وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: مشکلات بازیکنان جوان تیم، شایعه ادغام دو تیم رشتی، مصاحبه رهنما، درخشش جهانبخش در اروپا،گوشه ای از حاشیه سازی ها در خصوص وارش اسپرت، ازجمله مباحثی است که در قسمت دوم از مصاحبه تفصیلی وارش اسپرت با محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش می خوانید… 

 

varesh-sport.com: داماش در این فصل دست به جوانگرایی زد که البته اشکالاتی را هم در این مسیر دیدیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

امسال باشگاه ما می خواست جوان رو کند اما به بازیکنانمان آش ، عدس ، لوبیا ، سبزی کوکو و … می دادیم یا خیلی از شب ها غذا نداشتند می رفتند نان و پنیر می گرفتند شام می خوردند! در سال اولی که من می خواستم برای پگاه بازی کنم دچار یک مریضی از ناحیه گلو شدم که نمی توانستم هیچ غذایی بخورم و هشت کیلو لاغر شده بودم. باشگاه پگاه به سفارش مربی تیم به من گفتند باید ظهر و شب بروی رستوران تحت قرارداد ما غذا بخوری تا وزنت برگردد به شرایط نرمال و جان بگیری تا بتوانی برای ما بازی کنی… اما امسال جوانان ما روز به روز لاغرتر شدند؛ اینقدر که شیرینی سر تمرین را خوردند فکر کنم دیابت گرفتند و از بس که غذا نخورده بودند قبل از شروع تمرین شیرینی ها تمام می شد!

 

varesh-sport.com: این روزها از سوی برخی افراد حاشیه هایی مبنی بر ادغام دو تیم رشتی یا واضح تر بگوییم تلاش بعضی ها برای انتقال امتیاز لیگ یکی داماش به سپیدرود شنیده می شود. شما به عنوان کاپیتان چند سال اخیر داماش گیلان که فوتبال خودتان را از سپیدرود آغاز کردید ، چه نظری دارید؟

من فکر می کنم درست نیست، چون سال های سال است این تیم به نام های مختلف وارد مسابقات شد و هواداران خاص خودش را دارد. سپیدرود هم هواداران خودش را دارد این دو قشر هوادار نظرات متفاوت با یکدیگر دارند که به نظر من ادغام این دو تیم جالب نیست. آن شخصی هم که می گویند پیدا شده است و می خواهد برای سپیدرود امتیاز لیگ یکی بخرد، می تواند همین داماش را بگیرد و سرمایه گذاری کند؛ البته شاید هم سپیدرودی ها از حرف من ناراحت شوند که امیدوارم این طور نباشد.ان شاالله سرمایه گذارانی پیدا شوند که هم برای داماش و هم سپیدرود هزینه کنند چون این دو تیم جایگاه و مکتب جدا گانه ای بین مردم رشت دارند. ما بازیکنان دوست داریم هم داماش در لیگ برتر باشد و هم سپیدرود، تا دو تیم رشتی در لیگ برتر داشته باشیم.

 

varesh-sport.com: نظر شما در مورد مصاحبه ی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان که کمک به داماش را خیانت دانست و درآمد بازیکنان فوتبال را با حقوق کارمندان اداره کل ورزش و جوانان مقایسه کرد؟

من نه قصد طرفداری از آقای رهنما را دارم و نه طرفداری از آقای عابدینی… متاسفانه آقای رهنما با آن مصاحبه خودش را با ورزشکاران و طرفداران رشت طرف حساب کرد. فکر کنم این دیدگاه اشتباه هست که مسئولین ما دوست ندارند که به فوتبال این شهر کمک کنند. در تمام دنیا همین طور هست که بازیکن از مدیران باشگاه و ادارات ورزشی بیشتر می گیرند.

من فکر می کنم که آقای رهنما یک چیزهایی از سوی وزیر ورزش یا افراد دیگر در مورد آقای عابدینی شنیده است که آقای اژه ای گفته اند که عابدینی هست ما پول نمی دهیم. احتمالا حرف هایی در خصوص شنیده اند که وقتی هوادار داماش به آقای رهنما اعتراض می کند به ایشان بر میخورد که ما باید چیکار کنیم!

 

 

varesh-sport.com: این روزها درخشش علیرضا جهانبخش ، لژیونر گیلانی نایمخن در سطح اول فوتبال اروپا همگان را به تحسین واداشته است. بازیکنی که مستقیم از دیار باران های نقره ای به سرزمین گل لاله ترانسفر شد. زمانی که پا به فوتبال حرفه ای گذاشت شما به عنوان کاپیتان اولین تیم حرفه ایش بودید. کاپیتان سابق جهانبخش در مورد لژیونر گیلانی حاضر در لیگ هلند چه نظری دارد؟

جهانبخش یک استعداد ذاتی داشت. جهانبخش سرعت رو به چارچوب ، شوت ، انگیزه ی بالا ، ادب خوب و … را با هم داشت. اینها با هم دست به دست می دهند که یک بازیکن می شود علیرضا جهانبخش… از نظر رفتاری و اخلاقی واقعا نمونه بود و آدم از طرز برخوردش لذت می برد. همینکه متولد داماش هست و هیچ وقت هم یادش نرفته است از کجا به این نقطه رسیده و چه زحمت هایی کشیده است باعث موفقیتش شده است واقعا خیلی خوب است؛ چیزی که در بعضی بازیکنان نمی بینیم!

از موفقیت جهانبخش در هلند خیلی خوشحالم و برایش آرزو می کنم در بهترین تیم ها بازی کند و حداقل ما به این موفقیت های جهانبخش افتخار می کنیم.

 

varesh-sport.com: با آنکه وارش اسپرت – سایتی که حدود چهار سال است بدون هیچ چشمداشتی در حد توان خود به حمایت از تیم محبوب شهرباران می پرداخت، در دو برهه (فروردین 91 ، آذر 92) از سوی تعدادی از بازیکنان تیم مورد کم لطفی قرار گرفت و حتی برخی در جلسه با مدیرعامل باشگاه عامل توهین به بازیکنان در بازی با فولاد خوزستان را سایت وارش اسپرت قلمداد کردند، در حالی که وارش اسپرت به دلایل مشکلات فنی به مدت دو هفته تعطیل بود. می خواهیم صادقانه جواب دهید که آیا هنوز هم به آن حرف و حدیث ها اعتقاد دارید؟

واقعیتش اصلا چنین اعتقادی ندارم، چون الان به من ثابت شد که این طوری نیست و آن شعارها از سوی وارش اسپرت نبود. متاسفم برای افرادی که اطراف شما هم هستند و بعضی ها می گویند که همان افراد به همه از مدیرعامل تا بازیکنان و … انتقال می دهند که اگر نظری داده شود یا به بازیکن یا مسئولی در ورزشگاه حرفی زده شود کار وارش اسپرت هست! پشت سر من بازیکن هم حرف ها زده اند و این روند در باشگاه ما بوده و خواهد بود؛ به نظر خیلی ها تا عابدینی باشد و منِ رضا مهدوی باشم، همین جور باقی می ماند تا یک تغییر و تحول کلی انجام نشود، افکار تغییر نمی کند. خیلی از همان آقایان چون بازیکنان به آنها گیر می دادند و می گفتند که ما نیستیم و توپ را می انداختند توی زمین وارش اسپرت… به همین دلیل بعضی بازیکنان فکر می کردند که شماها فحش می دهید ، شماها خط می دهید ، شماها بر علیه بازیکنان می نویسید و…

 

محمدرضا مهدوی

 

varesh-sport.com: آن روزهایی که همه چیز گل و بلبل بود و فلان بازیکن بنرش با هزینه کاربران سایت چاپ می شد یا به فلان بازیکن لقب آن چنانی می دادند و یا در تمرینات برای افزایش روحیه بازیکنان حضور پیدا می کردند و …

من حرفتان را قطع می کنم چون فهمیدم چه میخواهید بگویید… همیشه خوبی ها به چشم نمی آید اگر خوبی ها به چشم می آمد دیگر مشکلی به وجود نمی آمد. برای مثال من در مصاحبه با شما صد تا حرف زدم و بدی آقای عابدینی را گفتم در حالی که خوبی های زیادی هم دارد خیلی مواقع می آید دست بر روی سر می کشد و نوازش می کند… اما واقعیت جامعه ما این است که بدی ها بیشتر به چشم می آید و یا در مورد شما کاری کردند که فقط از وارش اسپرت بدی به بازیکنان منتقل کردند! برای مثال من اوایل فکر نمی کردم که هزینه نگهداری سایت به صورت مستقل تامین می شود و یا …

 

 

varesh-sport.com: و حرف پایانی تان با هواداران شهرباران…

اول باید از شما تشکر کنم که خیلی برای حمایت از تیم شهرتان زحمت می کشید. من قبلا مطالب سایت را خیلی کم می خواندم و با توجه به حرف هایی که شنیده بودم فکر می کردم که وارش اسپرت مطلب می نوشت که هواداران علیه بازیکنان شعار بدهند در حالی که بعد از اینکه این اواخر تحقیق کردم متوجه شدم که اینطوری نیست. مثلا خیلی از مواقع از بازیکنان حمایت کردید و با آنکه آن بازیکنان مطرح هم بودند ولی لقبی نداشتند با آمدن وارش اسپرت بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. وارش اسپرت آمد و کار کرد وخیلی تاثیرگذار هم بود؛ حتی باید گفت این تیم اینقدر هوادار تعصبی نداشت و این ثمره زحمات شما در سایت وارش اسپرت بود و به همین دلیل از شما تشکر می کنم که از تیم و بازیکنان حمایت کردید. البته بعضی مواقع هم انتقاداتی می شود که بازیکنان هم خودشان می دانند وقتی وارد فوتبال شوند از آنها انتقاد می شود.

امیدوارم داماش دوباره به لیگ برتر بازگرد و یک مالک داشته باشد که همیشه بالای سر تیم حضور داشته باشد، دلش به حال این تیم بسوزد و بداند که این مردم چه می خواهند. رشت پتانسیل خوبی دارد و بازیکنان خوبی در رشت داریم؛ما بازیکنان بسیاری خوبی در سطح رشت و استان مثل روح الله باقری داریم که امسال در سیاه جامگان بازی های خوبی انجام داد. اگر یک سرمایه گذاری خوب انجام شود این بازیکنان در رشت بازی خواهند کرد و داماش هر سال به راحتی می تواند جز شش تیم اول لیگ برتر قرار بگیرد.

 

مصاحبه: مازیار – مهرداد

منبع: www.varesh-sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان