این قصه داماش است، داماشی که روزگاری در لیگ برتر می‌درخشید و قرار بود یک تیم آسیایی شود و کارهای بزرگی انجام دهد.
 آن داماش با انبوهی از بدهی‌ها از فوتبال رشت رفت اما داماش دیگری در رشت پدید آمد که حالا می‌خواهد از لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کند. قصه این داماش تازه تاسیس را مرور کنیم، تیمی که می‌جنگد تا پله‌پله بالا بیاید.

داماش در لیگ دسته دوم که در ابتدای راه خیلی متزلزل و دور از انتظار ظاهر شده بود با اخراج رامیز محمداف که هنوز مشخص نشده چرا انتخاب شده بود و جایگزین کردن‌ هادی طباطبایی آهسته و پیوسته در مسیر صحیح گام گذاشت تا موفق شود در روز آخر مقدماتی با یک پیروزی شیرین پا به مرحله نهایی بگذارد و فوتبالدوستان شهر رشت را شادمان سازد.

طباطبایی که پس از حضور در یک تیم ویران‌ شده، وارث بخشی از اشتباهات تصمیم‌گیری گذشتگان بود توانست با درایت خوب و البته جذب چند بازیکن مستعد و کادر فنی مناسب به ویژه جذب سیامک فراهانی که مربی جوان و خوشفکر و منظمی است به عنوان دستیار اول و حمایت خوب حامد طباطبایی که از ابتدا همراه تیم داماش بود به آنچه حداقل حق این تیم بود، دست یابد.

هر چند بنیانگذاران این تیم که در واقع به دلیل جا گذاشتن حامی مالی اصلی تیم در طول مسیر به جهت مسائل مالی با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده بودند اما با درایت فردی جوان به عنوان سرپرست و مدیر تیم به نام محمدرضا حاجی‌پور با همه مشقت‌های فراوان تا به امروز شرایط خوبی را برای ادامه حرکت‌های پایانی تیم فراهم کردند تا امیدهای صعود سریع داماش به لیگ دسته اول همچنان زنده بماند.

 داماشی‌ها در صورتی که موفق شوند در مرحله دوم از حیث مسائل مدیریتی و مالی به آرامش برسند به نظر می‌رسد در بحث مسائل فنی چیزی برای صعود کم نخواهند داشت هر چند اگر ناداوری و بدشانسی دست از سر این تیم پرهوادار و پرتماشاگر بردارد آن وقت می‌توان یک صعود شیرین را در اردیبهشت‌ماه سال 96 برای این تیم متصور شد.

 

هامان حامدی راد / ایران ورزشی

95/12/11