وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش گیلان در استادیوم عضدی برابر ملوان شکست خورد.

به گزارش وارش اسپرت، از هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران داماش گیلان در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت و در حضور 15 هزار هوادارش با سه گل از ملوان انزلی شکست خورد.

 

گل های این دیدار برای ملوان را جلال رافخایی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 22، سیامک کوروشی در دقیقه 29 و شاهین ثاقبی در دقیقه 83 به ثمر رساندند. 

داوری بسیار عجیب سعید مظفری زاده و کمک هایش در این دیدار از نکات قابل توجه و بارز این مسابقه بود . داماش با این شکست جای خود را به ملوان داد و 21 امتیاز در رتبه نهم جدول رده بندی مسابقات قرار گرفت. داماش هفته آینده به مصاف نفت تهران می رود.

 

آدینه پانزدهم آذر ماه نود و دو – ساعت: 15:00

گل: جلال رافخایى دقیقه ٢٢-پنالتى-، دقیقه ٢٩ سیامک کوروشى، دقیقه ٨٣ شاهین ثاقبى(ملوان)

لیگ برتر ، جام خلیج پارس ، دوره سیزدهم ، هفته هفدهم.

نتیجه بازی رفت: 0-0

ورزشگاه دکتر عضدی رشت – تماشاگر: بیشتر از پانزد هزار نفر

داور: سعید مظفری زاده – کمک داوران: بهرام کیانی ، رضا عبدوس

کارت زرد: مازیار زارع دقیقه٢٢، امیرحسین فشنگچى دقیقه ٢٨، دقیقه ۶۵ شاهین ثاقبى (ملوان)- هادى محمدى دقیقه ٢۶، حبیب دهقانى دقیقه٣٢ ( داماش)

اخراج: رضا کاردوست دقیقه ٢٧ (داماش)

 

داماش گیلان: حبیب دهقانی، علی رضا نظیف کار، هادی محمدی، محمد مختاری، روح الله سیف الهی، سعید قدمی( از دقیقه ۴۶ محمدرضا مهدوى)، رضا کاردوست، ابوالفضل حاجی زاده( دقیقه ۴١ مسعود حسن زاده)، مصطفی حاجتی( از دقیقه ۶٠ محمدرضا الماسخاله)، هادى سهرابى، امین متوسل زاده

سرمربی: افشین ناظمی

 

ملوان انزلی: پاشنکو، احمدمهدى زاده، احمد آهى، سیامک کوروشى، مهدى شیرى، مازیار زارع(از دقیقه ٨۵ سعید عزت اللهى)، سعید یوسف زاده، امیر حسین فشنگنچى، سهیل رحمانى( از دقیقه ۶٧ محمد پور رحمت الله)، شاهین ثاقبى، جلال رافخایی(از دقیقه ٨٠ مهدى دغاغله)

سرمربی: اسکوکیچ

 

*شرح بازی:

الگیلانوی لیگ برتر در حساس ترین زمان مسابقات کلید خورد، چرا که هر دو تیم داماش و ملوان با امتیازات برابر در رتبه هشتم و نهم قرار دارند و برد هرکدام می تواند آنها را از رقیب جدا کند و به یک منطقه امن ببرد. از طرف دیگر هم داماش و هم ملوان هفته هاست که خوب نتیجه می گیرند و به نوعی در شرایط آرمانی بسر می برند. اما آنچه که این داربی را همیشه خاص کرده است این است که نتیجه اصلی این مسابقه را سکوها مشخص می کنند و در وافع بازگردانان اصلی الگیلانو هواداران هستند.

 

نیمه نخست: نیمه نخست در حالى آغاز شد که بیشتر توپ در میانه هاى زمین در جریان بود و دو تیم بیست دقیقه ابتدایى را به محک زدن حریف گذراندند. پس از خطای هادی سهرابی و اعلام پنالتى و گل ملوان بازى رو به خشونت آورد تا پس از اعلام خطاى داور پشت محوطه جریمه داماش و درگیرى فشنگچى با کاردوست که منجر به اخراج هافبک داماش شد، بازى کاملا از دست مظفرزاده خارج شد تا جایى که پس از گل دوم ملوان، رشتى مى خواستند از زمین بازى بیرون بروند که با وساطت کادر فنى غائله تمام شد. پس از آن بازى به شدت دچار افت شد و در نهایت حتی تعویض هجومى ناظمى با آوردن حسن زاده هم موجب نشد تا در نتیجه تغییرى حاصل گردد.

داوری عجیب و اخراج کاملا نادرست کاردوست با بازیگری فشنگچی از نکات بارز این نیمه بود.

 

نیمه دوم: نیمه دوم با حملات پیاپى داماش آغاز شد که وجود دروازه بان شش دانگى چون پاشنکو و بى دقتى مهاجمان داماش نتیجه تغییر نکرد.شوت سرکش مهدوى و ضربه حسن زاده مهمترین اتفاقات پانزده دقیقه ابتدایى نیمه دوم بود، هرچند که از شوت مازیار زارع در دقیقه ۵٠ که با فاصله اندک راه اوت شد نباید به سادگى گذشت.

حملات با چشم هاى بسته داماش و هنرنمایى پاشنکو بسته نگه داشت. داور هم البته با سوت هاى بودارش در بیشتر دقایق حساس رد پایش به چشم مى خورد. در کل ملوان حیثیتى ترین بازى لیگ را در خانه حریف به سود خود خاتمه داد تا یک برد براى انزلى چى ها رقم بخورد .

 

شرح گلها:

داماش ٠-١ ملوان:خطاى هادى سهرابى روى فشنگچى داخل هجده قدم از سوى داور اعلام پنالتى شد که ضربه پنالتى را رافخایى وارد دروازه داماش کرد .

داماش ٠-٢ ملوان: ضربه ایستگاهى را امیرحسین فشنگچى سانتر کرد، سیامک کوروشى با ضربه سر وارد دروازه نمود.

داماش ٠-٣ ملوان: نفوذر در عمق دافع داماش توسط شاهین ثاقبى با شوت تمام کننده او.

 
بهترین بازیکن: ارزش بسته نگه داشتن دروازه در یک داربى که حساسیت از در و دیوارش مى بارد، بالاتر از طلاست. در دقایقى که داماش در نیمه دوم به دروازه ملوان حمله مى کرد، پاشنکو با اقتدار دروازه ملوان را بسته نگه داشت تا ملوان گل که نخورند هیچ، به گل هم دست پیدا کنند.

 

اتفاق های ویژه:

1) در حالى که یک ساعت به شرع مسابقه باقى مانده بود، ورزشگاه عضدى به جز نوارى حایلى که بین هواداران دو تیم کشیده شده بود مملو از تماشاگر بود. بیش از پانزه هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند که حدود هزار نفر را هواداران تیم مهمان تشکیل داده بودند.

2) در پى به ثمر رسیدن گل ملوان، مازیار زارع به سمت هواداران داماش رفت و خوشحالى خود را با آنها قسمت نمود! که با یک کارت زرد از سوى داور و ابراز محبت از سوى هواداران داماش مورد تقدیر قرار گرفت!