بیش از پانزده سرمربی غیربومی در یک دهه اخیر سکان هدایت تیم اول شهرباران را برعهده گرفتند. از این تعداد به ندرت رفتند و خاطره ای خوش از خود در ذهن هواداران رشتی به یادگار گذاشتند. یکی از سرمربیان غیربومی موفق داماش گیلان در یک دهه اخیر مهدی تارتار بود.

او یک نیم فصل پرفراز و نشیب را در شهرباران پشت سر گذاشت و پایان دراماتیکی با داماشی ها داشت تا بهترین رتبه ی فوتبال رشت و مهدی تارتار در لیگ برتر رقم بخورد. در ادامه مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با سرمربی اسبق داماش گیلان را خواهید خواهند…

 

varesh-sport.com: در روزگاری که کارلوس کی روش مورد هجمه و انتقادات برخی مربیان ایرانی قرار گرفته است، شما، نظرمحمدی، امیرحسین پیروانی و چند تن دیگر از مربیان ایرانی در تمرینات تیم ملی حضور داشتید…

خود من در بسیاری از مواقع انتقاد کردم و چیزی که نیاز باشد را باز هم خواهم گفت اما در حال حاضر آقای کی روش سرمربی تیم ملی کشور ما هستند و باید به او احترام گذاشت و البته احترام باید متقابل باشد و به مربیان لیگ برتر هم از سوی ایشان احترام گذاشته شود.

 

اگر من در تمرینات تیم ملی حضور داشتم، به فکر آینده کاری خودم بودم چون در اینصورت دیگر نیاز نیست که هزینه کنیم به کشورهای اروپائی برویم تا تمرین مربیان مطرح دنیا را یادداشت کنیم.اکنون شرایط مهیا است تا بدون هزینه ای بیاییم و تمرینات روز دنیا را یادداشت کنیم.

 

varesh-sport.com: با شنیدن نام داماش گیلان چه حسی پیدا می کنید؟

چون آن فصل حضورم در داماش با خاطره ی خوبی به پایان رسید، وقتی نام داماش را می شنوم خوشحال می شوم. حیف است که الان در لیگ برتر نیست…ما روزهای خیلی خوب و البته سختی را در داماش داشتیم. در ابتدا خیلی به من سخت گذشت تا اینکه با شرایط آشنا شدم توانستم دل هواداران را به دست بیاورم.

خدا را شکر که خیلی خوب تمام شد. تا همیشه خاطره ی خوش از شهر رشت و تیم داماش در ذهنم ماندگار شده است.

 

varesh-sport.com: در هفته های ابتدائی حضور شما در داماش که با نتایج ضعیف همراه شده بود، اعتراضاتی از سوی هواداران صورت گرفت… دیدگاه تان نسبت به آن اعتراضات و هواداران در آن برهه چه بود؟

من همان موقع هم گفتم که تماشاگر حق داشت،چون در نیم فصل اول این تیم نتایج خیلی خوبی را گرفته بود و در شروع کار من نتایج برعکس شده بود و انتظار هواداران بیشتر از نتایج کسب شده در ابتدای حضور من بود.

اما تجربه ی خوبی را به دست آوردم و فهمیدم که هیچ وقت نباید نا امید بشوم و همیشه باید تلاشم را بیشتر کنم. یادم هست در همان زمان به همکارم گفتم، اینقدر باید تلاش مان را زیاد کنیم تا همین هواداران که اکنون ما را دوست ندارند روزی برسد که ما را تشویق کنند.

 

varesh-sport.com: دلیل نتیجه نگرفتن تان در دیدارهای ابتدائی چه مسائلی بود؟

شناخت کم نسبت به بازیکنان، اصلی ترین دلیلش بود؛ چون یک هفته قبل از شروع مسابقات به تیم اضافه شده بودم و در اصل بازی های تدارکاتی ما همان دیدارهای ابتدائی نیم فصل دوم بود، تا ترکیب ایده آل مان را به دست بیاورم زمان برد، اما خدا را شکر به موقع به مسابقات برگشتیم و همان رتبه نیم فصل اول را توانستیم در پایان مسابقات کسب کنیم که هم بهترین مقام من و هم بهترین مقام داماش در لیگ برتر است.

 

varesh-sport.com: علیرضا جهانبخش قبل از سرمربیگری شما در داماش، در دوران دینورزاده هم چند بازی فرصت حضور داشت اما شما اعتقاد راسخی به او داشتید. چه دلیلی داشت؟

اولین روزی که به رشت آمدم، یک بازی تدارکاتی در یکی از شهرهای اطراف که اگر اشتباه نکنم رودسر برگزار کردیم. در همان بازی گفتم این پسر جوان ( علیرضا جهانبخش) خیلی استعداد دارد و از نظر من فیزیک مناسبی در حد فوتبال اروپا هم داشت و نظر من را جلب کرد. در سالهای قبل آن سال هم در راه آهن به بازیکنان جوان اعتماد کرده بودم و جوابش را گرفته بودم، به علیرضا هم اعتماد کردم و خدا را شکر می کنم که الان به جایی رسیده است که من فهمیدم اشتباه نکردم .

 

 

varesh-sport.com: دوست دارید دوباره به رشت برگردید؟

خیلی دوست دارم که این اتفاق بیافتد و دوباره به رشت برگردم، چون با خاطره ی خوب آن فصل را تمام کردیم و هرجا که مردم من را می بینند ابراز لطف می کنند. این نشان از این دارد که دیگر در دل هواداران جا افتادم. دوست دارم دلسوزی برای داماش پیدا شود و برای این تیم هزینه کند تا داماش را به سطح اول فوتبال کشور برگرداند و البته من هم دوست دارم به داماشی خدمت کنم که در سطح اول فوتبال کشور است و یا اگر هم در لیگ یک است تیمی باشد که پتانسیل صعود داشته باشد، چرا که بالاخره بحث اعتبار و آبروی خود هم در میان است.

 

varesh-sport.com: حرف پایانی شما با هواداران داماش شهرباران…

اگر در هفته ابتدائی نتوانستم با نتایج دلشان را به دست بیاورم باعث ناراحتی شان شدم، از من گذشت کنند. همیشه در ذهن من هستند، به خصوص روزهای آخر که تشویقم می کردند و سعی کردم روزهای اول حضورم را فراموش کنم.

مورد بعد اینکه در رشت کم پیش می آید که مربی سابق شان را تشویق کنند و بابت تشویقی که با گسترش فولاد به رشت آمده بودم تشکر می کنم. از هواداران داماش می خواهم که به مربیانی که در داماش فعالیت می کنند یک مقدار فرصت بیشتری بدهند تا بتواند با تیم آشنا شود.

 

 

 

مهدی تارتار، سرمربی سابق داماش گیلان، سرمربی داماش، سایت باشگاه داماش، وارش اسپرت، هواداران داماش، تارنمای ورزش ورزشی گیلان، damash،