وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش شش امتیاز پیاپی در دو هفته اخیر کسب کرد و با توجه به نتایج کسب شده توسط سایر تیم‌ها حالا باید گفت استارت داماش برای فرار از نیمهٔ پایین جدول آغاز شده است. اوج خوش‌شانسی داماش در آن هفته‌هایی که نتیجه نمی‌گرفت این بود که تیم‌های مجاور و پایین داماش هم چپ و راست بد نتیجه می‌گرفتند و در این دو بازی هم که داماش برده باز هم تیم‌های همسایه یا ناکام مانده‌اند و یا در نبردهای رو در رو از یکدیگر امتیاز گرفته‌اند.

 

حالا داماش با 30 امتیاز در رتبه سیزدهم جای خود را قرص کرده است و دل‌نگرانی از تیم‌های پایین خود ندارد، چرا که فاصله نفت، گهر و ذوب‌آهن با داماش به ترتیب پانزده، دوازده و هشت امتیاز است و دو تیم پیکان و آلومینیوم نیز هفت و پنج امتیاز از داماش کمتر دارند و اگر این نکته را هم در نظر بگیریم که در 9 هفتهٔ باقیمانده تقریبا همهٔ این 5 تیم بیش از یک بار با هم مسابقه خواهند داد و امتیاز از هم کم خواهند کرد باید نتیجه گرفت که داماش فقط کافی است به همین روال امتیازگیری نصف و نیمهٔ خود ادامه دهد، آن وقت حداقل اتفاقی که می‌افتد این است که داماش از منطقهٔ خطر برای همیشه فرار خواهد کرد و استرس و دلهره از اردوی این تیم رخت می‌بندد.

 

از سوی دیگر اگر داماش بتواند به روند خوب امتیازگیری‌اش ادامه دهد و در بازی‌هایی که انتظارش می‌رود امتیاز کامل را بگیرد و در بازی‌های سخت بتواند به حداقل اکتفا کند آن وقت کسب رتبه‌ای در حد سال پیش نه تنها دور از انتظار نخواهد بود که قطعیت خواهد داشت. یعنی کافی است داماش یکشنبه آینده در تهران از سد راه‌آهنی بگذرد که بازی قبلی‌اش را به استقلال باخته و فردا هم احتمالا در برابر سپاهان نمی‌تواند خوب نتیجه بگیرد. تیمی که در بازی یکشنبه از داماش خسته‌تر خواهد بود و با نگاهی به بازی رفت در روزی که مسابقه در زمین بی‌طرف قزوین برگزار شد، یادمان می‌آید که آن روز با یک پنالتی صد درصد مشکوک پسران شهر باران قافیه را باختند و حالا اگر همه چیز بر طبق پیش‌بینی اتفاق بیفتد آن وقت باید منتظر باشیم که جای داماش و راه‌آهن با هم عوض شود و داماش فرار بزرگ خود را آغاز می‌کند.

 

البته داماش در ادامه حریفان چغر هم کم ندارد. برنامهٔ بازی‌های باقیمانده داماش به این صورت است: باید در رشت از صبا، تراکتورسازی، سپاهان و نفت آبادان میزبانی کند و البته در خانهٔ راه‌آهن، استقلال، گهر، ذوب‌آهن و نفت تهران به میدان برود. اگر بر حسب میزبان یا مهمان بودن و رتبهٔ آن‌ها در جدول بخواهیم به هر بازی درجهٔ سخت، متوسط، آسان بدهیم باید بگوییم که داماش دو بازی آسان با نفت آبادان و صبا در رشت دارد، چهار بازی متوسط با گهر، ذوب‌آهن و نفت تهران دارد و در ‌‌نهایت سه بازی سخت با تراکتورسازی و سپاهان و استقلال در پیش خواهد داشت، که البته دو تای این بازی‌ها را میزبان خواهد بود. در این صورت می‌توان با در نظر گرفتن ضریب اشتباه پیش‌بینی کرد که داماش در صورت برد احتمالی راه‌آهن از 9 مسابقه پیش رو می‌تواند حداقل 12 امتیاز کسب کند. یعنی رسیده به امتیاز 42، که با توجه به میانگین امتیازات امسال برای داماش، کسب رتبه‌ای بین هشتم تا دوازدهم قطعی خواهد بود.

 

البته اگر از آن اتفاقات غیرمترقبه در فوتبال ما نیفتد و به ناگاه ترمز تیمی را نکشند. اتفاقاتی شبیه محرومیت مجدد داماش در بازی بعدی از داشتن تماشاگر و آلرژی مداوم داوران از گرفتن پنالتی برای داماش و سایر رخدادهای مشابه. به هر روی آنچه که در این لحظه مسلم است این است که اگر بگذارند ، داماش سرنوشتش را در دستان خودش می گیرد و می‌تواند آن را زیبا ببافد یا زشت. خاطره‌انگیز و دلپذیر برای هوادارانش یا سیاه و نفرت‌انگیز. امسال می‌تواند با توجه به حضور داماش در نیمه‌نهایی جام حذفی و احتمال کسب یک رتبهٔ خوب به مانند سال پیش یک فصل رویایی و هپی‌اند برای پسران شهرباران رقم بخورد. از آن سال‌هایی که بتواند حالاحالاها در گوشهٔ نوستالژیک ذهن مردمان دیار کاسپین جاویدان باقی بماند.

 

 

نگارنده : رادنی دیدار

سایت گل

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید