیم ملی فکر میکنی؟!

قولش رو دادن که این سری دعوت بشم!

 

varesh-sport.com : خب پس یعنی بازی های تیم ما و بازیکنانش هم دیده میشه…

حالا قولش رو دادن و گفتن چون ما باسپاهان بازی داشتیم وتیم ملی یه دو روز اردو داشت این سری نشد ولی دفعه بعد دعوت میکنند. البته تیم ما حداقل پتانسیلش اینه که 3-4 نفر رو توی تیم ملی داشته باشه.

 

varesh-sport.com : شما هم توی تیم بدون هوادار بازی کردی مثل راه آهن و هم اینجا که هواداران زیادی رو داره. چه فرقی بین دو تیم با هوادار و بدون هوادار وجود داره؟

خب بله… توی تیم راه آهن که ما تقریبا 100 تا 200 تماشاگر داشتیم که خب اونا هم به هر حال از اینور اونور میاوردند تو استادیوم ولی خب اینجا ما هواداران فوق العاده ای داریم. میشه گفت بهترین هواداران رو داریم که من تا حالا جایی ندیدم… اونها تا دقیقه 90 صبر میکنند و تحمل دارند و تیمشون رو تشویق میکنند . با این همه مهره ای که داریم واقعا این هواداران با صبر و تحمل توی استادیوم تیم رو همراهی کردند .

خب شاید حضور این تماشاگران خودش در مواقعی یه استرسی رو به بازیکنان وارد کنه اما من واقعا لذت میبرم از حضور این هواداران. 

 

 

varesh-sport.com : و زندگی در شهر رشت رو چطور دیدید؟

خب من شهر رشت رو از قبل هم دوست داشتم . من و آقای مختاری اون موقع که اسم تیم استقلال رشت بود و سرمربیش فرهاد کاظمی، به همراه تیم شموشک به اینجا اومده بودیم و جفتمون این شهر رو دوست داشتیم و دوست داشتیم روزی اینجا بازی کنیم. البته اون موقع ها زمین عضدی چمن طبیعی بود ! یه خاطره ای هم از اینجا دارم…باید بگم اون سالی که پگاه افتاد متاسفانه من گل سقوط پگاه رو زدم! اون بازی رو ما یک بر صفر پگاه رو شکست داده بودیم . اون سال مربی ما فرشاد پیوس بود و مربی شما هم اگر اشتباه نکنم اصغر شرفی بود .

از شهر رشت و فرهنگ مردم اینجا راضی هستم و خانوم من هم بچه گیلان هست… البته اهل تالش هست که فکر کنم گیلک حساب نمیشن ولی گیلانی هستند به هر حال . 

 

varesh-sport.com : اسم سایتمون رو که میدونی وارش اسپرت هست… معنی وارش رو میدونی؟!

آره میدونم ! وارش یعنی باران دیگه… ما هم همین کلمه رو بکار میبریم!

 

varesh-sport.com : و صحبت پایانی…

من فقط یه تقاضا از هواداران دارم که این بازی هم بیان و استادیوم رو مثل بازیهای گذشته پر کنند و از تیمشون تا دقیقه 90 حمایت کنند . به امید خدا و با کمک هواداران این بازی رو اگر بتونیم ببریم از زیر فشار هم در میایم و تو بوشهر و ادامه بازیهای هم بازیهای خوبی رو از خودمون به نمایش میذاریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار