varesh-sport.com : وضعیت تیم و تمرینات در این روزها به چه شکل است ؟

از وقتی آقای قاسمپور تشریف آوردند انگیزه و روحیه ی خاصی در بین بازیکنان ایجاد شده و در این دو مسابقه هم به خوبی نشان دادیم که جای ما پایین جدول نیست…خوشبختانه روز به روز هم وضعیت ما بهتر می شود.

 

varesh-sport.com : در مورد بازی هفته گذشته با شاهین بوشهر و گلی که زدی چه صحبتی داری؟

من برای گل زدن در این مسابقه واقعا انگیزه خیلی بالایی داشتم چرا که رو در روی مربی سابقم بازی می کردم و با ایشان نه به لحاظ فوتبالی بلکه به لحاظ مسائل جانبی دیگر خیلی مشکل داشتم چرا که ایشان خیلی با شخصیت من بازی کرده بودند . همه این عوامل باعث شده بود تا انگیزه من برای گل زدن در این بازی دوچندان شود تا هم بتوانم به تیمم کمک کنم و همین که به ایشان نشان دهم که فوتبال اصلا آن چیزی نیست که ایشان میگفتند بلکه فوتبال کاملا در زمین توسط بازیکن رقم می خورد .

 

varesh-sport.com : مشکلت دقیقا چه بود؟ آیا نیمکت نشینی در زمان سرمربیگری درخشان ناراحتت کرده بود یا مشکل دیگری داشتی؟!

نه بحث بازی کردن نبود! من سه سال در تیم پیکان بودم که چندین و چند مربی داشتم … آقای مدیر روستا ، خود آقای درخشان ، آقای ضیایی ، آقای احمدزاده و آقای علیدوستی مربیان من در این تیم بودند که من در دوران تمام این مربیان هم روی نیمکت نشستم و هیچ وقت هم اعتراضی نداشتم، چون این اصلا درخصلت من نیست… حتی در داماش هم وقتی آقای دینورزاده حضور داشتند بر روی نیمکت نشستم و این مربی است که باید تشخیص دهد بازیکن در ترکیب باشد یا بر روی نیمکت اما مشکل من با آقای درخشان اصلا این بحث ها نبود . من سال گذشته در پیکان خیلی سرحال بازی میکردم و حتی تا پای دعوت شدن به تیم ملی هم پیش رفتم اما به محض اینکه ایشان آمدند من را به روی نیمکت که چه عرض کنم به روی سکو فرستادند اما باز هم من اعتراضی نداشتم؛ مشکل جای دیگر بود…! ببینید اگر بخواهم عامیانه بگویم ایشان با من مثل رفتار اسرائیلی ها در مقابل یک فلسطینی عمل می کردند!

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب…

 

varesh-sport.com : فحاشی های زیادی بعد از گل زدنت در این بازی بر علیه شما صورت گرفت…

بله!  بعد از اینکه گل زدم بدترین فحاشی ها به من و خانواده من در بوشهر انجام شد اما من از هواداران بوشهری چندان ناراحت نیستم چون آنها در جریان نبودند و اگر می دانستند با من چطور رفتار شد شاید اینطور و به این شکل به من فحاشی نمی کردند اما خب این فوتبال است و یک تماشاگر شاید نتواند تحمل گل خوردن تیمش در زمین خودی را داشته باشد . واقعا وضعیت بسیار بدی بود و حتی آقای قاسمپور هم با من صحبت می کردند که به تماشاگران توجهی نداشته باش.

 

varesh-sport.com : به نظر می رسد جو استادیوم بعد از به ثمر رساندن گل روی تو تاثیر بدی گذاشته بود و بازی تو در نیمه دوم از کیفیت بالایی برخوردار نبود و در نهایت تعویض شدی…

بله بی تاثیر نبوده است، ببینید من که خانواده ام را از سر راه نیاوردم این همه تماشاگر یک بند به آنها فحش بدهند ! من هم مثل همه خانواده ام را دوست دارم و فکر نمی کنم کاری کرده بودم که به این شکل به من فحاشی شد و حتی از بچه ها شنیدم که یک میلیون هم مرا جریمه کردند . به هر حال این مهم است که توانستم برای داماش گل بزنم و به آقای درخشان هم یک چیزهایی را ثابت کنم .

 

varesh-sport.com : آیا اگر الان دوباره به قبل از صحنه گل زدنت برگردی باز هم این کار را تکرار میکنی؟

بله ! البته قبول دارم که شاید یک مقدار زیاده روی کردم اما به هر حال خوشحالی بعد از گل را حتما جلوی ایشان انجام می دهم! اینکه کارآیی من در نیمه دوم پایین آمد را هم قبول دارم و این هم به خاطر فحاشی بود و هم به خاطر وضعیت بد هوای بوشهر که 90 درصد رطوبت با آن درجه گرما را باید تحمل می کردیم . واقعا این آب و هوا تمامی بچه ها را هم اذیت کرد و من به شما باید بگویم که اگر همین تیم شاهین بوشهر با این شرایط در رشت در مقابل داماش بازی میکرد یقین داشته باشید که حداقل 3 – 4 گل دریافت می کرد. شاهین در این بازی در کل دو موقعیت گل داشت که یکی از آنها را آقای تنهایی توانست در دقایق آخر گل کند در حالی که ما بر روی ضد حملات هم موقعیت های خوبی داشتیم که اگر هوای سنگین بوشهر نبود حداقل دو سه گل دیگر به ثمر می رساندیم!

 

varesh-sport.com : چرا با آقای دینورزاده نتوانستیم موفق باشیم و با آقای قاسمپور نظم تیمی بهتری را مشاهده می کنیم؟

آقای دینورزاده مربی بسیار با شخصیتی هستند و به هر حال شرایط به گونه ای پیش رفت که نتوانستیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم . آقای قاسمپور در این مدت بیشتر بر روی مسائل روحی و روانی کار کردند و با تک تک بازیکنان هم صحبت کردند و به آنها انگیزه دادند که شما توانایی هایتان بیشتر از اینهاست. خوشبختانه پیروزی بر راه آهن هم استارت خوبی بود و در بازی بوشهر هم دیدید که تا دقیقه 89 در آن شهر از شاهین پیش بودیم.

البته آقای قاسمپور بر روی اینکه ما در هر پست به وظایف خودمان حتی در صورت دریافت گل عمل کنیم تاکید بسیاری دارند اما در بازیهای گذشته شاید گاهی وقتها ما بازیکنان احساسی می شدیم و به عنوان مثال در پست هافبک راست بودیم به سمت دیگر می رفتیم و از این مسائل هم بوده است.

 

varesh-sport.com : این نظریه درست است که آقای دینورزاده نمی توانسته بازیکنان را کنترل کند؟

من در جایگاهی نیستم که راجع به آقای دینورزاده چنین اظهار نظری داشته باشم، اما این حرف را قبول ندارم! به نظر من تیم ما وارد یک بحران شده بود و شاید اگر در یکی دو بازی اول پیروز می شدیم هرگز اوضاع به این شکل پیش نمی رفت … به هر حال این وضعیت ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید که اینبار برای داماش و آقای دینورزاده پیش آمد.

 

 

varesh-sport.com : چهار بازی رسمی آینده ما در استان گیلان برگزار می شود که یکی از آنها در انزلی خواهد بود و یکی از چهار بازی هم در جام حذفی است. در این بازیها بدنبال چه چیزی هستیم؟

ما در 3 بازی آینده لیگ همانطوری هم کادر فنی به ما گفته است به دنبال پیروزی خواهیم بود چرا که ما این پتانسیل را داریم که 9 امتیاز را در این سه دیدار دشت کنیم . ما اگر بتوانیم بازی با فولاد را پیروز شویم با این روحیه ای که من در بچه ها می بینم مطمئن باشید ملوان و پرسپولیس را هم در بازی های بعد شکست خواهیم داد .

در مورد جام حذفی هم من در همان مصاحبه اول با شما که پیش از فصل انجام دادم هم گفتم که ما از شانس بالایی برخورداریم و بعد از اعلام جدول جام حذفی و قرعه ای که نصیب ما شده بر روی این حرفم بیشتر تاکید می کنم چون درسمتی که ما قرارداریم به غیر از یکی دو تیم چندان تیم سختی به ما نخورده است و بیشتر تیم ها در سمت مخالف جدول حضور دارند که این خود راه را برای داماش برای حضور در فینال هموار تر می کند .

 

varesh-sport.com : به داربی گیلان نزدیک می شویم که از حساسیت بالایی برای هواداران هر دو تیم برخوردار است..اگر درست به خاطر داشته باشم شما قبلا به ملوان گل هم زدید ،  آیا بازیکنان غیربومی داماش که خود شما هم جزو آنها هستید حساسیت این داربی را درک کرده اند؟

دوسال پیش بود که من هم در بازی رفت و هم بازی برگشت به ملوان گل زده بودم. اما در مورد این دربی باید بگویم بله؛ من خودم به شخصه کاملا متوجه این حساسیت در بین هواداران داماش و شهر رشت شده ام. خیلی ها می گویند این بازی به لحاظ حساسیت از بازی استقلال و پرسپولیس هم برای هواداران دو تیم در رشت و انزلی با اهمیت تر است. من خودم که تا الان هیچ دربی ای را تجربه نکرده ام ولی امیدوار هستم که این دربی تجربه بسیار خوبی برای من باشد و بتوانیم هواداران داماش را با پیروزی در این دیدار راضی کنیم.

 

varesh-sport.com : ماجرای لقب تو چیست؟! هواداران که بیشتر به تو دروگبا می گویند و ته وز هم شنیدیم که بعضی از بازیکنان میگویند و بعضی از هواداران دیگر!

برای من زیاد فرقی نمی کند اما در ایران به علی دایی علاقه دارم چون شخصی بود که باعث شد فوتبال من احیا شود . لقب ته وز را از پارسال روی من گذاشتند که شاید زیاد هم لیاقتش را نداشته باشم و از وقتی هم که در رشت بازی میکنم هواداران رشتی به من دروگبا می گویند که شاید به این علت باشد که فوتبال محکمی را از خودم ارائه می کنم. اصولا من در فوتبالم همیشه جدی هستم و چه در مقابل یک تیم نوجوانان بازی کنیم و چه در مقابل هر تیم دیگری که باشد محکم بازی می کنم…

 

 

varesh-sport.com : چند نفر را تا الان مصدوم کردی ؟ (با خنده)

متاسفانه امسال باعث مصدومیت آقای آشنا شدم که واقعا جا دارد اینجا باز هم از او عذرخواهی کنم و واقعا شرمنده شدم ، هر چند عمدی نبود و مقصر نبودم . در آن صحنه من آمدم که توپ را شوت کنم و ایشان هم میخواستند توپ را دور کنند که متاسفانه چون پای ایشان روی هوا بود و تعادل هم نداشت از دو ناحیه شکست که در حال حاضر هم با او در تماس هستم و جویای احوالش هستم.

امسال خود من هم یکبار نزدیک بود دچار مصدومیت شدیدی شوم ! در بازی با فجرسپاسی بود که گلر این تیم سر من را به جای توپ شوت کرد که حتی نزدیک بود کارم به بیمارستان هم بکشد ، بعد هر کسی به من می رسد می پرسد چند نفر را مصدوم کردی (باخنده)

 

varesh-sport.com :  شما که نشان داده اید شخص احساسی ای هستید و حتی سر قضیه آشنا این قضیه بیشتر نمود پیدا کرده بود پس چطور است که فوتبالت را به این شکل محکم بازی میکنی؟!

خب فوتبال با زندگی واقعی فرق می کند ؛ من وقتی وارد زمین فوتبال می شوم با جدیت و تمام تلاشم بازی می کنم و شوخی را کنار میگذارم چرا که دوست دارم تمام پولی را که از این راه بدست می آورم و برای خانواده ام خرج میکنم حلال باشد و دوست ندارم که کم کاری از من دیده شود. من فکر می کنم تمام بازیکنان دلشان میخواهد فوتبال را محکم بازی کنند اما خصوصیات بعضی افراد فوتبالشان را فانتزی تر نشان می دهد و بعضی دیگر محکم تر.

 

varesh-sport.com : در پایان اگر صحبتی باقی مانده است بفرمائید.

من واقعا تشکر می کنم از هواداران گیلانی و رشتی که تا الان آمدند و از تیم خودشان حمایت کردند . من قبل از بازی راه آهن به بچه ها می گفتم که فکر نمی کنم با توجه به نتایج بدی که گرفتیم هواداران زیادی بیایند اما باز هم آمدند و استادیوم را تقریبا پر کردند و خیلی پرشور تشویق کردند و برای تیم سنگ تمام گذاشتند. باز هم از آنها می خواهم که در بازی فولاد هم به همین شکل از تیم حمایت کنند و مثل قبل استادیوم جای خالی نداشته باشد و حتی برای بازی انزلی هم به این شهر بیایند تا ما بتوانیم 9 امتیاز را در این سه بازی پشت سر هم بدست بیاوریم.

 

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد- مازیار