علیرضا جهانبخش بازیکن سابق داماش گیلان و فعلی تیم نایمخن هلند مهمان برنامه نود شب گذشته بود.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، در برنامه شب گذشته نود حدود یک ساعت از برنامه به هافبک مهاجم سابق داماش گیلان اختصاص داشت، که علاوه بر مصاحبه حضوری با مجری برنامه، مستندی از زندگی علیرضا جهانبخش نیز پخش شد.

 

علیرضا جهانبخش در بخش اول مستند به قزوین و منطقه ای که در آن پرورش یافته و بزرگ شده بود رفت. بخش دوم نیز به جیرنده و روستای داماش زادگاه جهانبخش اختصاص داشت؛ در بخش سوم نیز بازیکن سابق داماش گیلان به رشت سفر کرد و به مرور خاطراتش در استادیوم شهید دکتر عضدی پرداخت و مصاحبه ای کوتاه با افشین ناظمی و امید هرندی از مربیان جهانبخش در داماش صورت گرفت .

 

جهانبخش در این ویدئو پس از حضور در استادیوم عضدی در پاسخ به سوال محمد حسین میثاقی گزارشگر مستند که از حسش در خصوص شهر رشت پرسید گفت: من دو سال فوق العاده را در اینجا داشتم و از همان ابتدا که آمدم، برخورد خیلی گرمی را با من داشتند. شرایط خوبی را در اینجا داشتم و از همان ابتدا حس می کردم که اینجا خانه خودم است و با هواداران هم ارتباطم بسیار خوب بود.

 

وی ادامه داد: 17 سالم بود که به رشت آمده بودم و از همان ابتدا همیشه سعی داشتم که بازی کنم و رفته رفته هر چه از لیگ می گذشت شرایطم بهتر شد و بیشتر به من بازی می رسید.

یکی از خوبی های شهر رشت این است که شهری فوتبالی است. در اکثر بازی ها هشتاد درصد استادیوم پر بود و همیشه هیجان در بازی هایمان در رشت وجود داشت.

 

علیرضا جهانبخش در ادامه با نشان دادن جایگاه های مختلف استادیوم عضدی در خصوص هرکدام تعاریفی را داشت.

خوشحالی کردن بعد از گل ها و رفتن به سمت جایگاه پشت دروازه ملقب به تیفوسی ها و تشویق های خوب رو به رو و البته استفاده از اصطلاح شوخی وار جایگاه تخمه خورها و مفسرین فوتبال در خصوص جایگاه پشت نیمکت میزبان، تعاریف جالبی بود که جهانبخش در ادامه مصاحبه و با نشان دادن جایگاه مختلف از آن استفاده کرد.

 

بازیکن سابق داماش در خصوص گلزنی در بازی های ابتدایی حضورش در ترکیب تیم نیز به مرور خاطره ای پرداخت: دقیقه 88-89 بود که یک توپ اوت دستی پرتاب شد و یکی از بچه ها توپ را با سر ساباند و من توپ را گل کردم و به یک باره جو ورزشگاه عوض شد. بعد از گل پیراهن باشگاه را در آوردم و روی آن سجده کردم و اصلا یک حس خیلی خوبی به من دست داد.

در ادامه جهانبخش به همراه تیم گزارش برنامه به سراغ افشین ناظمی و امید هرندی مربیان سابق داماش و علیرضا رفتند.

 

جهانبخش در مصاحبه حضوری این برنامه نیز از شروع فوتبالش و چگونگی پیوستن به نایمخن و پیشنهاداتی که از کشورهای انگلیس و بلژیک به وی شده است گفت.

وی درباره انتخاب فوتبال هلند و اینکه چرا به تیم‌های سرخابی نرفته است، اظهار داشت: قطعاً می‌توانستم به تیم‌های پرطرفدار پایتخت بروم. در زمان آقای رویانیان پیشنهاد میلیاردی به من داده شد تا به این باشگاه بروم اما با قراردادی به ارزش 220 هزار یورو به نایمخن رفتم که 30 درصد هم از من مالیات کم کردند که در حدود 600 میلیون تومان شد. به پرسپولیس خیلی نزدیک شده بودم اما ترجیح دادم به مسیرم در هلند ادامه دهم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران افزود: اولین باری که از خانواده جدا شدم 15 ساله بودم و به داماش تهران آمدم و برای خانواده‌ام بسیار سخت بود. شرایط داماش در آن زمان بسیار خوب بود. وقتی پیشنهاد پرسپولیس جدی شد من دوست داشتم به هلند بروم و در ذهنیت خودم می‌گفتم علیرضا کجا می‌خواهی بروی و مهمترین نکته این بود که مثبت فکر می‌کردم.

 

جهانبخش ادامه داد: اوایل کار برایم خیلی سخت بود و باید تنها زندگی می‌کردم اما مسیر خوبی بود و توانستم آن را طی کنم. از شرایطم در تیم نایمخن بسیار راضی هستم و امیدوارم که اوضاع هم برایم در آینده خوب پیش برود. پس از سقوط نایمخن دو تیم هرنفین و خرونینگن که روبن هم در آن جا پرورش یافته خواهان من بودند و به من پیشنهاد دادند اما باشگاه هدف صعود به لیگ برتر هلند را داشت و ترجیح دادم در نایمخن بمانم.

مهاجم فعلی نایمخن با اشاره به اینکه از تیم‌هایی از کشورهای انگلیس و هلند پیشنهاد دارد، افزود: از تیم‌های انگلیسی (چمپیونزشیپ) و تیم بلژیکی پیشنهاد دارم و یکی دو تیم هلندی هم خواهان به خدمت گیری من هستم.

 

 

دانلود ویدئوی بخش سوم (بخش رشت) مستند علیرضا جهانبخش:

 

دانلود سایر بخش ها (4 بخش به ترتیب مستند قسمت اول و دوم، گفتگو، تصاویر دیدنی) :

 

 

 

علیرضا جهانبخش، بازیکن سابق داماش گیلان، برنامه نود، نایمخن هلند،