وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : فوتبال در شهر رشت سالیان زیادی است که جریان دارد و شاید بتوان گفت تنها تیمی که در این سالها حال و روز بهتری را داشته است استقلال رشت بود . حال میخواهیم ببینیم چه بر سر این تیم آمده است:

 

استقلال رشت در سال 1360 تاسیس شد و پس از مدتی به دلیل مشکلات مالی به شهرداری رشت سپرده شد و سرانجام برای جذب هوادار با ترکیب اسم استقلال و شهرداری راهی مسابقات شد که هواداران مختص به خود را به این شکل جذب کرد. هوادارانی با تعصب که تیتر روزنامه ها را از آن خود کرده بودند و هیچ گاه استادیوم عضدی رشت،کمتر از 10 هزار نفر به خود نمی دید.

 

با پررنگ شدن نقش پول در فوتبال،دیگر ایرج زهرابی و بازاریان رشت نتوانستند از پس هزینه های این تیم بر آیند و به این ترتیب شد که صنایع شیر پا به عرصه فوتبال شهر باران گذاشت.

 

با منحل شدن استقلال شهرداری،هواداران رشتی با استادیوم قهر کردند و بارها با تجمع هایی خواهان منصرف کردن مسئولین از این جابه جایی شدند ولی به هر ترتیب پگاه نیمه خصوصی به فوتبال رشت ورود کرد و برای اولین بار بود که تیمی با پسوند گیلان وارد مسابقات شد. پگاهی که قول تاسیس استادیوم داد و البته قول های بسیار دیگر که با همت بعضی از مسئولین استان (!) پگاه را به هر ترتیب از این کار منصرف کردند!
پگاه سالهای پر فراز و نشیبی را طی کرد،فیروزه ای پوشان شهرباران رنگ خاصی را به فوتبال این شهر دادند و حتی تا یک قدمی آسیایی شدن پیش رفتند،اما با تغییر رده های بالای مدیریتی شرکت صنایع شیر ایران و چاشنی کردن مسائل مالی این تیم قید تیم داری را زد .

 

متن کامل در ادامه مطلب

با رایزنی های بسیار و به همت مهندس روح الله قهرمانی ،تشکیلات داماش پا به عرصه ورزش این شهر گذاشت . داماشی که در سال اول هرچه می کرد به پای مدیران پگاه می گذاشت و با نتایج ضعیفش هواداران را فراری داد ، سال بعد رنگ پیراهنش 180 درجه تغییر کرد تا هواداران فوتبال دوست رشتی بیش از پیش ناراحت باشند. صعود نکردن این تیم به همراه فیروز کریمی به لیگ برتر نیز به نوعی بار دیگر باعث شد تا مردم رشت از تیم فوتبال شهرشان دلسرد شوند.

 

شروع فصل 90-89 فصلی تازه ای در تشکیلات داماش بود،مهندس عابدینی متوجه آن شد که می تواند به علایق مردم این شهر بیشتر توجه کند تا تیمش به میان قلوب مردم راه پیدا کند…

در قدم اول رنگ آبی که ریشه در این تیم داشت برگردانده شد اما باز هم به یکباره خبر تغییر نام داماش به درفک شنیده شد که البته این بار به همت هواداران و برخی مسئولین باشگاه نام تیم تغییر نکرد تا امیر عابدینی با احترام نهادن به نظر هواداران دومین قدم را برای محبوبیت این تیم به خوبی بردارد.
برگرداندن بازیکنان بومی و تشکیل تیمی که با اقتدار به لیگ برتر صعود کرد قدم سوم بود. این سه گام موثر با توجه به تدابیر خوب مدیریتی ما را به یاد
سخن معروف امیر عابدینی انداخت که گفت : "میرویم دسته یک ولی با قدرت بر میگردیم"

 

عملکرد خوب در فصل نقل و انتقالات همه چیز را برای شروع یک فصل رویایی آماده میکرد. استقبال هواداران گویای محبوبیت این تیم بود و استادیوم های رشت دیگر جوابگوی حضور پرشور گیله مردان نبود…اما به یکباره خبری در سایت های اینترنتی منتشر شد که هواداران داماش رو شوکه کرد ! چیزی که هیچ وقت فکرش را نمیکردیم اتفاق افتاد و طی فعل و انفعالاتی داماش هم به مشکل مالی برخورد، تا از هفنه پنجم استرس در وجود مردم این دیار راه پیدا کند.

همچنان مهندس عابدینی در مصاحبه هایش می گفت با اقتدار ادامه می دهد و باید بنشینیم و بنگریم که چه بر سر این تیم می آید! 

در مدتی که از این مشکلات ناخواسته شنیده ایم چند سوال در ذهنمان تداعی شده است :

آیا مسئولین متولی استان به فکر کمک به تیم شهرباران خواهند بودند؟

آیا تربیت بدنی متوجه می شود که تیمی جز ملوان هم در این استان وجود دارد؟

آیا مسئولین لایق(!)تربیت بدنی به فکر پس دادن بدهی خود به داماش هستند؟

آیا نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی به فکر دلخوشی جوانان فوتبال دوست این شهر خواهند بود؟

سوالاتی که ناامیدی را به ذهن ما راه می دهد!

 

و حال با خود می گوییم:

ای کاش همانطور که استاندار سابق در ساعات بامدادی در برنامه باورزش دستور همکاری با داماش را صادر کرد مسئولی بود تا از منحل شدن نماینده محبوب دیار کاسپی ها ناراحت شود!

ای کاش ما هم در شهرمان ارگانی مثل نیروی دریایی داشتیم تا حاضر میشد 50 سال پشت تیم مان بایستد و از امتیاز سرباز هم استفاده میکردیم!

ای کاش در استان ما هم مسئولی پیدا شود تا درد و دل ما را گوش کند و برای گرفتن حقمان به هر دری بزند! 

از این ای کاش گفتن ها زیاد است امیدمان این است که صدای فریادمان شنیده شود…

اما نکته قابل توجه عشق مردم این شهر به فوتبال است.با آنکه هر وقت آمدند به تیمی دل ببندند با مشکلاتی روبرو شد ولی باز هم تیم شهرشان را تنها نگذاشتند و تعصب رشتی را در این فصل به رخ دیگر تیم ها کشیدند!

 

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان پیغامی را هم برای مدیرعامل داماش دارد و از همینجا از تمام زحماتی که برای شادی دل مردم این خطه کشیدند تشکر می کند . امیدواریم همچنان با قدرت به کارشان ادامه دهید و بدانید آنهایی که در مقابل این مشکلات بی تفاوت نشسته اند باعث شرمساری مردم گیلان هستند اما این را هم بدانید که مردم رشت و گیلان قدردان زحماتتان هستند و دعایشان پشت سر شما و داماش است.
این نکته را هم باید خاطرنشان شویم که در دشواری هاست که هنر یک مدیر مشخص می شود و آن موقع است که محبوبیت چندین برابر می شود.
وظیفه ما هواداران هم این است تا لحظه ی آخر همچنان طوفانی،حامی ابرهای طوفانی باشیم تا با حمایت از این تیم خاری در چشم دشمنان این شهر باشیم و باز هم میگوییم:

 

طرفدار داماشیم / تا آخرش باهاشیم….