اتفاق تکراری برای داماش گیلان. مشکلات مالی این ‌بار خیلی زود خودش را نشان داد. مجید جهانپور سرمربی تیم از بد قولی مسوولان باشگاه ناراحت است. او خیلی شفاف و صادقانه موضوعاتی را مطرح می‌کند که جای تامل دارد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به نقل از روزنامه ایران ورزشی، مجید جهانپور که مرد مو سپید کرده فوتبال گیلان است، می‌گوید: «قبل از بازی خانگی با ایرانجوان بوشهر به من گفتند که هزینه برگزاری اردو را در رشت نداریم. در حالی‌که حدود سه میلیون برای باشگاه خرج داشت. اما هر طور بود با مساعدت هیات فوتبال بچه‌ها را به اردو فرستادیم.» 

 

جهانپور پشت بازیکنانش ایستاده و اعتقاد دارد که باشگاه باید بر اساس قول‌هایی که داده به وعده‌هایش عمل کند. او می‌گوید: «متاسفانه این باشگاه چند سالی است که به دلایل مختلف نسبت به پرداخت مطالبات بازیکنانش بد قولی می‌کند. بعضی از بازیکنان برای سال پنجم است که مطالبات شان پرداخت نشده است. آنها از من می‌خواستند که اجازه ندهم باز هم با زندگی شان بازی شود.

 

باشگاه قول داده بود که در ابتدای شهریور ماه بخشی از طلب سال 93 و همینطور درصدی از قرارداد سال جدید بازیکنان را بدهد. اما هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه به بازی گیتی پسند رسیدیم. قبل از آن بازی قصد داشتیم بیانیه صادر کنیم که باشگاه گفت این کار را نکنید، ما هم اعتماد کردیم اما آنها باز هم بدقولی کردند. بعد برای بازی با فجر به شیراز رفتیم. به معنای واقعی متقاعد کردن بازیکنان غیر ممکن بود چون بعضی‌ها برای هزینه رفت و آمد، تغذیه و… مشکل داشتند، با این حال برای احترام به هواداران تیم، مقابل ایرانجوان بوشهر هم حاضر شدیم که باز هم از باشگاه هیچ خبری نشد و حتی تماسی هم نگرفتند!»

 

سرمربی داماش گیلان اعتقاد دارد که این نوع رفتار، بی احترامی به شاگردانش است: «الان فکر می‌کنم غیر از مشکلات مالی، بحث شخصیتی و روحی روانی هم برای بازیکنان به وجود آمده است. دقیقا مثل یک تیم محلی هستیم که حتی برای آب آشامیدنی هم مشکل داریم. با ادامه این وضعیت، تیم بازی به بازی ضعیف‌تر می‌شود. بازیکنان هم برای جلوگیری از این مساله به مسجدسلیمان نرفتند تا شاید صدای اعتراض شان را مسوولان باشگاه، هیات فوتبال و مسوولان شهر بشنوند. همین الان که تیم به مسجدسلیمان نرفته باشگاه پیگیری نکرده و به جای آنها رسانه‌ها موضوع را پیگیری می‌کنند!»

 

فصل گذشته تیم اتکای گلستان در 2 دیدار هفته دوازدهم و سیزدهم در روز‌های 12 و 18 بهمن 93 مقابل تیم‌های صنعت نفت آبادان و پارسه تهران حاضر نشد و از جدول لیگ کنار گذاشته شد. الان هم اگر داماش در بازی هفته آینده مقابل نساجی در رشت به میدان نرود همین اتفاق برایش می‌افتد. جهانپور با علم به این موضوع می‌گوید: «بازیکنان این موضوع را می‌دانند. اما بعضی از آنها 8-7 ماه است که یک ریال دریافتی نداشته‌اند. آنها چون همه درآمدشان از فوتبال است به شدت از این موضوع ناراحتند. من امیدوارم که تا هفته آینده اتفاقی بیفتد و حداقل درصدی از طلب بازیکنان پرداخت شود. خدای نخواسته اگر همانطور که شما گفتید اتفاق اتکا برای ما بیافتد مسوولیت با باشگاه است. امیدوارم که اینطور نشود. ما طبق تعهدی که داریم باید در تمرین و مسابقات حاضر شویم. از روز اول هم کارمان را انجام دادیم اما هیچ تضمینی نیست اگر تیم در بازی‌ها حاضر شود و نتیجه نگیرد باشگاه به تعهدش عمل کند.»