وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در شیراز به پنجمین تساوی فصل خود رسید.

به گزارش وارش اسپرت، از هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم حافظیه شیراز مهمان فجرسپاسی این شهر بود که در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

 

گل های این دیدار را مسعود ریگی در دقیقه 40 و جابر انصاری در دقیقه 44 برای فجر و روح الله سیف الهی در دقیقه 8 و افشین چاوشی 86 برای داماش گیلان به ثمر رساندند. همچنین مصطفی حاجتی، علیرضا نظیف کار، جهانگیر عسگری و روح الله سیف الهی از داماش با کارت زرد داور مسابقه مواجه شدند که بدین ترتیب نظیف کار در دیدار آینده داماش به دلیل 3 اخطاره شدن حضور نخواهد داشت.

داماش گیلان فعلا با احتساب امتیاز کسر شده 7 امتیازی شد و در رتبه دوازدهم جدول رده بندی باقی ماند. داماش گیلان جمعه 22 شهریور در استادیوم عضدی رشت از صبای قم پذیرایی خواهد کرد.

 

فجر 2 ( مسعود ریگی دقیقه 40، جابر انصاری دقیقه 44 ) -2 (روح الله سیف الهی دقیقه 7،افشین چاووشی دقیقه 86 ) داماش

لیگ برتر ، جام خلیج پارس ، دوره سیزدهم ، هفته هشتمفجر شیراز: وحید شیخ ویسی، علی رضا جلیلی، سعید قزل گچلی، محمد انصاری( از دقیقه 81 امین شجاعیان)، محمد دانشگر، هادی ایمانی، حمید جوکار، مسعود ریگی( جلال الدین علی محمدی از دقیقه 90)، جابر انصاری، محمد حیدری( از دقیقه 84 مجتبی زارع)، مهرزاد معدنچی.

ورزشگاه حافظیه شیراز – تماشاگر: هزار نفر

داور: بابک وسیله بر، کمک‌ها: سعید قاسمی و حمزه علی سلیمی.

کارت زرد: مصطفی حاجتی دقیقه 44، سیف الهی دقیقه 56،علی رضا نظیف کار دقیقه 69 (داماش)

 

 

سرمربی: غلامحسین پیروانی.

 

داماش گیلان: حبیب دهقانی، ابوذر رحیمی، محمد مختاری، علی رضا نظیف کار، هادی محمدی( از دقیقه 81 جهانگیر عسگری)، ابوالفضل حاجی زده، مصطفی حاجتی( از دقیقه 70 سعید مرتضوی)، هادی سهرابی، روح الله سیف الهی، بوباکار کبه، امین متوسل زده( از دقیقه 57 افشین چاووشی)

سرمربی: افشین ناظمی

 

شرح بازی:

جدال تیم های پایین جدول در هفته هفتم از آن جهت حساس بود که برد هر کدام از این دو تیم به معنای کنده شدن از پایین جدول بود. داماش که از بازی در شیراز به دلیل اتفاقات بازی رفت سال گذشته خاطره خوبی نداشت در این بازی با یک لشکر مصدوم به شیراز آمده بود. نبودن بازیکنان تاثیر گذاری مانند مهدوی،آبشک،حسن زاده و کاردوست، کار داماش را در این بازی سخت تر از پیش کرده بود و شاه غلام هم علی رقم در اختیار نداشتن چند مهره تاثیرگذارش مانند محمد آفند، مهرداد کریمیان، محمدرضا حسنى و مصطفى صبرى در این بازی محکوم به برد بود تا افتخار نخستین مربی اخراجی لیگ نصیب او نشود.

 

نیمه نخست: این نیمه را داماش توفانی آغاز کرد و توانست در همان ابتدا با گل زودهنگام سیف الهی به گل برسد. در ادامه اما فجری ها توانستند خود را به حریف تحمیل نمایند و مالک توپ و زمین شوند. محمد حیدری و جابر انصاری در چند موقعیت پی در پی می توانستند روی سانترهای مهرزاد معدنچی به گل برسند. تا اینکه در نهایت کاکوها روی همین تاکتیک سانتر از جناحین توانستند دو گل پیاپی در کمتر از دو دقیقه به رشتی ها بزنند تا نیمه نخست را با برد به رختکن بروند.

 

نیمه دوم: این نیمه هم به مانند نیمه نخست داماش با حملات گسترده روی دروازه فجر آغاز کرد که البته هنرنمایی امین متوسل زاده مانع از آن شد تا رشتی ها بتوانند دروازه همشهری هایش را باز نمایند. اوج شاهکار متوسل زاده در دقیقه 50 در حالی که هیچ مدافعی پیش رویش درون محوطه شش قدم حضور نداشت و شیخ ویسی هم روی زمین افتاده بود با بی دقتی محض توپ را به پای شیخ وسی کوباند تا بهترین فرصت داماش برای زدن گل تساوی بی نتیجه بماند.

در دقیقه 68 بازهم داماش می توانست بازی را به تساوی بکشاند که سانتر مواج چاووشی روی سر سهرابی فرود آمد و پاس او روی خط دروازه به سیف الهی رسید اما مداخله سعید غزل در آخرین لحظه توپ را راهی کرنر نمود.

 

شرح گلها:

فجر 0-1 داماش: سانتر بلند علی رضا نظیف کار پشت محوطه جریمه به سیف اللهی رسید یک و دوی او با هادی سهرابی باعث شد تا سیف الهی یک تنه به قلب دفاع فجر بزند و شوت سنگین او دروازه وحید شیخ ویسی را به زیبایی باز نماید.

فجر 1-1 داماش: سانتر بلند مهرزاد معدنچی داخل محوطه شش قدم روی سر مسعود ریگی فرود آمد و ضربه سر او بالاتر از مدافعان داماش و حبیب دهقانی بیرون آمده وارد دروازه داماش شد.

فجر 2-1 داماش: یک گل شبیه به گل نخست فجر. سانتر محمد انصاری روی سر جابر انصاری فرود آمد تا او آسوده خاطر در تماشای مدافعان داماش و حبیب دهقانی که نقش مجسمه را خوب بلد است بازی کند توانست دروازه داماش را در مدت کمتر از پنج دقیقه باز نماید.

فجر 2-2 داماش: سانتر سیف الهی از جناح راست فجر روی محوطه هجده قدم به افشین چاوشی رسید و شوت او درست در مرکز دروازه فجر جای گرفت.

 

اتفاق های ویژه:

1) چمن ورزشگاه حافظیه ما را به یاد زمین خاکی های محلات در دهه شصت انداخت. در روزهایی که پیدا کردن یک تیکه زمین چمن در حد رویا بود!

2) حبیب دهقانی دارد جا در پای استاد غلامپور در تیم استقلال می گذارد. در روزهایی که هر توپ سمت دروازه او می آمد بهزاد خان نه نمی گفت و چار ستون بدن هواداران به لرزه می افتاد. دهقانی در تمام دقایق بازی دوست ندارد هیچ توپی را در آغوش بگیرد و تنها با مشت می تواند توپ را چند سانتی متر دور کند!

3) پس از به ثمر رسیدن گل دوم فجر نیمکت نشینان داماش به خصوص افشین ناظمی دست به اعتراض های گسترده ای زدند. آنها نسبت به داوری قاضی میدان گله مند بودند.

4) پس از به ثمر رسیدن گل تساوی داماش، نوبت اعتراض نیمکت نشینان فجر رسید تا در دقیقه 87 داور مجبور شود که داریوش صبوری را از روی نیمکت فجر اخراج نماید.

5) افشین چاوشی پس از مدت ها پایش به گلزنی باز شد تا شادی بی حد و حصر او را به همراه داشته باشد و هواداران داماش را هم خوشحال و به ادامه گلزنی اش امیدوار کند.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید