وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان، خبر از اختصاص یکصد میلیون تومان به داماش از سوى استاندار داد.

 

به گزارش وارش اسپرت، در حالى که جمعه هفته گذشته مسئولان عالى رتبه سیاسى و ورزشى استان گیلان با حضور در رختکن داماش گیلان وعده حل مشکلات این تیم را داده بودند، بعد از گذشت بیش از نه روز مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان، تنها پرداخت یکصد میلیون تومان در سال جارى را مسجل دانست.

مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در گفتگوی تلفنی با برنامه با ورزش گیلان شبکه باران گفت: تا روز دوشنبه این هفته بخشى از وعده اى که به بازیکنان داماش داده شده است، تحقق خواهد یافت و این پول در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.

 

رهنما در پاسخ این پرسش که آیا این مبلغ دویست میلیون خواهد بود، گفت: بخشى از این مبلغ باید از سوى شهردار و رییس شوراى شهر رشت پرداخت مى گردید که هنوز آماده نشده است.

وى در خصوص زمان پرداخت این پول به تیم داماش گفت: آن مقدار از پول که بر عهده استاندارى بوده به طور یقین پیش از پایان سال پرداخت خواهد شد."

 

صحبت هاى مدیرکل ورزش و جوانان استان به این معنى خواهد بود که در حال حاضر بازیکنان داماش باید به همان یکصد میلیون تومان قانع باشند.

حال این پرسش در اذهان خطور خواهد کرد که آنهایى که مشکل داماش را حضور امیر عابدینى در مسند ریاست داماش مى دانستند و در محافل خصوصى اعلام مى کردند که اگر او از داماش کناره گیرى نماید، ما هزینه هاى این تیم را تامین خواهیم کرد، با همین یکصد میلیون تومان قصد انجام این مهم را داشتند!؟

 

دوستان یا نمى دانند یکصد میلیون تومان چه مقدار است و یا تعداد افراد شاغل در یک تیم فوتبال را به درستى نمى دانند. براى دانستنش البته احتیاج به یک معادله چند مجهولى نیست، کافى است یکصد میلیون را بر پنجاه تقسیم نمایید تا دریابید که به بازیکنانى که ماهها است پولى دریافت نکرده اند، چه مقدار پول خواهد رسید.

اینکه شواراى شهر تبریز در یک اشاره مدیران تراکتورسازى دو کمک پانصد میلیون تومانى را به این تیم پرداخت کردند و البته هرگز بر علیه مدیریت تراکتورسازى موضع گیرى هم نکردند، شاید بهترین عیار باشد براى درک پیشرفت هاى کلانشهر تبریز و تفاوت هایش با کلانشهر رشت.

اگر پاسخ همان جمله کلیشه اى است که " داماش خصوصى است و خرج و دخلش نباید بر دوش دولت باشد" توجه آقایان را به اساسنامه لیگ حرفه اى جلب مى کنیم که: همه تیمهاى حاضر در لیگ برتر به صورت خصوصى و بدون وابستگى به دولت اداره مى شوند و لازم به توضیح نیست که نود درصد تیمها نه به صورت مسقیم، که کاملا مستقیم از منابع دولتى تغذیه مى شوند.

اینجاست که فوتبال دوستان گیلانى قدر گروه سرمایه گذارى داماش و عابدینی را بیش از همیشه مى دانند که در این شش سال چگونه بدون منت در شهرباران براى مردم این دیار در رشته هاى مختلف ورزشى سرمایه گذارى نموده بود.

 

نگارنده: رادنی دیدار