میثاق منصور _ شاید در کل دنیا ایران تنها کشوری باشد که در فوتبالش لیدرها اینقدر نقش پررنگی را دارند.گاهی وقتها میبینیم که حتی در تعویض و اخراج و استعفا مربیان و مدیران فوتبال ایران نقش بسزایی را ایفا میکنند. خیلی ها موافق حضور لیدرها بر روی سکوهای ورزشگاه هستند و خیلی ها هم مطمئنا مخالف اند.

 

نظر شخصی من نگارنده این است که لیدری هم باید مثل فوتبال حرفه ای شود و همگام با فوتبال روز دنیا حرکت کند،اما متاسفانه فوتبال ما تنها از لحاظ مادی است که کمی حرفه ای شده و از باقی قضایا خبری نیست! دیگر آن دوران گذشته که بوق به دست بگیری و با صدای نابهنجارش مردم را تحریک کنی. آن دوران گذشته که با فریاد زدن الکی هم خودت را خسته کنی هم تماشاگران را. دیگر آن دوران گذشته که تنها با صدا زدن اسم یک بازیکن سعی بر آن داشته باشی تا وی را به طرف خودت بکشانی…

 

تیم محبوب و مردمی ما یعنی داماش شهر باران امسال بعد از دو سال به لیگ برتر برگشته است،با توپ پر هم آمده ؛ آمده است تا نشان دهد که چقدر جایش خالی بوده. مردم فهیم رشت هم بعد از مدتها میخواهند تا حضور در کنار یکی از پرستاره ترین تیمهای حال حاضر ایران را تجربه کنند و به قولی برای رسیدن به شروع مسابقات لحظه شماری میکنند.

هوادارانی که همیشه نشان داده اند از آن دسته تماشاگرانی هستند که از درک آهنگ بالایی برخوردارند و شعارهای جالبی برای تهییج تیمشان سر میدهند. من مطمئن هستم امسال جدا از آنکه سال داماش خواهد بود سال تماشاگران رشتی هم هست، چرا که به لطف تیم محبوبمان ما هم حالا بیش از پیش در کانون توجهات فوتبالی های ایران قرار گرفته ایم.

حالا اگر در چنین شرایطی لیدرهای تیم مان بخواهند همان روش 30 سال گذشته را ادامه دهند و بخواهند با بوق و فریادهای بی خود و الفاظی همچون نسبت دادن افرادی که ساکت هستند به ساکنین شهر همسایه کار را پیش ببرند دیگر منظره ی خوبی از ورزشگاه رشت در اذهان عمومی به جای نخواهیم گذاشت.

 

 

ما بارها نشان داده ایم که توانایی های بالایی در رهبری آهنگین فریادهای خودمان داریم. البته من با این مطلب به هیچ وجه قصد ندارم که زحمات لیدرهای زحمتکشمان که سالها در گرما و سرما همراه این تیم بوده اند را زیر سوال ببرم. ضمن اینکه به هیچ وجه هم نمیخواهم منکر وجود و حضور آنها باشم اما باید که حداقل خودشان و طرز حمایتشان را تغییر دهند..

سکوهای فوتبال ما قرار است شاهد هنرنمایی مردان داماش باشد،پس چرا تماشاگرانمان نباید مکمل این هنرنمایی زیبا باشند؟!

در پایان باید این نکته را هم خطاب به کلیه هواداران اظهار کنم که ما قلب هایمان برای تیم مان داماش رشت می تپد ، پس هر کدام از ما نیز باید لیدر خودمان باشیم و به چیزی جز موفقیت داماش فکر نکنیم.