وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش گیلان و مدیرعاملش عابدینى این روزها در صدر اخبار فوتبال ایران قرار دارند. کم تحرکى در بازار نقل و انتقالات، تحرکات سیاسى عابدینى، خاطر خواهى یک شبه قرمزها نسبت به محمد آبشک، احتمال مدیرعاملى عابدینى در پرسپولیس و دهها موضوع دیگر موجب شد تا گل به سراغ امیر عابدینى برود و پاسخ این پرسش ها را از او جویا شود، فردى که این روزها کمتر در دسترس خبرنگاران قرار دارد و البته با حوصله و شکیبایى به بیشتر ابهامات پاسخ گفت.

 

* گویا از شرایطى که این روزها دامنگیر داماش شده راضى نیستید؟ ظاهرا هر روز یک باشگاهى بر سر راه بازیکنانتان تور پهن مى کند!

بله.باشگاههاى متمول و غنى تماس مى گیرند و بازیکنان ما را هوایى مى کنند. آنها وقتى می بینند که شرایط مالى ما خوب نیست رعایت جوانمردى را هم نمى کنند و این اصلا درست نیست. وقتى مى آیند و چند برابر ما به یک بازیکنمان پرداخت مى کنند شما بگویید چگونه مى شود او را نگه داشت و راضى اش کرد؟

 

متن کامل در ادامه مطلب

*در این بیست و چهار ساعت گذشته دو بازیکن سرشناس شما( رودباریان-آبشک) هواى رفتن پیدا کرده اند؟

داستان رودباریان فرق مى کند. من خودم به او از قبل اجازه داده بودم که اگر پیشنهاد بهترى ازلحاظ مالى داشت برود. ببینید او چند سال دیگر مى تواند در سطح اول فوتبال بازى کند؟ در این فوتبال سنگین بدنش تا چند مدت دیگر مى کشد؟ حداکثر دوسال. وقتى مس مى آید و درست دو برابر ما به او پول پیشنهاد مى کند و از قبل هم اصول را رودباریان رعایت مى کند من هم اجازه اش را مى دهم تا کمکى به زندگى اش شود. ناراحتى من از بازیکنان بومى مان است که آنها هم زود هوایى مى شوند، براى یک غیر بومى این امر غیر طبیعى نیست!

 

*حالا با رفتن رودباریان شما حبیب دهقانى را آوردید که از یک تیم ته جدولى آمده با گلهاى دریافتى بالا!مشکلى در طول فصل پیش نمى آید؟

ما درون دروازه مشکلى نداریم. دهقانى کسرى ما را حل مى کند، تیمى که در حال سقوط است ملاک قضاوت نیست آنها وضعیت دفاعیشان هم خراب بود و ما دفاع خوب داریم.من شرط و شروط گذاشتم و او هم با ما سفید امضا کرد. به علاوه اینها ما میلاد فراهانى را داریم و على نظرمحمدى هم به ما درون دروازه کمک خواهد کرد.

 

*اوضاع مالى داماش چگونه است؟

ما به خاطر وضعیت مالى مجبوریم دست به عصا حرکت کنیم. اما من اینجا از طریق شما اعلام مى کنم که با جلسات مثبتى که در این چند مدت برگزار کردیم، مشکل مالى ما بدون تردید در سطحى متفاوت براى همیشه در حال حل شدن است. همه ى دیون بچه ها را پرداخت مى کنیم. بخشى از قرارداد سال گذشته مانده که مى دهیم و قرارداد امسال همه را هم مى دهیم.

 

*در کشور شاهد تغییرات در دولت خواهیم بود. نامهایى که مطرح مى شوند اغلب از دوستان و همفکران شما هستند. مى شنویم که شما هم قرار است دوباره به سیاست بازگردید؟

همه مردم ایران به این حرکت خوبى که آغاز شده امید بسته اند و امیدواریم شرایط براى همه خوب شود. گمانه زنى هایى که مى گویید از سوى برخى دوستان است و با آمدن دولتى تازه همیشه این تغییرات به وجود مى آید. من اما یک فرد ورزشى هستم و به عنوان کسى که در ورزش خدمت مى کند امیدوارم که قدمهاى خوبى براى ورزش کشور و استان برداشته شود. خودم را محق نمى دانم که در جایى دیگر وارد شوم و دوست دارم در همین استان خدمت کنم. اگر اصل خدمت باشد همین باشگاهى که من هستم کافى است و در داماش خدمت مى کنم و همین را از ما نگیرند خدا را شاکرم! اینها که شما مى گویید اظهارات کسانى است که به زعم خود چیزهایى مى گویند و هیچ معنى خاصى ندارد. من دوست دارم در استان گیلان خدمت کنم.

 

*آیا شما براى بستر ورزش در آینده کورسویى از امید مى بینید؟

به صورت قطع. ببینید هر کسى که امیر عابدینى را مى شناسد مى داند که اهل تملق نیستم.به همین دلیل براى اتفاقى که هنوز نیفتاده نمى خواهم حرفى بزنم. اما از اسامى که مى شنوم قرار است بر مسند کار بیایند و همه افراد کاربلد و موجهى هستند مى شود به آینده خوشبین بود. امیدوارم آنچه مردم راى دادند، دولت جدید بتواند محقق نماید و آن کمبودهایى که به وجود آمده را بر طرف نماید.

 

*برگردیم به فوتبال، داستان آبشک و پرسپولیس از کجا بیرون آمد؟

آقایان با برنامه ریزى آمدند. اول جوان ما را هوایى کردند و گفتند که به هر نحوى که باشد مى آوریمت. غافل از اینکه او با ما قرارداد امضا کرد و ده تا شاهد هم داریم.شاید هم مى دانستند و پشت شان به جیزهاى دیگرى گرم بود! شما مى دانید که امسال قرارداد داخلى معنى ندارد و همان قرارداد در فدراسیون هم ثبت شده. آبشک بازیکن ماست و به هیچ عنوان حق نداشته با باشگاهى وارد مذاکره شود. ضرورتى داشته باشد که به تیمى برود باید از راهش وارد شود، نه اینکه بیاید و ما را دور بزند!قانون را دور بزند! این روش درستى نیست. پاى احقاق حق باشگاه مى آید و من مى ایستم در برابر هر کسى. اگر از راهش مى آمدند فرق مى کرد، اما حالا مى گویم که بابت این انتقال حداقل یک میلیارد باید به داماش بدهند! آبشک بازیکن ما هست و خودش مى داند که من بدش را نمى خواهم.

 

*ولى یک فرضیه هم شنیده شده، که امیر عابدینى این انتقال را محلى براى چانه زنى در پست آینده اش در باشگاه پرسپولیس قرار داده. یعنى اگر رفتنش به پرسپولیس قطعى شد، آبشک هم مى رود!

این از آن جوک هایى است که مى گویند! اول خیال همه را راحت کنم، این دولت به من پستى نمى دهد و اگر بدهد هم من قبول نمى کنم! پس این پرونده را ببندید. در دولت آینده هم هنوز معلوم نیست چه کسى وزیر ورزش مى شود و آیا اصلا او مرا قبول دارد یا نه؟ من یک بچه اى را بزرگ کرده ام به نام پرسپولیس و یک بچه اى هم دارم که تازه دارد رشد مى کند به نام داماش. علاقه من به داماش 100 است چون تازه دارد بزرگ مى شود و شکننده است و علاقه ام به پرسپولیس 50 است چون کمتر آسیب پذیر است. مطمئن باشید که داماش را فداى پرسپولیس نمى کنم!
مردم گیلان و هواداران داماش بر گردن من حق دارند و آنها که با من در داماش روزگار گذرانده اند دیده اند که من بارها برایش گریه کرده ام و خون دل خوردم. اگر حرفى مى زنم به فکر منافع شخصى نیستم و حق تیم برایم مهم است.

 

*آیا بازیکن دیگرى هم به داماش اضافه مى کنید؟

به جز دهقانى، جهانگیر عسگرى هم به داماش مى آید. داسیلوا را نگه داشتیم و کبه هم بر مى گردد و امروز با مگنو باتیستا حرف زدم و او دوباره پیراهن داماش را بر تن خواهد کرد.

 

*حرف آخر؟

اتفاقات خوبى قرار است براى داماش بیفتد که تا انجامش نمى خواهم رسانه اى اش کنم. اما مردم مطمئن باشند که مشکلات حل مى شود و حرکت هایى براى داماش انجام مى شود که تاکنون تیمى نتوانسته انجامش دهد.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید