ویژه نامه خبرورزشی گیلان در ستون نگاه کارشناس خود به بیان نظرات پدرفوتبال رشت در مورد تشکیلات نوپای داماش پرداخت که به شرح زیر می باشد:

 

باشگاه داماش یک باشگاه تازه بنیان شده است که هیچ ارتباطی با آن داماش سابق ندارد. این داماش صاحب تشکیلاتی نو پا و جوان است که با محدودیت زمانی اول فصل شروع به کار کرد و انگیزه شخص آقای حاجی پور عضو محترم شورای شهر این بوده که تیم رو پا بماند و به فعالیت خود ادامه دهد. با توجه به اینکه باشگاه داماش ایرانیان که سال گذشته شهر باران بود، پنج سال با مشکل مالی رو به رو بود و سیر قهقرایی را از لیگ برتر به دسته اول و بعد دسته دوم طی کرد که به فوتبال شهر و احساسات پاک هوادارن فوتبال رشت لطمه خورد. متأسفانه اسپانسری هم که قرار بود مسئولیت های مالی را بر عهده بگیرد از همان ابتدای کار کنار کشید. شخص آقای حاجی پور و الطافی مدیر عامل باشگاه و اعضای هیئت مدیره داماش در عمل انجام شده قرار گرفتند و وارد مسابقات شدند. همه اینها محدودیت هایی را برای تیم ایجاد کرد. کادر فنی قبلی داماش که منتخب آقای رجب اف و البته آدم های موجهی بودند، در شروع بازی ها هدایت تیم را بر عهده داشتند که به دلیل نداشتن آشنایی با لیگ دو و عدم ارتباط مستقیم با بازیکنان و نداشتن آشنایی کافی با نیرو های موجود و کمبود زمان وارد مسابقات شدند. زحمات خود را کشیدند ولی تماشاگران و علاقه مندان داماش که تیمشان چند فصل قبل در لیگ برتر حضور داشت، انتظار داشتند که تیم نتایج بهتری بگیرد اما کادر فنی نتوانستند نظر فوتبال دوستان رشتی را جلب کنند و هادی طباطبایی جانشین رجب اف شد.

هادی طباطبایی از بازیکنان شاخص ملی و گیلان است که سابقه بازی در تیم ملی و حضور در کادر فنی تیم ملی امید را داشته است. او زمان بیشتری می خواهد تا با مسابقات لیگ دسته دوم، موجودیت باشگاه و توانمندی بازیکنان داماش آشنا شود. مطمئناً در نیم فصل، این تیم تقویت خواهد شد و بازی های نیم فصل دوم را با صلابت پشت سر خواهد گذاشت تا از این مرحله بالا برود. هر قدر جلوتر برویم شناخت کادر فنی بیشتر خواهد شد و به مراتب این شناخت می تواند تأثیر مثبتی در نتایج داماش داشته باشد.

چیزی که بسیار اهمیت دارد حمایت مسئولان از فوتبال استان و رشت است. به خصوص حمایت از باشگاه داماش گیلان. شخص آقای حاجی پور به عنوان مالک برای تأمین منابع مالی در وضیعتی قرار دارد که سخت احتیاج به حمایت مالی مسئولین استانی دارد. هر کسی توان کمک به باشگاه را دارد باید منابع مالی در اختیار باشگاه قرار دهد تا داماش بتواند مراحل اولیه را پشت سر بگذارد. داماش باید به فکر تشکیل تیم های پایه باشد تا پشتوانه تیم بزرگسالان در سال های آتی باشد و همان داماشی شود که همه هواداران انتظارش را دارند.

باید قدردان این هواداران باشیم که دارای احساسات پاک هستند و شور و شوق آنها حرف اول سکوهای را می زند. آنها علاوه بر حمایت و تشویق تیم باید باعث شوند که مسئولین برای رفع کمبود های اصلی باشگاه قدمی بردارند. همانطور که در ابتدای فصل وقتی وضعیت تیم مشخص نبود هواداران داماش به مسئولین فشار آوردند تا تیم شروع به تمرین کند. این خواست هواداران بوده و خواهد بود که مسئولان به فکر داماش باشند. تماشاگران همان گونه که از تیمشان در روز مسابقه حمایت می کنند همانطور هم باید در خارج از استادیوم مانند همیشه پشتیبان تیم باشند.

مجید جهانپور

ویژنه نامه خبرورزشی گیلان

1395/09/18