وارش اسپرت:

 

افشین چاووشی از جمله بازیکنان گیلانی است که امسال از استیل آذین به تیم فوتبال داماش گیلان بازگشته است و امیدوار است تا با تیم منسجم امسال و ترکیب جدید این تیم و کادر فنی آن ، به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کنند . افشین چاوشی بازیکن بومی داماش گیلان در سال 1363 در رشت به دنیا آمد . فوتبال را با نوجوانان و جوانان هلال احمر و سپس استقلال شهرداری رشت آغاز کرد و سپس در سال 77 – 78 به تیم بزرگسالان استقلال شهرداری راه یافت . او سپس در پگاه گیلان فوتبال خود را ادامه داد و جهت گذراندن خدمت سربازی دو سال را در ملوان بندرانزلی بازی کرد . آنگاه بار دیگر در پگاه گیلان بازگشت و با نام داماش گیلان ادامه مسیر داد که در مجموع دو سال به طول انجامید . وی سپس سال گذشته را در استیل آذین سپری کرد و امسال بار دیگر به تیم شهر خود فوتبال داماش گیلان بازگشته است .

 

چاوشی در باره بازگشت به داماش گیلان می گوید : در پایان فصل گذشته امیر عابدینی طی جلساتی موضوع استفاده از بازیکنان بومی استان گیلان را با برخی از بازیکنان از جمله من در میان گذاشت و من به اتفاق چند بازیکن دیگر به داماش پیوستیم ، این امر با توجه به بازی در شهر خودمان از درجه اهمیت ویژه ایی برای من برخوردار بود و با اشتیاق بازگشت به داماش گیلان را پذیرفتم و امیدوارم که امسال با همدلی همه بازیکنان و حمایت هواداران بتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم .

 

 چاوشی در باره وضعیت کنونی داماش می گوید : ما اردوی آمادگی و بازی های دوستانه ی خوبی برگزار کردیم و در همین جا باید یادآوری کنم که در بازی های دوستانه نتایج خوبی نگرفتیم اما باید به یاد داشته باشیم که همه این بازی ها برای شناخت بازیکنان و ترکیب اصلی تیم از سوی کادر فنی بوده است و شما مطمئن باشید که تیم پرقدرتی در مسابقات خواهید دید و فراموش نکنید که سرمربی این تیم یک مربی خارجی با دانشی است اما برای شناخت بازیکنان به وقت بیشتری نیاز دارد و حتما نتایج مساوی های بازی های دوستانه را با برد در مسابقات رسمی جبران می کنیم .

 

"بقیه مصاحبه در ادامه مطلب"

وی در خصوص مدیریت باشگاه و حمایت های هیئت مدیره از تیم گفت : خدا را شکر مدیریت خوبی در باشگاه برقرار است و هیئت مدیره از روز آغازین تمرینات و اردوها به شکل کاملی از تیم حمایت کرده است و هیچ کم و کاستی وجود نداشته است و از نظر امکانات همه چیز در اختیار ما بوده است . وی ادامه داد : در بازی های دوستانه سرمربی تیم " ماریان پوشنیک " با دو ترکیب متفاوت تیم را به میدان می فرستاد تا بازیکنان و توانایی آن ها را شناسایی کند و برد و باخت اصلا مهم نبود و دنبال ایجاد ترکیب اصلی در تیم برای مسابقات بود .

 

 وی همچنین در باره تیم داماش گیلان گفت : مثل این ترکیب هیچگاه در داماش گیلان وجود نداشته و بازیکنان با اسم و رسم به تیم پیوسته اند و تقریبا این تیم 80درصد با سال گذشته اش فرق کرده است و بازیکنانی هستند که اکثر آن ها تجربه حضور در لیگ برتری را دارند . ما دو ماه برای تمرینات و اردو وقت صرف کرده ایم و هنوز جا برای هماهنگی بیشتر داریم . چاوشی در باره پوشنیک سرمربی جدید داماش گیلان می گوید : مربی خارجی برای شناخت کافی از بازیکنان و ایجاد هماهنگی لازم نیاز به وقت کافی دارد از سویی دیگر باید به بازیکنان فرصت داد تا بفهمند که سرمربی از آن ها چه وظایفی را می خواهد .

 

پوشنیک چهارمین مربی خارجی ای است که من تا به حال با او کار کرده ام و فضای کار با آن ها را به خوبی می شناسم . پوشنیک یک مربی با برنامه است که حرفه ایی می اندیشد و ما با او می توانیم به لیگ برتر صعود کنیم . افشین چاوشی مهاجم گیلانی داماش با هواداران سخنی ویژه دارد و می گوید : من چند سال سابقه بازی در رشت را دارم و همیشه ممنون هواداران گیلانی و به خصوص شهر رشت بوده ام ، آن ها باید بدانند که همه تیم ها روز های خوب و بد دارند اما من امیدوارم که هواداران داماش گیلان صبر و حوصله داشته باشند و در همه حالات و در سرد و گرم روزگار همراه تیم باشند و این وضعیت را تا پایان لیگ یک ادامه دهند تا بازیکنان هیچوقت احساس غریبی در ورزشگاه نکنند تا بتوانند با روحیه بالا بازی های خوبی انجام دهند و امکان صعود به لیگ برتر را فراهم کنند و انشاءالله شاهد حضور پرشور هواداران و تماشاگران از روز اول مسابقات در ورزشگاه خواهیم بود که برای برد داماش گیلان تیم خود را هرچه پر شورتر حمایت و تشویق کنند.

 

 وی در باره نحوه برخورد تماشاگران با تیم های میهمان می گوید : این درست است که همه هواداران تیم ها خواستار پیروزی و موفقیت تیم خودشان هستند اما این دلیل نمی شود که با تیم های میهمان برخورد نامناسبی صورت گیرد و این خطاب من به هواداران همه تیم ها در همه شهرستان های کشور است لذا ما همه باید با قدرت فقط از تیم خود حمایت کنیم و فرهنگ میهمان نوازی را در همه شرایط رعایت کنیم زیرا این امر کار بازیکنان ما را هم راحت تر می کند و با دست پر به میهمانی تیم های میزبان می رویم و یک فرهنگ واقعی را به نمایش می گذاریم . اما افشین چاوشی در دنیای فوتبال به بازی تری هانری مهاجم سابق بارسلونا نگاه ویژه ایی داشته است و در میان تیم های اروپایی طرفدار اینترمیلان ایتالیا و از کوچکی از طرفداران تیم ملی آلمان بوده است .

 

 وقتی به او گفتیم که اینترمیلان در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال گذشته بازی دفاعی و پر انتقادی را به نمایش گذاشت ، گفت : این که یک تیم خوب و زیبا بازی کند که به او امتیاز نمی دهند ، چه اشکالی دارد که یک تیم گل بزند و برنده شود و دفاعی هم بازی کند ، مهم برد است و هر مربی ایی برای خود نقشه های جداگانه ایی دارد ، اما مهم این است که با دست پر ورزشگاه را ترک کند . چاوشی برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت در جام ملت های آسیا در قطر را دارد و دو برد تیم ملی فوتبال ایران در چین و کره جنوبی را نشانی از موفقیت تیم ملی می داند اما در نهایت امیدوار است این تیم با جام قهرمانی ملت های آسیا از قطر بازگردد . در پایان وی خطاب به هواداران می گوید : از اولین بازی خانگی داماش گیلان در رشت من و سایر بازیکنان منتظر حضور پرشور شما در ورزشگاه عضدی رشت هستیم.

 

 منبع:وبسایت رسمی داماش ایرانیان