پس از سکوتی نسبتا طولانی از سوی کمیته مردمی نجات داماش گیلان (کمند گیلان) در فضای مجازی، این کمیته در خصوص دلایل سکوت خود در فضای رسانه ای و کارهای انجام شده در این مدت با بیانیه ای در صفحه رسمی کمند در اینستاگرام (damash.kamand) توضیحاتی را ارائه داده است.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

بیانیه شماره 4 کمند گیلان (کمیته مردمی نجات داماش گیلان)

با گذشت نزدیک به چهار هفته از تشکیل کمیته مردمی نجات داماش گیلان و با توجه به پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته توسط نیروی ورزشی، سیاسی، شهری و مردمی که حمایت خود را ازاین کمیته اعلام نموده اند، در توضیح ابهامات و اتهامات مطروحه در خصوص کمند، فعالیت های صورت پذیرفته طی روز های گذشته، دلایل سکوت این کمیته و درخواست کمک مالی تا برطرف شدن برخی موانع موجود برای انتقال امتیاز داماش،  در 4 بند، بیانیه شماره چهارم کمند گیلان را به شرح زیر اعلام می نماید:

 

1-مسلما هدف این کمیته ارائه و پیگیری درخواست ها و مطالبات هواداران داماش گیلان در راستای "نجات" و بهبود وضعیت این تیم می باشد. لذا بدین وسیله وجود هرگونه اهداف غیر ورزشی و سو استفاده سیاسی در این کمیته، از سوی شورای مرکزی کمند به شدت تکذیب می شود.

در همین راستا لازم به ذکر است، طی مدتی که کمند شروع به فعالیت کرده است، برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز حمایت خود را اعلام نمودند که تنها به جهت جلوگیری از سو برداشت های احتمالی، این کمیته ضمن احترام و تشکر بسیار ویژه از این عزیزان، از اعلام نام آن ها خودداری نموده است.

 

2-کمند بار دیگر و در جهت کمک به نجات و به سامان رساندن وضعیت تیم مردمی و محبوب داماش گیلان، دست یاری طلبی خود را به سوی تمامی دلسوزان و مسئولان شهری، استانی و حتی آن عزیزانی که نسبت به این کمیته به هر دلیلی منتقد بوده اند، دراز می نماید تا شاید از این راه همگی موفق به شاد کردن دل هوادارنی شویم که سخت ترین روزهای تیم محبوب خود را تجربه می کنند.

 

3-طی روزهای گذشته بسیاری از هواداران و دلسوزان داماش گیلان دلایل سکوت کمند را جویا می شدند که در این راستا لازم به توضیح است:

پس از بیانیه های شماره یک و دو کمند و به دنبال درخواست های متعدد هواداران داماش گیلان، اکثریت اعضای شورای محترم اسلامی کلانشهر رشت، پروژه خرید امتیاز داماش گیلان را راه حلی مناسب به جهت نجات داماش مطرح کردند و طی نامه ای به شهردار که توسط رسانه های مختلف اعلام شد، این مسئله را عنوان نمودند. در همین راستا این کمیته سعی بر آن داشت تا در فضایی آرام و بدون هیاهو نامه ها و رایزنی ها صورت بپذیرد.

طی این مدت با پیگیری هایی که از سوی دنبال کنندگان طرح فوق صورت گرفت، نامه نگاری هایی اداری مابین شهرداری رشت، اداره کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین هیئت فوتبال استان انجام وطرح لایحه شهردار محترم صورت گرفته است. در این بین وجود بعضی از مصوبه ها و دستورالعمل ها در شهرداری ها، مانع به سرانجام رسیدن این اقدامات گردیده است. تلاش بر آن است با رایزنی ها و یافتن راه حل ها و پیگیری های لازم توسط سوی همرهان و دلسوزان داماش، موانع موجود در این پروژه برطرف گردد .

 

4-با توجه به روند اداری لازم برای حل مشکل داماش، این کمیته خواهان آن است که در کوتاه ترین زمان ممکن و به جهت کمک به رفع شرایط مالی نامطلوب تیم داماش گیلان و برای تزریق روحیه ای مضاعف به بازیکنان متعصب و زحمت کش این تیم، پیگیری و رایزنی های لازم از سوی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان و اعضای محترم شورای اسلامی کلانشهر رشت برای کمک مالی از طریق استانداری و شهرداری رشت صورت بگیرد تا در اسرع وقت راه حل مناسبی برای مشکل تیمداری در شهرداری رشت یافت شود.