دیدار تیم های داماش گیلان و نساجی مازندران که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت در حالی که هیچگونه حاشیه ای بین تماشاگران دو تیم اتفاق نیفتاد اما حواشی متفاوتی را تحت تاثیر اتفاقات این روزهای داماش داشت.

در ادامه حاشیه نگاری این دیدار از نگاه خبرنگار وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان را خواهید خواند:

 

-با وجود بارش شدید باران، حدود 5 هزار تماشاگر از دربی شمال کشور استقبال کردند. حدود 50 هوادار نساجی نیز از قائمشهر برای تماشای این دیدار به رشت سفر کرده بودند که در جایگاه میهمان و پشت نیمکت این تیم مستقر شدند.

 

-پیش از شروع مسابقه هواداران داماشی جایگاه پشت دروازه با شعاری دو طرفه با هواداران نساجی شعار نوروزی روحت شاد سر دادند. در این بازی با وجود حساسیت هایی که همواره در دربی های شمال وجود دارد، هیچگونه حاشیه ای بین هواداران دو تیم پیش نیامد و هر دو سو تنها به تشویق تیم خود مشغول شدند. برخی از داماشی ها نیز قبل از شروع مسابقه و همچنین حین مسابقه با شعار شمالی با غیرت به هواداران نساجی خیرمقدم گفتند.

 

-به حرمت جانباختگان حادثه منا در مکه و همچنین درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس تهران، سوت آغاز دیدار پس از یک دقیقه سکوت حاضرین در استادیوم نواخته شد.

 

-در هنگام تلاوت قرآن بنری از سوی روابط عمومی باشگاه داماش به نمایش گذاشته شده بود که درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس از سوی این باشگاه تسلیت گفته شده بود. در کمال تعجب در انتهای این پیام تسلیت نوشته شده بود: "روابط عمومی باشگاه- داماش شهرباران" !

 

-بنرهایی زیادی از سوی هواداران در حمایت از شورای شهر و شهرداری برای در اختیار گرفتن داماش، حفظ نام داماش و استمداد کمک از مسئولین استان برای کمک به تیم داماش گیلان در استادیوم نصب شده بود. همچنین پرده نوشته ای نیز در حمایت از کمیته مردمی نجات داماش گیلان (کمند) که چندی قبل آغاز به کار کرد مشاهده شد.

 

-در حالی که شهرداری کماکان بحث خرید داماش را دنبال می کند و نامه نگاریهایی در این خصوص انجام گرفت، پیش از شروع بازی شایعه ای در رختکن داماش پیچیده بود که شهرداری از اینکار منصرف شده است که البته این شایعه پس از بازی از سوی دست اندرکاران این مسئله به طور قطع رد شد!

 

-شعارهای دو طرفه ای از سوی تماشاگران با مضامینی چون: " شورا، شهرداری ، حمایت حمایت" بر روی سکوها سر داده شد. تشویق مسعود رهنما و درخواست حمایت از او برای پیشبرد کار داماش از جمله شعارهای حمایتی هواداران داماش از مسئولین امر بود.

 

-تماشاگران در این بازی نیز به مانند دیدار خانگی گذشته داماش شعارهایی را علیه عبدالله مرغوب (که اخیرا پست جدید مسئول هماهنگی عوامل فنی و مدیریت باشگاه را در اختیار دارد!) سر دادند. همچنین شعارهایی برعلیه قلی زاده سرپرست تیم از سوی تعدادی از تماشاگران سر داده شد. الماسخاله رئیس هیات فوتبال گیلان نیز همچون بازی گذشته برای دقایقی هو شد.

 

-داماشی ها به غیر از گلی که از سوی داور مردود اعلام شد، در صحنه ای دیگر نیز اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند که این اعتقاد تماشاگران و بازیگران از سوی داور مسابقه رد شد.

 

-دقایق پایانی دیدار برای دقایقی به دلیل درگیری برخی از بازیکنان با یکدیگر قطع شد که با مداخله هر سه داور این درگیری پس از چند دقیقه فیصله یافت و دو بازیکن از دو تیم نیز با کارت زرد جریمه شدند. 5 دقیقه وقت تلف شده پایان بازی پیامدی از این مسئله بود.

 

-مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در حرکتی جالب زیر بارش شدید باران به سمت سکوهای پشت دروازه داماش گیلان رفت و بیش از نیمی از نیمه دوم مسابقه را از روی سکوها تماشا کرد. این حرکت رهنما با استقبال و تشویق هواداران داماش همراه شد و از او تقدیر کردند.

 

-پس از پایان مسابقه برخی از تماشاگران در اعتراض به وضع تیم داماش و برخی از مسئولین این باشگاه در پشت رختکن تجمع کرده بودند. در این بین یکی از مسئولین داماش در اقدامی عجیب با تماشاگری درگیر شد که این مسئله باعث عصبانیت سایر هواداران شد تا کار بالا بگیرد. این درگیری در نهایت با مداخله نیروی انتظامی خاتمه یافت.