امیر افتخاری هافبک گیلانی دهه شصت و هفتاد تیم ملی فوتبال ایران که سالهاست در کانادا اقامت دارد و مشغول مربیگری در تیم‌های فوتبال قاره آمریکا است طی گفتگو با وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان به اتفاقات دیدار پلی آف لیگ دو واکنش نشان داد.

پیشکسوت ملی پوش باشگاه داماش در خصوص دیدار برگشت تیم های داماش گیلان و نیروی زمینی تهران در استادیوم سردارجنگل رشت گفت: این بازی را به طور کامل و زنده از شبکه باران تماشا کردم. مطمئن هستم که هر کسی این مسابقه را دیده باشد، متوجه می شود که اشتباهات داوری کاملا بر نتیجه این دیدار و سرنوشت داماش تاثیر گذاشت.

 

افتخاری بر لزوم ورود فدراسیون به اتفاقات این دیدار تاکید و عنوان کرد: آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون به خوبی از اهمیت باشگاه های خصوصی و پر هوادار برای فوتبال ایران در آسیا آگاه هستند و از این رو حیف است که اینگونه در حق شهر فوتبال خیز رشت و تیم ریشه دار داماش اجحاف شود. تیمی که بیش از چهار دهه است بدون پشتوانه دولتی و نظامی در فوتبال کشور فعالیت دارد و بازیکنان زیادی را به فوتبال ملی تحویل داده است.

فوتبالیست پرافتخار فوتبال گیلان در ادامه گفت: با این تبعیض ها در حق تیم های شهرستانی، مالکین تیم های خصوصی مثل آقای حاجی پور که سه سال است وقت و اعتبار خود را برای داماش گذاشته اند، برای ادامه تیمداری دلسرد می شوند. فضای فوتبال کشور و استان باید به سمتی برود تا چنین اشخاص دلسوزی برای ورود به ورزش ترغیب شوند. با این اوصاف به صلاح فوتبال کشور است که آقای تاج به فکر راهکاری برای احقاق حق تضییع شده داماش باشند. 

 

عضو اسبق تیم ملی فوتبال ایران همچنین به عملکرد علیرضا جهانبخش در لیگ انگلیس اشاره داشت و گفت: حضور یک بازیکن ایرانی در لیگ انگلیس یک افتخار محسوب می شود و به عنوان یک همشهری به اراده جهانبخش جهت تثبیت خود در لیگ انگلیس ایمان دارم چون او در داماش و لیگ هلند هم به مرور شایستگی های خود را اثبات کرد و پله های ترقی را پیمود.

وی افزود: انگلیس بالاترین سطح فوتبال باشگاهی را در دنیا دارد و حضور جهانبخش در این سطح از فوتبال اروپا بیانگر شایستگی های این بازیکن است؛ ضمن اینکه تاکتیک‌ تیمی و خواسته های کادرفنی هم تاثیرگذار بوده است که علیرضا نتواند خصوصیات عمدتأ تهاجمی خود را به نمایش بگذارد.