حدود ۲۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان استان گیلان در عرصه‌های مختلف در مبارزه بیولوژیکی علیه ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

مسدولین روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت گسترده سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان گیلان در مبارزه بیولوژیکی علیه ویروس کرونا اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در گیلان بسیاری از امکانات اداره کل ورزش و جوانان گیلان در اختیار وزارت بهداشت برای مقابل با ویروس کرونا قرار گرفت.

وی با تأکید بر تعطیلی تمامی امکان خصوصی و ورزشی گیلان در راستای مقابله با ویروس کرونا افزود: ایجاد و تجهیز مراکز مراقبتی نقاهتگاهی (پسا بیمارستانی) از اقدامات مؤثر درزمینهٔ پیشگیری از گسترش بیماری کرونا بوده و نقاهتگاه مهمانسرای المپیک در رشت جهت مراقبت از بیماران پس از ترخیص از مراکز درمانی راه‌اندازی شد.

مسؤول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه نقاهتگاه مهمانسرای المپیک رشت موجب کاهش بار کنونی و ایجاد ظرفیت برای درمان بیماران جدید در مراکز اختصاص‌یافته به بیماران کرونایی شده، گفت: ۱۵۰۰ بسته حمایتی بهداشتی شامل برنج، مرغ، میوه، روغن، رب گوجه‌فرنگی، دستکش یک‌بارمصرف، ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده، آب‌معدنی و ماکارونی از سوی هیئت‌های ورزشی استان گیلان بین خانوارهای قشر ضعیف استان توزیع شد.

ورزلدوست با تأکید بر نقش سازنده سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان گیلان در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: حدود ۲۰ سازمان مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلفی نظیر تولید و توزیع ماسک، گان و بسته‌های حمایتی بهداشتی، تهیه کلیپ‌های آموزشی و ارائه مشاوره روانشناسی کودک و بزرگ‌سالان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرنطینه خانگی مهم‌ترین شیوه قطع زنجیره ویروس کرونا است، گفت: مردم گیلان با عمل به توصیه‌های متخصصین بهداشتی به‌خوبی عمل کرده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بیماری کرونا مهار شود.