در میان رضایتمندی اکثریت هواداران و شورای شهر، یکی از اعضای این شورا به نظر چندان موافق این اوضاع و واگذاری داماش به شهرداری نیست.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، به دنبال دل نگرانی های هواداران داماش گیلان و تشکیل کمند (کمیته مردمی نجات داماش گیلان)، عصر یکشنبه خبری بر روی خروجی تارنمای وارش اسپرت و خبرگزاری های دیگر قرار گرفت که اکثریت اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت طی نامه ای از شهردار درخواست نگارش لایحه ای دو فوریتی برای خرید داماش را خواستار شدند. 

 

در شرایطی که داماش در بدترین وضعیت ممکن سالیان اخیر خود به لحاظ مدیریتی و مالی قراردارد، این خبر موجب موجی از رضایتمندی و خوشحالی در بین اکثریت هواداران داماش گیلان شد، اما در این بین برخی نیز چندان این اتفاق رو خوب و درست نمی دانند!

 

پس از کش و قوس های پرماجرای پیش از فصل در خصوص مالکیت تیم داماش، این باشگاه تا به امروز علاوه بر اینکه نتوانسته است حتی ریالی از 70 درصد طلب فصل گذشته پرسنل و بازیکنان خود را بپردازد، هیچ پرداختی نیز در فصل جاری نداشته تا عوامل باشگاه در اقدامی هماهنگ دست به اعتصاب بزنند و حتی برای اولین بار در تاریخ این باشگاه در یک بازی به میدان نروند!

به طور خلاصه در یک جمله باید گفت، وضعیت امروز داماش به حدی رسیده است که خیلی ها از این ضرب المثل استفاده می کنند: "بالاتر از سیاهی رنگی نیست".

به هر روی ورود شهرداری به تیمداری داماش، اگر با برنامه مشخص باشد، مطمئنا می تواند با احترام به نظرات هواداران این هنجار بزرگ اجتماعی بسیار مفید باشد، چرا که شهرداری می تواند با تدوین برنامه ای مشخص، علاوه بر چتر حمایتی خود از وجود اسپانسرهای جانبی نیز استفاده نماید.

 

البته با وجود امضای اکثریت اعضای شورا پای نامه درخواست لایحه خرید داماش، محمود باقری خطیبانی یکی از اعضا نظری متفاوت دارد. وی در گفتگو با خزرآنلاین می گوید: " متاسفانه برخی افراد که امروز ادعای آن را دارند که قلب شان برای داماش می تپد، در شورای اول خود زیر نامه واگذاری باشگاه استقلال شهرداری رشت که بعدها در کش و قوس های فراوان به نام پگاه و پس از آن داماش تغییر نام داد، را امضا کردند!"

 

باقری می افزاید: " آن زمان که شهرداری از نظر درآمدی وضعیت بسیاری بهتری داشت، برخی تیم استقلال شهرداری را به کمترین بها و در جهت ارضای منافع شخصی خود واگذار کردند و باعث شدند این تیم دیگر رنگ ثبات را به خود نبیند"

عضو شورای شهر رشت افزود: " حالا همان ها برای این تیم اشک تمساح می ریزند و با عوامفریبی می گویند قلب شان برای هواداران این تیم می تپد!"

باقری در ادامه می گوید: " امروز شورای سازمان ورزش شهرداری رشت مصوب کرد تا شهرداری دیگر اقدام به تیمداری نکند و حتی تیم پیشکسوتان شهرداری که بسیاری از آن ها از همان بچه های استقلال شهرداری رشت و پگاه می باشند هم تحت تاثیر این مصوبه قرار گرفته اند. حالا نمی دانم چگونه شهرداری می خواهد داماش را تحت لوای خود بگیرد و هزینه های آن را هم پرداخت کند؟ به نظر بنده این تنها یک نوع بازی با احساسات هواداران داماش و عوامفریبی در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی است"

 

البته شنیده ها حاکیست، تصمیم به تعطیلی تیم های ورزشی زیر مجموعه شهرداری چندان بی ربط به تامین هزینه خرید داماش و هزینه های آن نیست.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که می توان گفت هزینه های فصل جاری داماش نهایتا "نیم درصد" از کل بودجه شهرداری را شامل می شود و اینکه هزینه چنین رقمی برای هنجاری که فکر طیف گسترده ای از جوانان و عموم مردم رشت و استان را به خود مشغول کرده، واقعا رقم بزرگ و گزافی به شمار می رود؟!