زمان آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول باشگاه های ایران از سوی رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ روز 12 خرداد ماه اعلام شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، مصطفی شهبازی در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص زمان دقیق نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور گفت: "طبق آئین‌نامه، نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ دسته اول از روز 12 خردادماه یعنی یک روز پس از برگزاری فینال جام حذفی آغاز می‌شود و روز 30 تیرماه نیز نقل و انتقالات لیگ برتر به پایان می‌رسد اما زمان نقل و انتقالات لیگ دسته اول ممکن است 10 روز دیگر (تا 9 مرداد) ادامه پیدا کند، زیرا نقل و انتقالات تا 10 روز قبل از شروع مسابقات باید به پایان برسد."

 

وی در مورد وضعیت سهمیه بازیکنان برای فصل آینده، گفت: "هر باشگاه مثل فصل گذشته 18 بازیکن بزرگسال و 9 بازیکن زیر 23 سال و 8 بازیکن از تیم‌های پایه می‌تواند به خدمت بگیرد.

 

در مورد بازیکن خارجی هم هر باشگاه می‌تواند 3 بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی جذب کند. از سویی دیگر جذب بازیکنان ژاپنی در لیگ برتر ایران آزاد است و هر باشگاه می‌تواند برای رقابت‌های لیگ برتر ایران هر تعداد بازیکن ژاپنی که می‌خواهد جذب کند اما در لیگ قهرمانان آسیا همان قانون 3+1 باید رعایت شود."

شهبازی تصریح کرد: "حضور بازیکنان ایرانی در لیگ ژاپن هم آزاد است و بازیکنان ایرانی بدون اینکه سهمیه محسوب شوند می‌توانند به تیم‌های ژاپنی بروند."

 

رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های ایران در فصل آتی قرار است از اواخر دهه دوم مردادماه و با حضور 20 تیم در یک گروه برگزار شود.

 

 

 

 

فصل نقل و انتقالات، پنجره نقل و انتقالات، لیگ دسته اول، لیگ یک، باشگاه داماش، وارش اسپرت، سایت هواداران داماش گیلان، تارنمای هواداران داماش، damash،