وارش اسپرت:

 

بعد از دو هفته تعطیلات نیم فصل، بار دیگر مسابقات لیگ دسته اول باشگاه های ایران کلید خورد و داماش رشت در اولین مسابقه خود در دور برگشت در شهر نطنز به تساوی یک بر یک برابر فولاد این شهر دست یافت.

داماش شهر باران در حالی پای به این دیدار گذاشت که چهار بازیکن خود به اسم های محمدرضا مهدوی، محمد آبشک ، هادی سهرابی و هاملت میختاریان را به به دلایل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت.

 

ابتدا این داماش بود که با حملات اولیه خود توانست خیلی زود و توسط امین ترکاشوند به گل نخست بازی در دقیقه 6 مسابقه دست پیدا کند اما این گل فقط 21 دقیقه دوام آورد و مصطفی شجاعی که قبل از این مسابقه با 9 گل زده به تنهایی در صدر جدول گلزنان بود توانست باز هم گلزنی کند تا در دقیقه 27 این بازی به تساوی کشیده شود.

در نیمه دوم هر دو تیم تلاش های بسیاری برای گلزنی انجام دادند و اوج این تلاش ها در دقایق پایانی توسط فولادی های نطنز انجام شد. این تیم که دوست نداشت در خانه با تساوی متوقف شود با سانترهای پی در پی بر روی دروازه داماش سعی بر این داشت تا روزنه ای را ایجاد کند که با هوشیاری مدافعان داماش گیلان این موقعیت ها هرگز به ثمر ننشست تا این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر یک مساوی خاتمه پذیرد.

 

داماش گیلان در این مسابقه با ترکیب علی نظر محمدی (دروازه بان ) ، علی نظیف کار ، مسعود میکائیلی ، سید علی حسینی ، مهرزاد رضایی ، مصطفی حاجتی ، مهرگان گلبرگ ( طاهری ) ، سپهر محمد صادق ، بهنام افشه ، امین ترکاشوند (ابراهیم لوینیان ) ، افشین چاوشی ( علی امیری )  قدم به این مسابقه گذاشت.

 

 

 

در مهمترین مسابقات گروه الف این رقابتها مقاومت سپاسی در شیراز با نتیجه یک بر صفر تیم شهرداری بندر عباس را شکست داد تا در امتیاز 22 با داماش برابر شود. همچنین کاوه نیز در شهر قدس تهران میزبان تیم همیاری اراک بود که در نهایت این شاگردان جواد زرینچه بودند که توانستند تیم همیاری را با نتیجه دو بر یک شکست دهند.

از نکات جالب در این مسابقه اعتراضات تیم همیاری نسبت به داوری بازی با بود که در دو صحنه اعتقاد داشتند که داور باید برایشان اعلام پنالتی میکرده است ضمن اینکه یک گل همیاری نیز در این مسابقه مردود اعلام شد تا بدین ترتیب کاوه نیز در امتیاز 22 با داماش گیلان و مقاومت سپاسی هم امتیاز شود.

 

تیم فوتبال سپیدرود دیگر نماینده شهر رشت نیز در هوایی سرد همراه با نم باران در استادیوم سردارجنگل میزبان شیرین فراز کرمانشاه بود که در نهایت با نتیجه صفر بر صفر در برابر این تیم متوقف شد تا نتواند انتقام باخت در ثانیه های پایانی دور رفت را از این تیم بگیرد و همچنان در رتبه آخر جدول چهارده تیمی گروه ب قرار بگیرد.

در سایر مسابقات ابومسلم بحران زده با یک گل از سد نساجی عبور کرد، آلومینیوم هرمزگان دو بر صفر برق پایین جدولی را شکست داد و مس رفسنجان با یک گل تیم ماشین سازی تبریز را مغلوب کرد. همچنین بازی تیمهای داماش درود با گسترش فولاد تبریز صفر بر صفر و بازی تیمهای تربیت یزد با نفت مسجد سلیمان یک بر یک مساوی خاتمه یافت که این مسابقه آخری هم بدور از جنجال نبود! به طوریکه هواداران تیم تربیت یزد پس از پایان مسابقه و در اعتراض به پنالتی ثانیه های پایانی برای نفتی ها جلوی رختکن داوران شروع به اعتراض کردند.

 

از نکات تاریک هفته چهاردهم این بازیها میتوان به بی برنامگی سازمان لیگ دسته اول اشاره کرده که بر همین مبنا 5 مسابقه ظرف دیروز و امروز لغو شدند.

هم اکنون و در گروه الف داماش گیلان ، مقاومت سپاسی و کاوه تهران هر 3 با 22 امتیاز و به دلیل تفاضل گل در رتبه های اول تا سوم جدول رده بندی این گروه قرار دارند.

داماش شهر باران در بازی بعدی خود در روز یکشنبه 17 بهمن و در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان تیم شهرداری یاسوج خواهد بود.