21 روز پس از پایان دور برگشت لیگ برتر والیبال مردان ، دور رفت مرحله اول پلی آف این رقابتها از چهارشنبه هفدهم فروردین 1390 آغاز میشود تا 16 تیم لیگ برتری برای تعیین جایگاه نهایی خود در لیگ برتر والیبال مردان ایران به رقابت بپردازند.

 

مطمئنا نه فقط ما ، بلکه شاید در کل ایران دیدار دو تیم کاله آمل و داماش گیلان را حساسترین بازی این مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال بدانند چرا که این مسابقه به نوعی تداعی کننده دیدار رده بندی در سال گذشته است. دیداری که در آن داماش گیلان در مجموع 3 بازی که دو تای آن در شهر رشت برگزار شد مغلوب کاله آمل شد تا تیمی که در شروع مسابقات لیگ برتر تا 12 هفته هرگز نمی باخت و تحسین همگان را بر می انگیخت در ادامه روند نزولی هفته های آخرش به رتبه ای بهتر از چهارم دست نیابد.

 

اکنون شاید خیلی ها به این فکر میکنند،آیا امکان آن هست داماش گیلانی که دیگر کمتر از قبل رنگ و بوی گیلانی دارد با پیروزی در برابر کاله آمل انتقام سال قبل خود را از این تیم بگیرد؟و یا آیا حسین معدنی اینبار هم مغلوب دستیار خود در تیم ملی سال قبل میشود؟مطمئنا استارت پاسخ به این سوال ها در روز هفدهم فروردین بهتر روشن خواهد شد.

 

هر چند در شروع فصل همگان سطح بازیکنان داماش امسال را بسیار بالاتر از سال قبل میدانستند اما این باخت به تیمهای کوچک و تازه وارد بود که غرور بازیکنان این تیم را در هم شکست.

اگر چه داماش گیلان در سال گذشته با وجود نتایج به نسبت درخشان و با وجود آنکه دو دیدار از بازی رده بندی در رشت برگزار شده بود نتوانست به رتبه سوم برسد و اگر چه امسال در صورتی که مسابقه دو تیم به دیدار سوم بکشد آن بازی نیز در آمل خواهد بود اما امید تماشاگران رشتی با همه این شرایط که برای تیم داماش رقم خورده همچنان پابرجاست.چرا که همیشه به این دیدار فراتر از مسابقات دیگر می نگرند و امید آن دارند تا بازیکنان نیز به درجه اهمیت این مسابقه پی ببرند.

 

برنامه کامل مرحله اول پلی آف و دیدارهای برگشت در ادامه مطلب…

 

 

*برنامه مرحله رفت دور اول پلی آف برای تعیین رتبه های اول تا هشتم بدین شرح است:

 

چهارشنبه 17 فروردین 1390 – ساعت 17

سایپا البرز – ارومیه

کاله مازندران – داماش گیلان

باریج اسانس – ابومسلم خراسان

پیکان – کرمان

 

*دیدارهای برگشت این رقابتها در روز یکشنبه 21 فروردین برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در صورتی که نیاز به برگزاری مسابقه سوم باشد، آن مسابقه در شهری که دیدار رفت برگزار شده انجام خواهد شد.