وارش اسپرت:

 

در گفتگوی تلویزیونی که دیشب انجام شد و به مدت یکساعت و چهل و پنج دقیقه به طول انجامید امیر عابدینی درد دل های خود را با مردم و مسئولین درمیان گذاشت و آنگاه استاندار گیلان " روح الله قهرمانی " که تا پاسی از نیمه شب در پای این برنامه نشسته بود تلفنی به میان برنامه آمد و پهلوانانه از تلاش های ورزشی باشگاه داماش ایرانیان در استان گیلان دفاع نمود اما عملکرد و عدم پاسخگویی مدیر کل اداره تربیت بدنی استان را به باد انتقاد گرفت

و تاکید کرد مدیران ورزشی باید همیشه پای این برنامه های تلویزیونی حاضر بوده و صادقانه به مردم پاسخگو باشند.

                                                       

                                                                      بقیه در ادامه مطلب

تشکر و انتقاد عابدینی

 

پس از ماه ها امیر عابدینی میهمان گفتگوی ویژه برنامه " با ورزش " شبکه استانی گیلان " باران " بود . در این برنامه ابتدا مصاحبه سال 1387 امیر عابدینی در باره تشکیل باشگاه در استان گیلان و شهر رشت و سپس در باره فوتبال داماش گیلان و انتقال امتیاز پگاه گیلان به داماش ایرانیان پخش شد. سپس عابدینی با طرح این موضوع که در آن سال اقبال بود اما امروز اقبال وجود ندارد بحث را ادامه داد . وی با طرح این نکته که چرا باید ساخت یک سالن سال ها به طول انجامد و این که چرا باید ورزشگاه سردار جنگل و عضدی رشت در سطح اول ایران و آسیا نباشد ، وارد بحث شد . عابدینی با تشکر از استاندار ، صدا و سیما ، شهرداری ، شورای شهر ، هیئت فوتبال و والیبال ادامه سخن داد اما عملکرد اداره کل تربیت بدنی را به چالش کشید . وی با طرح این نکته که در طول این سال ها کسی به ما یک لیوان آب هم نداده است از روند کند حمایت از طرح های ورزشی باشگاه داماش ایرانیان در استان گیلان انتقاد کرد و گفت که قرار نبود تا از بضاعت استانی به ما کمک نشود . با این حال تاکید نمود که ما نیامده ایم تا از کار خسته و بریده شویم بلکه آمده ایم تا طرح های ورزشی را در قالب امکانات بخش خصوصی داماش در این استان توسعه دهیم و از این مسیر عقب نشینی نخواهیم کرد و مبارزه می کنیم .

 

فوتبال داماش گیلان در میزان

 

آنگاه مجری برنامه " افشین وهابی " با طرح عدم صعود تیم فوتبال داماش گیلان و بررسی سیر انتخاب مربیانی نظیر استانکو و حسین عبدی و فیروز کریمی ، موضوع را به حوزه فوتبال داماش گیلان انتقال داد . عابدینی با تشریح زمان تحویل تیم فوتبال از باشگاه پگاه  و تشکیل داماش گیلان و مشکلاتی که بیژن ذوالفقار نسب با آن دست بگریبان بود ،  تاکید نمود که انتخاب های آن زمان و در کوران خطر سقوط  تیم ، انتخاب های درستی بوده است زیرا تیم در هفته سیزدهم در وضعیتی نامناسب و بحرانی قرار داشت و اصولا مربیان دیگر آزاد نبودند تا از آن ها استفاده شود و تاکید نمود این انتخاب ها غلط نبوده است . عابدینی در خصوص انتخاب فیروز کریمی گفت که این انتخاب اشتباه بود و زمانی این انتخاب صورت گرفت که نادر دست نشان در ساعت ده شب اعلام عدم امکان همکاری را نمود وسپس موضوع انتخاب فیروز کریمی به میان آمد . عابدینی در این مصاحبه گفت که ما از این بابت از مردم استان گیلان عذر خواهی کردیم . وی در این باره گفت : ما در این مسیر خودمان بودجه گذاشتیم اما بازهم از مردم عذر خواهی کردیم . وی در خصوص انتخاب ماریان پوشنیک به عنوان سرمربی فوتبال داماش گیلان گفت : تمام مربیان ما از مربیان استانی هستند جز ماریان پوشنیک و او بضاعت های زیادی دارد اگر فرصت انتقال دانشش را به او بدهیم و در این صورت بسیار موثر خواهد بود . وی در خصوص کسب نتایج تیم های باشگاه داماش تاکید نمود که هیچ مدیری حاضر نیست که کار کند اما موفق هم نباشد ، مگر می شود باشگاهی خصوصی از امکانات خودش سرمایه گذاری کند و آنگاه نخواهد که موفق شود ؟ عابدینی در عین حال تاکید نمود که همه مشکلات وناکامی ها را نباید به پای مدیریت نوشت و عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید آن ها را مورد توجه قرار داد . " وهابی " مجری برنامه " با ورزش " خطاب به عابدینی با اشاره به این که دوران طلایی باشگاه پرسپولیس در عهد مدیریت شما بوده است اکنون مردم استان انتظارات زیادی از شما دارند . عابدینی با ذکر این نکته که در سال سوم فعالیت های باشگاه داماش در گیلان هستیم مردم را به صبر و حمایت از باشگاه داماش گیلان فراخواند تا این باشگاه مسیر توسعه و انتقال به دوران طلایی را در آینده تجربه کند . وی خطوط سه گانه دفاعی ، میانی و هجومی تیم فوتبال داماش گیلان را در سال جاری به بهترین ترکیب ممکن توصیف کرد و تاکید داشت اگر ارتباط میان مربی تیم " ماریان پوشنیک " از نظر عاطفی و فنی درابتدای فصل با مشکلات مواجه شود هرگز تا انتهای فصل صبر نخواهد کرد و تصمیم مقتضی را خواهد گرفت تا داماش گیلان با بحران مواجه نشود و این در حالی بود که عابدینی معتقد است ماریان پوشنیک با اعطای فرصت کافی می تواند برای تیم بسیار موثر و مفید باشد .

 

خبر انتقال والیبال داماش گیلان به تهران

 

بدون شک هنگامی که عابدینی از انتقال تیم والیبال داماش گیلان به تهران خبر داد بسیاری از بینندگان و علاقه مندان به این ورزش زیبا و جذاب این خبر را با ناراحتی و اندوه دنبال کردند اما هنگامی که دلایل عابدینی برای این امر را دیدند و شنیدند حتما عملکرد برخی از مسئولین تربیت بدنی استان را به نقد و انتقاد شدید خواهند کشید . سوال اساسی که عابدینی در این برنامه برای مردم طرح نمود و مجری برنامه " افشین وهابی " به کنجکاوی و واکاوی آن کمک نمود این بود که چرا بهترین تیم والیبال باشگاهی ایران که امسال از میان بهترین والیبالیست های کشور انتخاب شده اند نباید سالنی استاندارد و قابل قبول برای تمرین و مسابقه داشته باشند ؟! هنگامی که علی رضا نادی کاپیتان و ستاره تیم ملی والیبال کشور و تیم والیبال داماش گیلان بر روی خط تلفنی برنامه آمد  و این وضعیت نابسامان محل مسابقات و تمرین را تایید نمود همگان بیشتر از گذشته به درد دل های عابدینی واقف شدند . عابدینی با ذکر هزینه های باشگاه داماش در سالن تختی و ورزشگاه عضدی رشت اعلام کرد که به رغم این امر اداره کل تربیت بدنی حتی از ارائه صورتحساب این هزینه کردها به باشگاه داماش خودداری کرد . کار به جایی رسید که عابدینی با ناراحتی شدید اعلام کرد که تربیت بدنی استان به باشگاه داماش نه تنها کمکی نکرده است که مشکل هم درست کرده است . عابدینی در همین رابطه خطاب به مجری برنامه گفت که خود شما در سال گذشته از تلویزیون چند بار اعلام کردید که مردم به سالن تختی نیایند و چند بار داور مسابقات بازی را به دلیل باز شدن درب های سالن متوقف کرد و تا درب ها بسته نشد اجازه ادامه بازی را نداد ؟؟؟ اشاره عابدینی به استقبال بی نظیر مردم از مسابقات والیبال در شهر رشت بود و در همین راستا تاکید نمود که بارها درخواست نمودیم تا ادامه ساخت سالن شش هزار نفری را با پرداخت هزینه های آن به باشگاه داماش واگذار کنند اما این کار صورت نگرفت و این سالن پس از هفت سال همچنان نیمه کاره باقی مانده است. عابدینی گفت برای این سالن نگاه ما فقط به والیبال نیست بلکه برای بالا آوردن بسکتبال نیز هست .

استاندار گیلان از عملکرد داماش دفاع می کند و از متولین ورزش استان انتقاد

 

در این جا بود که استاندار گیلان " روح الله قهرمانی " روی خط تلفن برنامه " با ورزش " آمد و در ابتدا با این جمله که : همین که متولی ورزش استان پای این برنامه ننشسته است حق را  کاملا به عابدینی می دهد . وی آنگاه از بی تفاوتی مدیر کل تربیت بدنی استان گیلان " فولادی " در قبال عدم پاسخگویی به انتقادات ، اظهار ناراحتی نمود و گفت چرا باید وی اینقدر بی تفاوت باشد که به ابهامات پاسخ ندهد . وی شهر رشت و استان گیلان را عاشق ورزش توصیف نمود و وضعیت موجود را غیر قابل تحمل دانست و تاکید نمود که از دست اندرکاران ورزش انتظار می رود که قبل از آن که کار به جای باریک بکشد وارد میدان شوند . وی سطح سرمایه گذاری باشگاه داماش ایرانیان به عنوان بخش خصوصی  در ورزش استان را قابل تقدیر و دفاع ارزیابی نمود و از این که سالن تختی به این باشگاه واگذار نشده است اظهار شکایت نمود . وی از این که در زمان پخش برنامه " با ورزش " متولی ورزش استان تلفن همراهش خاموش است و به تلفن منزلش هم پاسخ نمی دهد اظهارتاسف نمود  و تاکید کرد که فردا نسبت به الغاء مناقصه سالن ورزشی تختی اقدام خواهد نمود و تلاش می کند تا آن را به باشگاه داماش گیلان به منظور برگزاری تمارین و مسابقات واگذار نماید.

 وی در خصوص درخواست باشگاه داماش مبنی بر واگذاری ورزشگاه سردار جنگل و سالن شش هزار نفری با آن که جزء طرح های ملی به شمار می رود و نیاز به مصوبه هیئت دولت برای واگذاری دارد اما وی تاکید کرد که اگر پیگیری مسئولین ورزشی و اداره کل تربیت بدنی استان در این باره در جریان می بود او می توانست موضوع را در سطح دولت برای واگذاری تعقیب کند . استاندار گیلان " روح الله قهرمانی " با دفاع از عملکرد و سرمایه گذاری باشگاه داماش ایرانیان در استان گیلان و لزوم حمایت از این نوع سرمایه گذاری ها از امیر عابدینی مدیر عامل داماش ایرانیان خواست تا طرح انتقال تیم والیبال داماش گیلان به تهران را متوقف کند تا مردم استان گیلان از این ورزش محروم نشوند . قهرمانی ، عابدینی را از اهالی ورزش کشور توصیف نمود و اظهار امیدواری نمود که تیم فوتبال داماش گیلان با مدیریت وی امسال به لیگ برتر ایران صعود کند . وی تاکید نمود که قرارداد پیمانکار سالن شش هزار نفری را ملغی اعلام نموده تا روند تکمیل این پروژه در قالب یک پیمانکار جدید سرعت یابد در عین حال قول داد که در دیدارش با رئیس سازمان تربیت بدنی " سعیدلو " موضوع واگذاری ورزشگاه سردار جنگل و سالن شش هزار نفری به باشگاه داماش ایرانیان را در هفته آینده و در جریان دیدار با رئیس سازمان تربیت بدنی در میان گذارد . وی در ادامه تاکید نمود که با عنایت عابدینی و با هماهنگی با وی کارها و برنامه های ورزشی این باشگاه به پیش رود تا فعالیت های وی در اداره باشگاه داماش مورد قدردانی قرار گیرد . وی با تقدیر از عملکرد داماش گیلان متذکر شد که گرچه سال گذشته والیبال داماش گیلان رتبه اول و یا دوم را بدست نیاورد اما از جمله بهترین تیم های باشگاهی ایران بود و تاکید نمود که در سایر رشته های ورزشی ، این باشگاه توفیقات و پیشرفت قابل توجهی داشته است . وی در پایان بار دیگر تاکید نمود که متولیان ورزش استان باید در پای این برنامه های ورزشی حاضر بنشینند و به ابهامات موجود پاسخ گفته و از خود دفاع کنند و یا آن که به اشتباهات خودشان معترف باشند .

 

مدیر کل تربیت بدنی بالاخره به تماس های تلفنی جواب می دهد

 

پس از اظهارات قوی و خالصانه استاندار گیلان و دفاع وی از عملکرد ورزشی باشگاه داماش ایرانیان در استان و لزوم حمایت از این نوع سرمایه گذاری های بخش خصوصی در استان و انتقاد شدید از عملکرد مدیریت تربیت بدنی استان ، بالاخره برنامه " با ورزش " شبکه باران موفق شد تا با " فولادی " مدیر کل تربیت بدنی استان تماس تلفنی برقرار کند . وی علت خاموشی موبایلش و عدم پاسخگویی تلفنی را خستگی ناشی از کار سنگین سرکشی و برنامه های از قبل روزانه خود اعلام نمود و اظهار داشت که برای شرکت تلفنی در این برنامه از قبل برنامه ریزی و هماهنگی نشده که البته این استدلال از سوی مجری برنامه محترمانه رد شد . وی در پاسخ به برخی از سوالات مجری برنامه نتوانست پاسخگویی کامل و قابل قبولی داشته باشد و در این میان امیر عابدینی به وی متذکر شد که او از قبل می دانسته که امشب قرار است در برنامه " با ورزش " در باره ورزش استان و عملکرد باشگاه داماش گفتگویی ویژه صورت گیرد . فولادی مدعی شد که داماش در طرح مزایده سالن تختی شرکت نکرده است و چگونگی واگذاری این سالن را براساس دستورالعمل های سازمان تربیت اعلام کرد . از نکات جالب توجه در اظهارات وی این بود که مدعی شد که داماش گیلان امسال درخواست برگزاری مسابقات در سالن تختی را نداده است و این در حالی بود که اصل داستان اساسا چیز دیگری بود . وی در ابتدا اعلام نمود که خواب بوده است و در جریان گفتگوی برنامه " باورزش " با عابدینی نیست . از نکات جالب ابتدایی سخنان وی سلام به مجری برنامه و مردم بدون ذکر اسم عابدینی بود در حالی که استاندار گیلان و علی رضا نادی به رسم ادب و احترام به مردم ، مجری و عابدینی سلام نمودند .
مجری برنامه با قطع سخنان " فولادی " ادامه بحث وی را به تشکیل جلسه ایی با استاندار با حضور عابدینی موکول نمود و سپس به گفتگو با عابدینی بازگشت و در خصوص تشکیل تیم بسکتبال داماش گیلان و اجرای مسابقات این تیم در لنگرود با وی گفتگو نمود . عابدینی تیم بسکتبال داماش گیلان را یکی دیگر از مصادیق و عملکرد باشگاه ورزشی ایرانیان در زمینه توسعه ورزش استانی برشمرد .

بخش پایانی برنامه و پیام عابدینی به مردم استان گیلان

 

مجری برنامه " افشین وهابی " در پایان برنامه تاکید نمود که اکنون بخش خصوصی برای سرمایه گذاری به استان آمده است و باید مشکلات پیش پای آن ها به منظور سرمایه گذاری حل شود و اظهار امیدواری کرد تا داماش ، ورزش استان را متحول کند و با این جمله که همه از امیر عابدینی توقع دارند تا باشگاه و ورزش استان به سرمنزل مقصود برسد ، سخنان خود را پایان بخشید .
در پایان این برنامه عابدینی در حالی که رو به دوربین اصلی استودیوی " با ورزش " بود خطاب به مردم گفت : در خدمت راسخ هستیم اما در اشتباه راسخ نیستیم و می خواهیم برای شما خدمت کنیم . وی در پایان متذکر شد که فوتبال داماش گیلان با اختلاف فقط یک امتیاز ، 47 در برابر 48 امتیاز از صعود به لیگ برتر بازماند و اگر داماش بازی در کرمانشاه را برده بود مستقیم به لیگ برتر صعود می کرد . با این همه عابدینی بار دیگر از مردم شریف استان گیلان به دلیل عدم صعود به لیگ برتر عذر خواهی کرد .    

 

 مقاله: از سایت داماش

 

*در پایان هم باید اضافه کنیم که گفتگوی خیلی خوبی بود که جناب مهندس عابدینی هم با شفافیت کامل جواب سوال ها را دادند و یک بار دیگر معلوم شد که مشکل از جانب مسئولین!!! استان هست.

در این برنامه وقی استاندار شروع به صحبت کرد مطمئنا تمام مردم استان احساس غرور کردند که یک استانداری تا ساعت 1 بامداد بیدار باشند تا برنامه ورزشی استان را ببینند.ای کاش بقیه مسئولین یه مقدار از خدمت گذاری جناب مهندس قهرمانی یاد بگیرند.درود فراوان به شرف و غیرت استاندار بومی و ورزش دوست استان گیلان