وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش گیلان بالاخره پس از شش هفته انتظار طلسم شکنی کرد و نخستین برد فصل را به عنوان سوغات سفر به تبریز برای هوادارانش به ارمغان آورد.

داماشی ها که در پنج هفته اول لیگ برتر با بد اقبالی از رسیدن به برد باز مانده بودند، بالاخره در دیدار مقابل گسترش فولاد به نخستین برد فصل خود دست یافتند تا حداقل برای هفته های آتی از فشار سنگینی که نظیرش در پیش از این بازی وجود داشت خارج شوند.

 

برد داماش در برابر گسترش فولاد دلایل خاص خود را داشت و درسهای برجای مانده از این بازی می تواند در ادامه راه پر پیچ و خم لیگ برتر به کمک کادر فنی این تیم بیاید، اما نمی توان از برد داماش در این بازی گفت و به تغییراتی  که از ارکان این برد محسوب می شود اشاره ای نکرد ، تغییراتی که البته با چاشنی شجاعت توام شد و خوشبختانه به بار نشست.

 

متن کامل در ادامه مطلب

داماش در مصاف با گسترش فولاد در مهمترین تغییرش دست به تغییر سیستم زد و در جمع نفراتش افشین چاووشی و محمد رضا الماسخاله را برای نخستین بار از همان ابتدا در ترکیب اصلی استفاده کرد .

با توجه به شرایط داماش تا قبل از این مصاف، می توان این تغییر را نوعی ریسک دانست؛ سرمربی جوان داماش با جسارت خود این تغییرات شجاعانه را انجام داد و البته در طول این بازی هم با تعویض های خوبش ترکیب نفراتش را به بهترین حالت رساند که در پایان بازی هم مزد این جسارت را گرفت.

 

تعویض های داماش در این بازی را هم می توان از دیگر نقاط قوت این تیم در این دیدار دانست. جایی که حسن زاده تنها دقایقی پس از ورودش به میدان با به ثمر رساندن دومین گل داماش و دومین گل فصل خود امید های میزبان را نا امید کرد و تعویض طلایی ناظمی لقب گرفت.

 

اما بر روی نیمکت داغ سرمربیان داماش و گسترش فولاد، تقابل اندیشه های ناظمی و خطیبی ، جدال جوانترین سرمربیان لیگ برتر بود. اگر به سن این دو سرمربی نگاه کنید خطیبی با 35 سال سن جوانترین سرمربی لیگ برتر و پس از او هم ناظمی با 43 سال سن دومین سرمربی جوان لیگ برتر است و در این میان ناظمی باتجربه تر توانست مچ خطیبی جوانتر را بخواباند تا نشان دهد حداقل فوت کوزه گری را بیشتر از رسول جوان بلد است و نقطه عطف این مسئله هم همان تعویض های این دو سرمربی بود. جایی که خطیبی تا قبل از دقیقه 50 هر سه تعویضش را خرج کرد و در سوی مقابل ناظمی تعویض های خود را متفکرانه تر انجام داد.

 

در تعویض اول در حالی که گسترش فولاد بی محابا حمله می کرد، سرمربی داماش برای حفظ نتیجه نه تنها تعویضی تدافعی انجام نداد بلکه مسعود حسن زاده را در دقیقه 65 به جای افشین چاووشی به میدان فرستاد تا با استفاده از ارسال ها در فضاهای پشت مدافعان حریف با گام های بلند این بازیکن و نیز امین متوسل زاده حتی به گل دوم هم دست پیدا کند که البته تنها چهار دقیقه پس از این تعویض این تفکر به واقعیت پیوست.

در تعویض دوم هم با ورود هادی سهرابی بر وزن خط میانی داماش افزوده شد و در حالی که در پانزده دقیقه پایانی گسترش بی محابا به آب و آتش می زد در تعویض سوم ورود مرتضی ابراهیمی دژ دفاعی داماش را محکم تر کرد تا در حالی که تعویضهای تبریزی ها به ته کشیده بود جریان بازی در دستان داماشی ها باشد وچه بسا اگر داماشی ها در ضدحملات دقیق تر بودند به گلهای سوم و چهارم هم می توانستند دست یابند.

 

 

نگارنده : میثم محبوب

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید