وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : پس از بدعتی که در سال گذشته برای تشکیل یک تیم بومی (با چاشنی بی پولی) گذاشته شد ، امسال هم تمرینات داماش برای فصل جدید زیر نظر کادرفنی بومی آن در حال پیگیری است و نگاه های فوتبال دوستان رشتی به افشین ناظمی و همکارانش است که آیا می توانند نتایج درخشان هفت هفته ی پایانی فصل قبل را تکرار کنند یا آنکه بعد از گذشت چند هفته ابتدایی باید شاهد تغییرات همیشگی عابدینی در راس کادرفنی تیم شان باشند!؟

جواب سوالات فوق ، فقط با گذشت زمان تعیین و مشخص می شود ، اما در این مقاله سعی می شود ، در دو پارادوکس به حسن ها و ایرادات افشین ناظمی و همکارانش بپردازیم…

 

اول: تجربه ، جوانی و صمیمیت در کادر بومی داماش

اگر بخواهیم به صورت جداگانه اعضای کادرفنی داماش را مورد تحلیل قرار دهیم و به سوابق و توانایی های افشین ناظمی ، مازیار ربیعی فر ، علی نظرمحمدی و علی کولیوند نگاه کنیم به پارامترهایی نظیر : سابقه بازی در لیگ های اروپایی و تیم های مطرح ایران ، محبوبیت اعضای کادرفنی بر سکوها ، جوان بودن و تزریق انرژی به بازیکنان ، تجربه چندین ساله در امر مربیگری و همکاری با مربیان متعدد و بزرگ کشور ، نتایج درخشان در مسابقات پایه های تهران و در نهایت یکدلی و صمیمیت موجود در بین اعضای کادرفنی که تا حدودی می توان گفت نشات گرفته از بومی بودن آن است بر می خوریم.

 

متن کامل در ادامه مطلب

حضور افشین ناظمی به عنوان سرمربی بومی داماش، از 24 سالگی به عنوان بازیکن در این تیم شروع شده است و از 33 سالگی در برهه های مختلف در کادرفنی پگاه و داماش به عنوان کمک اول و دوم فعالیت کرد تا آنکه در فصل قبل رسما سرمربیگری تیم شهرباران را به او سپردند. این رزومه ی افشین ناظمی نشان می دهد که او به خوبی از جو حاکم بر فوتبال رشت آگاه است و می تواند از تجربیات گذشته برای موفقیت خود استفاده کند. همچنین دوری از حاشیه و ممانعت از ادعاهای واهی مهمترین خصوصیت قابل تحسین مربی محجوب داماشی ها می باشد.

 

اما در این بین نمی توان از نقش عبدالله مرغوب به راحتی گذشت …

سرمربی سابق تیم ملی آموزشگاهی و فجر گیلان ، مشاور سال های اخیر مدیران عامل پگاه و داماش ، امسال نسبت به سال های اخیر نقش پر رنگتری در مباحث فنی دارد و نقش مشاور با مدیرفنی یا به زبان عام به عنوان یار و یاور به افشین ناظمی کمک می کند و در ترغیب بازیکنان داماش به عقد قرارداد و دیپورت بازیکنان تستی (تحمیلی) به تیم نقش داشت . شخصی که در سالیان اخیر در اتفاقات خوب و بد داماش ردپایی از او دیده می شود!

 

دوم: ضعف در بیان و انتقال نکات، مهمترین نقیصه

اما روی دیگر سکه ، نواقصی را به ما نشان می دهد که سعی می کنیم با شکافتن ایرادات موجود افشین ناظمی را از مشکلاتی که امکان گریباگری وی را دارد آگاه سازیم.

اگرچه افشین ناظمی توانست در هفته های پایانی فصل قبل نتایج درخشانی کسب کند، اما وی تا کنون تجربه تجربه سرمربی گری یک تیم از ابتدای فصل را ندارد و همچنین در کنار مشاوره گرفتن از افراد صاحب نظر ، مدیریت تیمی و استقلال کاری را باید سرلوحه کار خود قرار دهد زیرا در صورت کسب نتایج ضعیف ، نوک پیکان انتقادات هواداران و مدیریت باشگاه به سمت وی خواهد بود.

اگر در تمرینات حضور پیدا کنید ، کمتر شاهد گوشزدهای فنی از سوی سرمربی تیم خواهید بود یا به عبارتی دیگر قدرت بیان پایین در انتقال نکات مهمترین انتقادی می باشد که می توان به سرمربی بومی و محجوب داماش وارد کرد، در مقابل ناظمی ، همکاران او از قدرت بیان خوبی برخوردارند و تا حدودی این ایراد را پوشش می دهند اما با این حال ناظمی باید تلاش کند تا این نقیصه خود را برطرف کند ، چون با رفع این ایراد می تواند گوشزدهای فنی خود را با تاثیرگذاری بالاتری به تیم انتقال دهد.

به این نکته هم باید اشاره کرد روابط خانوادگی اعضای کادرفنی با برخی بازیکنان نباید در تصمیم گیری ها تاثیری داشته باشد.(تا حدودی در هفته های پایانی قبل رعایت شد)

 

پی نوشت: آن چه مسلم است افشین ناظمی باید با تعاملی خوب با همکارانش و حتی برخی از پیشکسوتان گیلان، از تجربیات آنان استفاده کند تا شاید غبطه فوتبال دوستان رشتی به پایان برسد و فوتبال شهرباران بتواند بعد از مجید جهانپور یک سرمربی موفق بومی به فوتبال کشور تحویل دهد…

در این بین همانگونه که هواداران داماش، بعد از دو باخت پیاپی در فصل قبل اقدام به تشویق تیم کردند و پشت سرمربی بومی خود را خالی نکردند ، باید برای موفقیت این بدعت گذاری و سرمربیِ جوانی که خودشان او را با حمایت قاطع در راس کادرفنی تیم شان نهادند ، با در نظر گرفتن شرایط بد مالی و در ازای آن از دست دادن مهره های کلیدی فصل قبل ، سعه صدر بالاتری برای موفقیت تیم به خرج دهند.

 

 

نگارنده : MAZIYAR

وارش اسپرت

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید