وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش با شکست سپاهان حضور خود در لیگ برتر را تضمین کرد.

به گزارش وارش اسپرت ، عصر جمعه نخستین دیدار هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران بین تیم های داماش گیلان و سپاهان اصفهان برگزار شد که در نهایت این داماشی ها بودند که توانستند حریف خود را از پیش رو بردارند .

 

این دیدار که در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت و با حضور حدود 15 هزار هوادار برگزار شد در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود داماش گیلان خاتمه پذیرفت . مصطفی حاجتی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 20 و امین متوسل زاده در دقیقه 40 برای داماش و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 92 برای سپاهان در این دیدار گلزنی کردند .

داماش گیلان با این پیروزی 40 امتیازی شد و ماندگاری خود در لیگ برتر را تضمین کرد.

 

داماش 2 (مصطفى حاجتى دقیقه ١٩،امین متوسل زاده دقیقه ۴٠ )- ١ ( محمدرضا خلعتبرى دقیقه ٩٢)سپاهان
ورزشگاه دکتر عضدى رشت – تماشاگر: پانزده هزار نفر

داور: تورج حق وردى – کمک داوران: سعید على نژادیان ، على رصا ایلدروم

کارت زرد: امید ابراهیمى دقیقه ١۶،احسان حاج صفى دقیقه ١٨،اروین بولکو دقیقه ۶٨ (سپاهان) – کبه دقیقه ٢۴، دقیقه ٣٣ محمد مختارى (داماش)

اخراج: دقیقه ۵٢ محمد مختارى (داماش)

 

داماش گیلان: میلاد فراهانى،مرتضى ابراهیمى،محمد مختارى،ابوذر رحیمى،هادى سهرابى،محمدرضا مهدوى،مصطفى حاجتى،حسین ابراهیمى( از دقیقه ٧۴ هادى محمدى)،ابوالفضل حاجى زاده،بوبکه کبه( از دقیقه ۵۶ محمد آبشک)،امین متوسل زاده(از دقیقه ٨۵ سعید حلافى)

سرمربى: افشین ناظمى

 

سپاهان اصفهان : شهاب کردان،على احمدى،میلان شوسک،احسان حاج صفى( از دقیقه ۴۶ محسن ایرانژاد)،حسن جعفرى( از دقیقه ۴۶ مهدى جعفرپور)،امید ابراهیمى،اروین بولکو،محرم نویدکیا،امید جهان عالیا(از دقیقه ۶٩ محمد غلامى)،جواهیر سوکاى،محمدرضا خلعتبرى. سرمربى: زلاتکو کرانچار

 

شرح بازى:

مسابقه دو تیم داماش و سپاهان به نوعى یکى از مسابقات خاص لیگ امسال بود، مسابقه اى که در یک سر آن تکلیف قهرمان مى توانست مشخص شود و در سوى دیگر پایان داستان پر رمز و راز فانوس بدستان معلوم مى شد. دو تیم داماش و سپاهان هر کدام در این بازى چند مهره ى ارزنده خود را هم در اختیار نداشتند که شاخص ترین آنها جهانبخش و نظیف کار براى داماش بود و طالبى براى سپاهان.

 

نیمه اول: مسابقه با میداندارى داماش در چند دقیقه ابتدایى بازى آغاز شد و اگر کله کمى باهوش تر عمل مى کرد مى توانست روى پاس ابراهیمى در دقیقه ۴ از پشت خط شش قدم دروازه سپاهان را باز کند که شوت آرام او به راحتى در دستان گردان قرار گرفت. پس از آن این سپاهانى ها بودند که خود را به داماش تحمیل کردند که مهم ترین موقعیت آنها در بیست دقیقه ابتدایى یک و دوى نوید کیا و سوکاى بود که در دقیقه ١۴ اتفاق افتاد و از کنار دروازه فراهانى به خارج فرستادهشد. بعد از آن دوباره این داماش بود که نبض بازى را در دست گرفت و با یک خطاى پنالتى به گل برترى رسید.
سپاهانى که بوى از دست رفتن قهرمانى به مشامشان رسیده بود توپ و زمین را در اختیار گرفتند و چندین بار دروازه فراهانى را مورد خطر قرار دادند که دفاع پر تعداد رشتى ها و کم دقتى مهاجمان سپاهان به خصوص خلعتبرى موجب شد تا نه تنها اصفهانى ها به گل نرسند که بر روى یک ضد حمله گل دوم را هم دریافت نمودند تا نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به نفع داماش خاتمه یابد.

 

نیمه دوم : با شروع نیمه دوم سپاهانى ها که مى دیدند همه ى امید قهرمانى را بر باد رفته مى دیددند با دو تعویض خود که یکى بیرون کشیدن متهم شماره یک دو گل دریافتیشان یعنى حاج صفى بود، با همه ى قدرت دست به تهاجم بردند که در این بین اخراج محمد مختارى هم به کمک اصفهانى ها آمد. اما حملات شتاب زده و همه جانبه اصفهان موجبشده بود که رشتى ها از خلا به وجود آمده در حفره هاى دفاعى سپاهان به ضد حمله فکر کنند که مهمترین آن در دقیقه ۶۶ روى نفوذ متوسل زاده و شوت حاجتى همراه شد که گردان این بار ناجى دروازه سپاهان شد.
هرچه به پایان نزدیک تر مى شدبم فشار وحشتناک سپاهانى ها هم روى دروازه داماش بیشتر میشد، بگونه اى که رشتى ها ده نفره در یک سومدفاعى زمین خود تجمع کرده بودند تا مانع گلزنى حریف شوند.

 

شرح گلها:

داماش ١-٠ سپاهان: کرنرى که روى حرکت مهدوى بدست آمد با سانتر حاجتى و خطاى هند حاج سفى که ضربه دستش بالاتر از پرواز متوسل زاده همراه شد تا داور نقطه پنالتى را نشان دهد و ضربه پنالتى را خود حاجتى به زیباى بر خلاف جهت گردان به گل تبدیل کرد.

داماش ٢-٠ سپاهان: حرکت در عمق متوسل زاده از خط نیمه سپاهان تا پشت خط هجده قدم ادامه پیدا کرد و پس از جا گذاشتن دو مدافع مستقیم خود با یک شوت سرکش از پشت محوطه جریمه دروازه گردان را براى بار دوم باز نمود.

داماش٢-١ سپاهان: ضربه ى کاشته محمدرضا خلعتبرى در واپسین دقایق بازى در درون دروازه فراهانی قرار گرفت.

 

بهترین بازیکن : امین متوسل زاده که در بازى مقابل پرسپولیس هم گل زنى کرده بود در این بازى یک پنالتى گرفت و یک گل زد تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. او یک پاس گل هم داد که با بى دقتى داماشى ها به سرانجام نرسید.

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید