به دنبال شایعات روزهای اخیر، ظهر امروز وارش اسپرت خبری را منتشر کرد که طی آن از احتمال قطع همکاری باشگاه داماش گیلان با سامر رجب اف اسپانسر این باشگاه خبر می داد. برای اطلاع از صحت و سقم این خبر و اطلاع از جزئیات این تصمیم احتمالی گفتگویی مفصل با مالک باشگاه داماش گیلان انجام دادیم. 
 
اسماعیل حاجی پور در گفتگو با وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان اینگونه صحبت هایش را آغاز کرد: ما با کمک آقای رجب اف توانستیم استارت کارمان را بزنیم که این مسئله بسیار جای تقدیر و تشکر دارد اما متاسفانه طی این مدت ایشان به بخشی از تعهدات خود عمل نکرده اند. باید در نظر داشته باشیم که وضعیت باشگاه داری به گونه ای نیست که هر وقت خواستیم شارژ مالی انجام دهیم بلکه باید این اقدامات به موقع صورت بپذیرد.
 


وی ادامه داد: برای بازی اخیر در بندرعباس هزینه رفت و آمد، هتل، مبالغ پرداختی به فدراسیون فوتبال ایران و همچنین هیات فوتبال گیلان حدود صد و ده میلیون می شد که ایشان این هزینه ها را پرداخت نکردند و ما نمی توانستیم منتظر بمانیم تا هزینه را ایشان پرداخت کنند و بعد وارد مسابقات شویم.
 
وی افزود: با تمام این اوصاف ما بر اساس تعهداتی که به مردم و هواداران داریم به هر شکل هزینه ها را تامین کردیم و تا اینجای کار نیز حدود چهارصد میلیون تومان کردیم که البته به هیچ وجه منتی هم نیست.
داماش باشگاه نامداری است و کاملا اطمینان داشته باشید به هیچ وجه روی زمین نخواهد ماند.  بسیاری از شهرها علاقمند هستند که با تیم ما بازی کنند تا فقط تیم داماش را فقط ببینند. داماش گیلان یک برند است و تیمی نیست که آدم ها بیایند و آن را بزرگ کنند. بلکه این باشگاه است که آدم ها را بزرگ می کند.
 
اسماعیل حاجی پور در پاسخ به این سوال وارش اسپرت که به غیر از بحث های مالی، شنیده می شود که ایشان درخواست های دیگری هم دارند که امکان انجام آن نیست و این درخواست ها چه چیزی است؟ گفت: بله همینطور است. آقای رجب اف درخواست هایی از ما دارند که بر خلاف مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است که البته بنده فکر می کنم این به دلیل عدم آگاهی ایشان از قوانین کشور ما است. 
وی ادامه داد: شاید اگر این درخواست ها را در ابتدای کار با بنده مطرح می کردند، هیچ وقت توافقی بین ما صورت نمی گرفت. ایشان مالکیت کامل و صد درصدی باشگاه داماش و اختیارات تام در مورد تمام تصمیم گیری های باشگاه را می خواست که خوب این اتفاق قانونا و طبق قوانین در ایران نمی توانست رخ بدهد.
وی افزود: قرار بود ۴۹ درصد متعلق به ایشان و ۵۱ درصد در اختیار ما باشد. حتی ما با ایشان توافق کرده بودیم که تمام عواید اقتصادی حاصل از داماش و حتی بیشتر از هزینه های تیم هم در اختیار ایشان قرار بگیرد. ایشان فقط کافی بود هزینه های باشگاه را بدهد و مابقی منافع اقتصادی حاصل از این باشگاه و جوانب آن متعلق به خودشان بود. چون ما اینجا به دنبال منافع مالی نبودیم.
 
وی اظهار داشت: هنوز هم می گویم ایشان انسان پاک و درستی هستند. اما متاسفانه باید از برخی از آدم های اطرافش دوری کند. ایشان باید میدانستند که نزدیک ترین فرد به ایشان در امور ورزش و تجارت ما هستیم و باید از ما کمک بگیرد و به هر کسی  اعتماد کند. ما به ایشان کمک می کنیم، کمک کرده ایم و دوست داریم در ادامه نیز کمک کنیم. حال این بستگی به خودشان دارد. اگر می خواهد ادامه بدهد، شرایط همان شرایطی است که قبلا توافق کرده ایم و نه یک کلمه پس و نه پیش.
 
اسماعیل حاجی پور - محمدرضا حاجی پور
 
رئیس شورای شهرستان رشت و مالک باشگاه داماش گیلان در خصوص اینکه آیا امکان ادامه همکاری همچنان وجود دارد یا خیر گفت: بنده امیدوارم ایشان ادامه بدهند چون واقعا زحمت کشیدند و من منکر زحماتشان نیستم. اما شاید ایشان تصورات دیگری داشته باشند.
وی در ادامه گفت: در برخی موارد حرف هایی زده شد که چندان به مذاق من خوش نیامد. مثلا ایشان خطاب به برخی بدهکارانش گفت بگذارید باشگاه را بخرم و هر وقت آن را فروختم، پول شما را می دهم. باشگاه ما فروشی نیست. باشگاه ما شرف، عشق، افتخار و زندگی است. این ها را نه می توان خرید و نه فروخت. از همان ابتدا قصد ما احیای تیم بود. نه فروش آن. داماش گیلان به هیچ وجه فروشی نیست. به چه کسی می خواهید بفروشید؟ داماش بدون گیلان و رشت معنا ندارد.
 
وی افزود: ایشان باید ذهنیت مردم همین شهر را داشته باشد که داماش شرافتشان است. مطمئن باشید من از تمام توانم برای این تیم استفاده خواهم کرد و زندگی ام را برای این تیم می گذارم. قسم می خورم تلاشی را که برای این تیم کرده ام، برای زندگی و خانواده خودم نکرده ام. من کم حرف میزنم و بیشتر عمل می کنم. شما می دانید که من چند ماه در پی کار این تیم بودم و حتی یک کلمه حرف نزدم. یک بار هم بیشتر مصاحبه نکردم و نخواهم کرد مگر اینکه مواردی پیش بیاید که مجبور شوم مصاحبه کنم. مطمئن باشید همیشه در کنار این تیم خواهم بود.
 
حاجی پور در مورد اینکه آیا با اسپانسر های دیگری نیز مذاکره ای صورت گرفته است؟ پاسخ داد: با چندین اسپانسر در حال مذاکره هستیم. اما این تیم خیلی ارزشمند است. من نمیگذارم کسی بیاید صد میلیون بدهد که فقط برای خودش تبلیغات کند. ما دویست میلیون به آنها می دهیم که اصلا سراغ ما نیایند.
وی اظهار داشت: داماش تیم بزرگ و ارزشمندی است که سال ها نماینده شایسته استان در سطح اول فوتبال کشور بود و ما می خواهیم داماش را به همان سطح برگردانیم. در حال مذاکره با سایر اسپانسرها هستیم. اما فعلا منتظر آقای رجب اف هستیم و اگر روزی ایشان رسما اعلام کردند که قصد ادامه همکاری ندارند، با کمال میل تمام هزینه هایی ایشان پرداخت کردند را بر میگردانیم. چون پولی که صاحبش راضی نباشد حلال نیست و ما نمیگذاریم پول حرام در باشگاه داماش وارد شود. هیچ باشگاهی با پول حرام محبوب نمی شود. هدف ما شاد کردن مردم است. همین که ما بتوانیم برای چهار ساعت ده الی پانزده هزار نفر را به استادیوم بیاوریم، یعنی می توانیم شصت هزار ساعت اوقات این جوانان را پر کنیم. شصت هزار ساعت کم نیست که اگر مردم غم و غصه ای دارند، برای این مدت از آن خارج شوند. امیدوارم که در کنار هم اهداف ما تحقق پیدا کند.
وی افزود: ما همچنان به توافقمان با آقای رجب اف پایبندیم و منتظریم که ایشان اعلام کنند که ادامه می دهند یا خیر و اگر نخواستند ادامه بدهند، با کمال میل می پذیریم و دوستی ما نیز بر سر جایش خواهد بود.
 
اسماعیل حاجی پور مالک داماش
 
در ادامه خبرنگار وارش اسپرت بیان داشت: با شنیدن این خبر، نگرانی هایی بین هواداران داماش به وجود آمده است. حرف شما با هواداران چیست؟ که مالک باشگاه داماش گیلان این گونه پاسخ داد: جای نگرانی وجود ندارد. برای گرفتن داماش به من مدال نمی دهند. مدال من، لذت بردن مردم است. ما دوستان بزرگی داریم و افراد بزرگی در باشگاه ما حضور دارند. جا دارد از تمام افراد هیأت مدیره تشکر کنم که بدون دریافت یک ریال پول به عشق این تیم و مردم در حال زحمت کشیدن هستند. همچنین کادر فنی که جوانمردانه با ما کار کردند و قرارداد سفید امضا کردند و البته مطمئنا به هر طریقی تمام حق و حقوقشان را پرداخت خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: شعاری است به عنوان ”داماش همیشه زنده است”. مطمئن باشید داماش هرگز نمی میرد چون در قلب مردم این شهر قرار دارد. استاندار و نمایندگانی داریم که می توانند به ما کمک کنند و من در مورد اتفاقات اخیر به آنها چیزی نگفته ام و اگر بگویم، مطمئنا به کمک ما خواهند آمد.
حاجی پور در ادامه با بیان اینکه همچنان منتظر سامر رجب اف هستند گفت: منتظر هستیم تا ایشان شرایط شان را اعلام کنند و اگر قصد قطع همکاری را داشته باشند به سرعت با یک اسپانسر مناسب توافق خواهیم کرد. به خاطر آقای رجب اف، تا این لحظه به هیچ اسپانسری پاسخ مثبت نداده ام، به جز یک اسپانسر که غیر مرتبط با آقای رجب اف است و برای تبلیغات روی پیراهن با آنها توافق کرده ایم و از هفته آینده کار با آنها آغاز می شود.
وی افزود: هرگز نمی گذاریم کسی بیاید تیم را با نرخی پایین تر بخرد و آن را به فروش برساند یا تیم را به انحصار خودش در بیاورد. چون داماش، قلب این شهر است و فروشی نیست. به هواداران اطمینان می دهم نگرانی خاصی وجود ندارد. خدا با ماست و انشاالله بتوانیم به زودی تکلیفمان را مشخص کنیم تا موجب نگرانی هواداران نشویم.
 
 
مصاحبه: مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده – علی رهبر
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش)