وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در نبردی جالب و زیبا پرسپولیس را در تهران شکست داد تا انتقام بازی رفت را از این تیم بگیرد .

به خاطر اتفاقات روی سکوها بازی علی رغم پایان وقت های قانونی و تلف شده نیمه تمام ماند اما به نظر می رسد طبق قوانین کمیته انظباطی رای پایان بازی را صادر خواهد کرد.

داماش با این پیروزی ارزشمند 36 امتیازی شد و به رتبه یازدهم جدول رده بندی صعود می کند .

 

گزارش لحظات حساس بازی و حاشیه کامل و اختصاصی از این دیدار را در ادامه مطلب بخوانید …

پرسپولیس 1(علی کریمی دقیقه 36(پنالتی))- داماش 2 (گل افشین چاوشی دقیقه 69 و محمد رضا مهدوی دقیقه 83)

یکشنبه 20 فروردین ماه نود و یک . ورزشگاه بزرگ آزادی.

تماشاگر:پانزده هزار نفر.بازی زیر نور.

داور:محمود رفیعی – کمک داوران: حسن کامرانی فر و محمد رضا امینی- داور چهارم: محمد ملکی.

کارت زرد:رضا نور محمدی دقیقه 25، مازیار زارع دقیقه 41، میثاق معمارزاده دقیقه 60،غلام رضا رضایی دقیقه 79(پرسپولیس) محمد رضا مهدوی دقیقه 24 و محمد غلامی دقیقه 37(داماش)

اخراج: مازیار زارع دقیقه 75 و محمد نصرتی دقیقه 85(پرسپولیس)

 

پرسپولیس تهران: میثاق معمارزاده،حمید علی عسگر،محمد نصرتی،رضا نور محمدی،محمد نوری،مازیار زارع؛علی کریمی،جواد کاظمیان،ایمون زاید( از دقیقه 81 حسین بادامکی)، غلام رضا رضایی،امیر حسن فشنگ چی

سرمربی: مصطفی دنیزلی.

 

داماش گیلان : میلاد فراهانی،سید علی حسینی،علی رضا نظیف کار،مگنو باتیستا(از دقیقه 64 افشین چاوشی)، محمدرضا مهدوی،ابوذر رحیمی، مصطفی حاجتی،حسین ابراهیمی( از دقیقه 80میلاد زنیدپور)، محمد غلامی،محمد آبشک( از دقیقه 57 علی رضا جهانبخش)،

سرمربی: مهدی تارتار.

 

*لحظات حساس دیدار 

  

دقیقه3: صحنه مشکوک به پنالتی به روی محمد غلامی اتفاق می افتد اما داور مسابقه اعتقادی به خطا ندارد.

 

دقیقه12:خطای مسلم روی مهدوی توسط مازیار زارع که اعتراض شدید مهدی تارتار سرمربی داماش را در پی داشت ولی داور این خطا را هم نادیده گرفت.

 

دقیقه 15:حسین ابراهیمی صاحب یک موقعیت نسبتا مناسب می شود اما گویا حسین که در ادامه مسابقه نمایش قابل توجهی از خود نشان داد دروازه خالی معمارزاده را کج می بیند تا این موقعیت از دست برود. 

 

دقیقه 25 : دو ضربه ایستگاهی از زارع برای پرسپولیس و مهدوی برای داماش که هر دو به دیواره دفاعی برخورد می کنند.

 

دقیقه 44 : تیزهوشی محمد آبشک در پشت محوطه جریمه و پاس عالی او به حسین ابراهیمی در محوطه جریمه و موقعیتی مناسب می رسد که ضربه خوب ابراهیمی علی رغم عبور از دروازه بان پرسپولیس ، توسط مدافعان این تیم جمع می شود و وارد دروازه نمی شود.

 

دقیقه 48 : شوت غافلگیرانه جواد کاظمیان از پشت محوطه جریمه به خوبی توسط دروازه بان داماش ، میلاد فراهانی دفع شد.

 

دقیقه 72 : علیرضا جهانبخش در موقعیتی مناسب تک به تک می شود اما عدم تعادل او باعث می شود که ضربه محکمی به توپ نزند تا میثاق معمارزاده دروازه بان پرسپولیس با کش آوردن بدن خود از عبور آن جلوگیری کند .

 

دقیقه 78 : سانتر مواج کریمی به شکلی خطرناک به سمت دروازه تغییر داماش تغییر جهت داد که میلاد فراهانی این توپ را به زحمت دور می کند.

 

دقیقه 90 : سانتر زنیدپور با ضربه سر خطرناک محمد غلامی همراه می شود که این توپ به فاصله ای نزدیک از بالای دروازه به بیرون می رود.

 

*گل

 

پرسپولیس 1-0 داماش گیلان (دقیقه 36) : اشتباه داوری بازی هم گریبانگیر داماش می شود و علی کریمی با تیزهوشی یک پنالتی را از داور می گیرد که خود او نیز این توپ را وارد دروازه داماش می کند . در صحنه پنالتی در حالی که پای مصطفی حاجتی به پای کریمی اصابت نمی کند ، وی زمین می خورد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد .

 

پرسپولیس 1-1 داماش گیلان ( دقیقه 68) : سانتر مصطفی از روی یک ضربه ایستگاهی از تمامی بازیکنان دو تیم عبور می کند و در دهانه دروازه توسط افشین چاوشی وارد دروازه می شود . شادی پس از گل و مشت های گره کرده او بیش از هر چیز جلب توجه می کرد . صحنه گل مشکوک به آفساید بود تا داوری در اشتباهات بسیار موثر یر به یر و برابر شود .

 

پرسپولیس 1-2 داماش گیلان ( دقیقه 84) : حرکت انفرادی منحصر به فرد کاپیتان مهدوی وی را در موقعیتی مناسب قرار می دهد و شوت زیبا و فنی او علی رغم تلاش معمارزاده به گوشه دروازه می رود تا داماش انتقام شیرینی را از پرسپولیس در استادیوم آزادی بگیرد.

 

*در حاشیه

 

-بعد از مدت ها بر روی پیراهن داماش یک تبلیغ نوشته شد . نام زیبای "داماش شهرباران" بر روی پیراهن های داماشی ها نقش بسته بود.

 

– با ساماندهی برخی هواداران متعصب و با کمک وارش اسپرت حدود 100 نفر از هواداران داماش به شکل ساماندهی شده به استادیوم رفتند ، ضمن اینکه حدود 100 نفر نیز با خودروهای شخصی از دیار شهر باران به استادیوم رفتند که به همراه 50 هوادار مقیم پایتخت تعداد هواداران داماشی حاضر در استادیوم به حدود 250 نفر رسید.

 

_از ورود پرده های حمایتی هواداران داماش به داخل استادیوم جلوگیری شد. بخشی از پرده ها در اعتراض به حرکت توهین آمیز یکی از بازیگران به سرداربزرگ میرزا کوچک خان بود که در یک سریال تلویزیونی صورت گرفته بود .

طبق گزارش همکاران اعزامی ما در تهران تنها یک پرده که از سوی کاربران متعصب سایت در حمایت از وارش اسپرت در  پاسخ به اتفاقات اخیر حاشیه ای با عنوان " وارش اسپرت یه دونه ، تو کشور نمونه " وارد استادیوم شد.

 

_مازیار زارع طبق معمول همیشه در هنگام گرم کردن با حرکاتی باعث تحریک هواداران هر دو تیم شد به نحوی که با همکاری لیدرهای پرسپولیس نود دقیقه فحاشی و توهین بر علیه رشتی ها در استادیوم آزادی جریان داشت .

هواداران پرسپولیس در برخی از شعارها نیز زارع را با لقب قایقران صدا می کردند که با عکس العمل جالب هواداران داماش مواجه شدند که سیروس قایقران را تشویق می کردند .

 

– هواداران داماش به طور مداوم تا پایان بازی به تشویق تیم محبوب خود پرداختند و در پایان نیز با شعار رشتی با تعصب و داماش شهر باران از تیم خود قدردانی کردند .

 

_حضور هواداران سایر شهرستان های استان از جمله لاهیجان و لنگرود نیز از دیگر نکات جالب توجه در بین هواداران بود.

 

– پس از به ثمر رسیدن گل دوم داماش شعار جالب توجه " قرمز و آبی ناریم ، هرجا بشیم ترکانیم " از سوی هواداران داماش شهر باران سر داده شد.

 

_فحاشی های مداوم هواداران پرسپولیس در طول بازی از نکات بحث برانگیز سکوها بود . پرسپولیسی ها در دقایق پایانی مسابقه به غیر از هواداران رشتی و تیم داماش ، تیم داوری را هم بی نصیب نگذاشتند و رکیک ترین فحاشی ها را بر علیه داور مسابقه انجام دادند تا داور در حالی که وقت های تلف شده نیز تمام شده بود بدون نواختن سوت پایان بازی میدان را ترک کند . به نظر می رسد طبق قوانین بین المللی و کمیته انظباطی فدراسیون با توجه اتمام وقت های مسابقه نتیجه این مسابقه همین نتیجه اعلام شود چون وقتی مسابقه به اتمام رسیده بود .

باید منتظر ماند و دید کمیته انظباطی که به کوچکترین حرکت هواداران داماش در استادیوم عضدی بدترین واکنش ها را انجام می دهد در قبال این همه توهین چه خواهد کرد . این در حالی است که هواداران داماش در طول فصل هرگز به داوران توهین نکرد .

 

ویژه نوشت :

 

1- پیروزی تحسین برانگیز داماش در این دیدار پاسخ کوبنده ای بود به رکیک ترین فحاشی ها و توهین های هواداران تهران و حرکات همیشگی و مشمئز کننده مازیار زارع در طول کل مسابقه .

 

2- تیتر این مطلب داماش و انتقامی شیرین تر از عسل بود اما با تماس هواداران جمله  "انتقامی شیرین تر از عسل ، یاران میرزا با دستی پر از پایتخت برمیگردند " تغییر پیدا کرد.

دوستان ما از ما خواستند تا نام میرزا را به دلیل اینکه از ورود پرده های حمایتی جلوگیری کردند در تیتر بیاوریم (این نذر بچه ها در صورت پیروزی بود ما هم اطاعت امر کردیم !!).

 

3- وارش اسپرت از بچه های با تعصب هوادار داماش مخصوصا رضا ، آرمان و مرتضی که ساماندهی هواداران را انجام دادند و قبول مسئولیت کردند ، صمیمانه تشکر می کند .

 

 

حاشیه نگاری از : مازیار