هوای داماش شهرباران ابری است، ابری که نه توفانی است! توفانی تر از این روزهای شهر رشت. شهری که بیش از صد روزش باران می بارد اما هنوز پس از غرش هر ابری نیمی از شهر را آب فرا می گیرد! بله درست دریافتید اینجا هم هوا می تواند یک کلانشهر را تعطیل کند، اما این بار خبری از آلودگی هوا نیست، بلکه بارش نعمت ایزدی است که چون کسی قدرش را ندارد، تبدیل به سیل آب می شود. البته هوای رشت هم دیگر خیلی تمیز نیست!

 

و این تسلسل تکراری بی توجهی، دامان داماش شهرمان را هم گرفته است. فرزند دوست داشتنی شهرباران، مدتهاست در تب فقر و بی توجهی و به خواب رفتگی مسئولان شهرش می سوزد و تو گویی قرار نیست کسی بدادش برسد و حال زارش را دوا دهد. حالا امروز، در این نقطه تاریک از زندگی داماش شهرباران، نه سخنی از رفتن این و آمدن آن است و نه وعده و وعیدهای توخالی. امروز در این نقطه صفر یک سخن به گوش می رسد و یک حرف، حرفی که درد است و دردی که آتش: داماش شهر باران در شرایط حادی قرار گرفته است! همین و بس!

 

" این همین و بس " البته برای ما هواداران عاشق و دلسوخته همه ی دنیاست. همه ی آنچیزی است که از داشته و ها و نداشته های زندگی قرار بود به ما برسد. " این همین و بس " تمام سهم ما از تجارت و برج و پینت هاس و بوگاتی است! " این همین و بس " برای ما هم سیاست است و هم اقتصاد، هم تاریخ است و هم آینده. " این همین و بس " برای مردمان کناره کاسپین شده است سمبل غرور و ایستادگی، مظهر اراده و عشق و دلبستگی. " این همین و بس برای ما مردمان شهربارانهای شلاقی همه چیز است و بس! "

 

حالا داماش ما در حال کشیدن نفس های آخر است. نه پولی برای خرج کشیدن دارد و نه مالی برای فروختن. نه گوهری صیقل داده شده چون جهانبخش داریم که به مانند فروشندگان کلیه از پولش قاتقی بر سر سفره خالی مان بیاوریم و نه کسی در این آشفته بازار یافت می شود که دلی برای خرج کردن داشته باشد برای ما. داماش شهرباران در این دنیا تنهای تنهای تنها شده و انگار همه به انتظار کشیدن نفس های آخرش ثانیه شماری می کنند، اما زهی خیال باطل!

 

ما قفنوس وار از خاکستر سر بیرون خواهیم آورد. این عشق را نه سر پایان در خود دارد و نه میل فراموشی. ما با فریادهایمان چشمهای خواب آلود را بیدار می کنیم و گوش های بسته را باز. ما بعد از این یک معیار برای خوبی می شناسیم و بس: یا برای کمک به داماش مان گام بر می دارید و با مایید و یا بر ما هستید.

و این بر مسئولان دیار ماست تا به مردم عاشق شهر خود نشان دهند که کدامین هدف را نشانه می برند. امروز زمانه آزمون است و چه سنگ محکی راستین تر از داماش شهرباران.

 

ما هواداران داماش گیلان، دست یاری دراز می کنیم به همه ی مدیران و مسئولان سیاسی، امنیتی و اقتصادی استان مان. از هر کسی که می تواند، می خواهیم تا عشق مان نابود نشده، دست ما را بفشارند که یقین داشته باشند، مردم دیار باران نه حق ناشناسند و نه فراموشکار.

چشم های ما ، قدمهای شما را شماره خواهد کرد…

 

کانون هواداران داماش شهرباران