دیدار تیم های داماش گیلان و شهرداری بندرعباس، در روزی ابری و بارانی و پرحاشیه در استادیوم سردارجنگل رشت با یک گل به سود داماشی ها خاتمه یافت. حاشیه نگاری خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان از این بازی حساس که در چهارچوب نخستین هفته از مرحله نهایی رقابت های فوتبال لیگ دسته دو فوتبال باشگاه های کشور و در گروه ب این مسابقات برگزار می شد را در ادامه خواهید خواند: 

 

-از این دیدار حدود سه هزار هوادار داماشی استقبال کردند. این بازی به طور زنده از شبکه استانی باران، رادیو داماش و کانال تلگرام وارش اسپرت گزارش شد. این مسابقه تنها دیدار مرحله نهایی لیگ دو بود که به طور زنده از تلویزیون پخش می شد. گفتنی است، طی قرارداد و پرداختی که قرار است هر دو باشگاه داماش گیلان و گیلانمهر فومن به این شبکه داشته باشند، هر 5 بازی مرحله نهایی این دو تیم توسط شبکه باران به طور زنده پخش شود.

damash-1-0-shahradari-bandarabas--19--zVEXQHI

 

-مجتبی فرهادی دروازه بان فصل گذشته داماش گیلان در این دیدار بر روی نیمکت ذخیره های شهرداری بندر عباس حضور داشت. همچنین از دیگر نکات جالب در لیست شهرداری بندرعباس می توان به حضور مجید غلام نژاد که در برهه ای در تیم ملی فوتبال ایران هم بود، اشاره کرد. 

 

-مسلم حق شناس دروازه بان اول این فصل داماشی ها که سه روز قبل مادرش را از دست داده بود در چهارچوب دروازه لاجوردی های شهر باران ایستاد تا هواداران تیفوسی داماش در چند برهه ضمن تسلیت به وی، او را با شعار مسلم  با معرفت وی را تشویق کنند. بازی به همین دلیل با یک دقیقه سکوت آغاز شد و باشگاه داماش نیز با بنری این ضایعه را به دروازه بان داماش تسلیت گفتند. 

هواداران داماش در انتهای بازی نیز به همین دلیل، صحنه ای احساسی  و زیبا را بوجود آوردند و با اشعاری با حق شناس ابراز همدردی کردند. ویدئوی این صحنه از طریق کانال تلگرام وارش اسپرت قابل دانلود است. 

damash-1-0-shahradari-bandarabas--1--CAIEWDK

 

damash-1-0-shahradari-bandarabas--35--moslem-haghshenas-havadar-DKwEyBD

 

-سید رضا یا همان افشین چاوشی کاپیتان گلزن سابق داماش گیلان، اسماعیل حاجی پور مالک و محمدمهدی الطافی مدیرعامل داماش گیلان و مازیار ربیعی فرد مربی و بازیکن سابق داماش گیلان از جمله تماشاگر ویژه این دیدار حساس بودند. 

 

-پرده نوشته ای از سوی هواداران لاهیجانی داماش، در گوشه ای استادیوم به چشم می خورد که بر روی آن نوشته شده بود: ” داماش محبوب لاهیجان” .

damash-1-0-shahradari-bandarabas--30--lahijan-BFJzBYE 

 

-متاسفانه به نظر می رسد ضدیت هیات فوتبال گیلان و روابط عمومی اش با وارش اسپرت همچنان ادامه دارد. در جدیدترین رفتار و در این بازی نیز یکی از عکاسان خبری که برای سایت وارش اسپرت نیز ارسال عکس داشت، از سوی علیرضا وهابی روابط عمومی هیات فراخوانده شد و از حضور او در کنار زمین ممانعت به عمل آمد.

به هر روی امیدواریم که روزی هیات فوتبال گیلان و فدراسیون فوتبال ایران میزان انتقاد پذیری خود را بالا ببرند و نسبت به تمام خبرنگاران نیز نگاهی یکسان داشته باشند.  

 

-داوری این مسابقه بسیار پرچالش و پرحاشیه بود. داور مسابقه به طور متعدد از کارت های زرد برای داماشی ها استفاده کرد و با چند اشتباه از جمله عدم اعلام خطای محرز پنالتی بر روی سعید مرتضوی، شرایط اعتراض نیمکت داماش و هو کردن هواداران داماش را فراهم کرد. در اواخر بازی نیز عوامل شهرداری بندرعباس نیز که خود را مغلوب می دیدند، در صحنه ای اعتقاد داشتند که پنالتی ای به سود آن ها رقم خورده است که در این بین یکی از افراد کادر این تیم نیز از سوی داور اخراج شد. 

 

-سعید مرتضوی در روز پیش از تولدش توانست در این مسابقه گلزنی کند. مرتضوی پس از به ثمر رساندن با بالا کشیدن پیراهنش و نشان دادن عبارت انگلیسی دوستت دارم داماش به ابراز خوشحالی پرداخت.  

damash-1-0-shahradari-bandarabas--27--saeid-mortazavi-ATxPDLy

 

-علی نیکبخت سرمربی شهرداری بندرعباس و چند تن از کادر این تیم در دقایق پایانی به شدت و با الفاظی زننده داماشی ها را خطاب قرار داده و ادعاهایی را در خصوص روند داوری عنوان می داشتند که همین مسئله منتج به درگیری هایی در کنار زمین شد. 

 

-به نظر می رسید که شهرداری بندرعباس بیشتر به دنبال یک امتیاز مسابقه بود چرا که به دفعات بازیکنان این تیم بر روی زمین می افتادند که این مسئله به مذاق هواداران داماش خوش نیامد تا با شعار بندر ضد فوتبال نسبت به این رفتار اعتراض کنند.