وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با پیروزی داماش گیلان بر نفت تهران دنبال شد .

 

به گزارش وارش اسپرت عصر یکشنبه تیم فوتبال داماش گیلان در حضور 4 هزار هوادار خود در استادیوم شهید عضدی رشت میزبان تیم فوتبال نفت تهران بود که در نهایت این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست داد .

 

گل های داماش گیلان در این دیدار توسط افشین چاوشی در دقیقه 51 و علیرضا جهانبخش در دقیقه 84 به ثمر رسید .

داماش گیلان با کسب این پیروزی پیش از دیدار فردای پرسپولیس و ذوب آهن با 19 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس کرمان در جایگاه دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفت . داماش چهارشنبه 8 آذر در استادیوم فولاد شهر اصفهان میهمان تیم سپاهان اصفهان خواهد بود .

 

آمار ، گزارش و حواشی بازی در ادامه مطلب

داماش 2 (افشین چاوشى دقیقه ۵١، على رضا جهانبخش دقیقه ٨۴) -٠ نفت

ورزشگاه دکترعضدى رشت – تماشاگر:  4٠٠٠ نفر -هوا: ابرى

داور: احمد صالحى ، کمک داوران: مصطفى فراهانى و بابک عباسقلى زاده.

کارت زرد: مرتضى ابراهیمى دقیقه ۴۴ (داماش)

 

داماش گیلان : حسن رودباریان،مرتضى ابراهیمى( از دقیقه ٨۶ محمد مختارى)،هادى سهرابى،حسین ابراهیمى(از دقیقه ٩۴ بهنام افشه)،ابوالفضل حاجى زاده،على رضا جهانبخش،افشین چاوشى( از دقیقه ٧۵ امین متوسل زاده)،محمد رضا مهدوى،مصفى حاجتى،على رضا نظیف کار،محمد سیاه.

سرمربى: حمید درخشان.

 

نفت تهران: سوشا مکانى،میثم آقا بابایى،هادى شکورى،احمد آل نعمه،وحید حمدى نژاد،حسین امامیان( از دقیقه ٧٠ میلاد کرمانى مقام)،حمید طاهرى فرد،مصطفى سیفى،( از دقیقه ۶٣ مهدى خیرى)ایمان موسوى(ازدقیقه ٨٢ رحیم ذهیوى)،گوران لوبوایچ،على رضا عزتى.

سرمربى: منصور ابراهیم زاده.

 

شرح بازى: دو تیم داماش و نفت در رشت آغازگر جدال دو تبم بالا و پایین جدول بودند.داماش که در پنج بازى گذشته ى خود با درخشان چهار تساوى و یک برد کسب کرده بود آمده بود تا نوار شکست ناپذیرى خود را حفظ نماید. رشتى ها مى خواستند با توجه به نتایج کسب شده در روز گذشته با یک برد دلچسب چند پله خود را در جدول بالا بکشند و درست همین انگیزه هم براى نفت وجود داشت تا با یک برد بتواند رتبه ى ششمى خود را حفظ نماید. ابراهیم زاده آمده بود تا با کسب امتیاز کامل به خانه بازگردد تا از کابوس دو شکست پى در پى رهایى یابد. مسابقه با میدان دارى داماش آغاز شد. رشتى مى خواستند تا با حفظ توپ و بردن جنگ وسط زمین اجازه خود نمایى به نفتى ها ندهند که در دقایق ابتدایى هم تا حد زیادى در این امر موفق بودند.

بازى در نیمه نخست را باید به جز پنج دقیقه پایانى تمام و کمال به حساب داماش نوشت، هرچند که حاصل بیش از چهل دقیقه تصاحب توپ و میدان توسط داماش حتا یک موقعیت هفتاد درصدى هم براى شمالى ها نبود. بازى سرد و کسل کننده ى دو تیم در این نیمه صداى همه را بیرون آورده بود. داماش در حالى که توانسته بود بازى نفت را تحت تاثیر قرار دهد اما نتیجه اى از این امر حاصل ننمود. در پنج دقیقه پایانى نفتی ها در زمین داماش خیمه زدند و حاصل آن چند کرنر پیاپى بود که با آمادگى رودباریان براى آنها هم حاصلى به بار نیاورد تا دو تیم با نتیجه تساوى به رختکن بروند.

 

نیمه دوم: این نیمه بر خلاف نیمه قبل این بار شاهد یک بازى هجومى تر و پر هیجان ترى از دو تیم شاهد بودیم. داماشى ها با فشار از جناحین و دل بستن به نفوذهاى چاوشى و جهانبخش چندین موقعیت خوب بر روى دروازه نفت به وجود آوردند که حاصل آن گل دقیقه ۵١ چاوشى بود. درست سه دقیقه پس از گل هم چاوشى مى توانست خود و داماش را دو گله کند که ضربه ى دور از انتظار او داخل محوطه شش قدم به دستهاى سوشا مکانى برخورد کرد و به کرنر رفت. پس از این موقعیت نفتى ها توپ و میدان را در دست گرفتند و چندین موقعیت خطرناک بر روى دروازه داماش به وجود آوردند.که عدم برندگی خط آتش نفت و دفاع خوب داماش به همراه هنرنمایی رودباریان مانع از گلزنی نفتی ها شد.

ابراهیم زاده پس از این با دست زدن به هر سه تعویضش مى خواست از همه ى داشته هایش براى کسب حداقل امتیاز استفاده نماید، که این امر نه تنها حاصلی در بر نداشت که باعث شد رشتی ها خلا به وجود آمده بین خط دفاع و هافبک نفت و از همه مهتر جناح راست بسیار ضعیف نفت که در غیاب وریا غفوری بسیار شکننده بود باعث گردید داماش گل دوم را هم در دقایق پایانی یه ثمر برساند.

داماش با این پیروزی توانست نفسی به راحتی بکشد و درخشان هم به دومین برد متوالی خود دست بیابد. درخشان و داماش با این بازی شش هفته هست که نباخته اند و از 18 امتیاز ممکن 10 تای آن را کسب نموده اند.آماری که نمره ی قبولی را می گیرد. نفت و ابراهیم زاده هم سومین باخت متوالی خود را دشت نموده اند تا چشک به روزهای آینده بدوزند و با بازگشت سه بازی محروم خود در هفته ی آینده به مصاف سایپا بروند.

 

شرح گلها

داماش١-٠ نفت: سانتر عالى سهرابى از جناح چپ داماش داخل محوطه هجده قدم با اشتباه هادى شکورى زیر پاى چاوشى قرار گرفت که شوت سر ضرب او بالاتر از دستهاى مکانى وارد دروازه نفت شد.

 

داماش٢-٠ نفت: فرار در عمق متوسل زاده باز هم از جناح راست نفت که در این بازى چشم اسفندیار این تیم بود با یک پاس عالى داخل محوطه جریمه به جهانبخش رسید و او با یک بغل پاى استادانه دومین گل تیمش را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن : على رضا جهانبخش کاپیتان تیم ملى جوانان در این بازى هم یک گل زد و هم با دوندگى زیاد در همه ى جاى زمین حضور داشت. هر چند که نباید از بازى خوب و گل زیباى چاوشى و بازی تاثیر گذار هادی سهرابی به راحتی گذشت .

 

اتفاق ویژه : حرکت پس از گل چاوشی در نوع خود جالب توجه بود . افشین چاوشی پس از به ثمر رساندن گل به سمت بنر میرزا کوچک خان رفت و به شکل نظامی به آن ادای احترام کرد تا هواداران جایگاه پشت دروازه نیز وی را با شعار افشین عشق میرزا تشویق کنند .

 

در حاشیه :

 

– واعظ آشتیانى به همراه قویدل و محمد در ورزشگاه حضور داشتند و این بازی را از نزدیک تماشا می کردند . 

 

– درحالی که افشین چاوشی در دقیقه 57 به دلیل مصدومیت روی زمین افتاده بود، بازیکن خارجی تیم نفت که در حال تدارک حمله نیز بود توپ را به بیرون فرستاد تا به خاطر بازی جوانمردانه او تمام استادیوم و نیمکت داماش وی را تشویق کنند .

 

– هواداران داماش گیلان پرده نوشتی را با این مضمون که " آقای فردوسی پور بی عدالتی تا به کی ؟؟؟" به استادیوم آورده بودند تا بدین شکل اعتراض خود به رفتارهای چندگانه فردوسی پور مجری برنامه نود را اعلام کنند .

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید