وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در نخستین هفته لیگ برتر برابر سایپا متوقف شد .
به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب نخستین هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم داماش گیلان در استادیوم شهید عضدی شهر رشت میزبان سایپا البرز بود که در نهایت برابر این تیم با نتیجه یک بر یک متوقف شد .

 

گل های این دیدار را سجاد شهباززاده در دقیقه 14 برای سایپا البرز و علیرضا نظیف کار در دقیقه 4+90 برای داماش گیلان به ثمر رساندند . همچنین علیرضا نظیف کار از داماش در دقیقه 7 و بابک حاتمی از سایپا در دقیقه 77 با کارت زرد داور مسابقه جریمه شدند .

داماش گیلان با این یک امتیاز در جدول پایانی هفته نخست در رتبه هفتم قرار گرفت . داماشی ها پنجشنبه آینده در استادیوم تختی انزلی داربی گیلان را برابر ملوان برگزار خواهند کرد . 

 

داماش 1(على رضانظیف کار دقیقه ٩۴) – 1 (شهباززاده دقیقه ١۴) سایپا

لیگ برتر جام خلیج پارس – دوره سیزدهم ، هفته نخست

ورزشگاه دکتر عضدی رشت ، تماشاگر: هشت هزار نفر

داور: اشکان خورشیدی ، کمک داوران: تورج عیوض محمدی ، سعید زارع

کارت زرد:على رضا نظیف کار دقیقه ٧ (داماش) – بابک حاتمى دقیقه ٧٧ (سایپا)

کارت قرمز: بابک حاتمى دقیقه ٨۶ ( سایپا )

 

داماش گیلان: میلاد فراهانی، علی رضا نظیف کار، ابوذر رحیمى، مرتضى ابراهیمى، هادى سهرابى، محمد آبشک، محمدرضا مهدوى، مصطفى حاجتى( از دقیقه ۶٠ افشین چاووشى)، روح الله سیف الهى( از دقیقه ٧۵ سعید حلافى)، سعید قدمى( از دقیقه ۴۶ رضا کاردوست )،مسعود حسن زاده.

سرمربی: افشین ناظمی

 

سایپا البرز: محمدباقر صادقى، روزبه شاه على دوست، کاوه رضایى، على زینالى( از دقیقه ۶٠ مهدى جعفرپور )، مقداد قباخلو، بابک حاتمى، سجاد شهباززاده( کیانوش رحمتى از دقیقه ٨٧)، ابراهیم صادقى، حامد شیری، مجید ایوبی، ابراهیم شکوری.

سرمربی: انگین فیرات

 

شرح بازی:

دو تیم دهم و یازدهم لیگ دوازدهم به حکم قرعه نخستین دیدار لیگ سیزدهم را در رشت آغاز کردند. دو تیمی که یک خصوصیت مشترک دارند: هر دو از وجود دو مربی استفاده می کنند که تا پیش از این نفر دوم تیم خود بودند و امسال می خواهند با کسب نتایج درخشان توانایی های خود را در فوتبال ایران اثبات نمایند. داماش لیگ امسال را در حالی آغاز نمود که با توجه به شرایط بد مالی خود هرگز نتوانست بازیکن شاخصی به تیمش اضافه نماید و تنها نقطه قوتش حفظ شاکله ی تیم چند سال گذشته است. داماش و هوادارانش امسال باید با نبودن جهانبخش و ابراهیمی، دو ستاره جوانشان کنار بیایند.
در سوی دیگر سایپا درست برعکس و با یک خانه تکانی بزرگ لیگ را شروع کرده است.آنها از همه ی تیمها زودتر استارت آماده سازی را زده اند و حالا می خواهند از خلاء موجود در هفته های ابتدایی بیشترین سود را ببرند.

 

نیمه نخست:

بازى در حالى شروع شد که ده دقیقه ابتدایى بازى این سایپا بود که با فرارهاى روزبه شاه على دوست و کاوه رضایى توانسته بود داماش را در زمین خود محبوس نماید. اما با گذشت بازى این داماش بود که بین دقایق ده تا پانزده چند موقعیت پیاپى را روى دروازه سایپا خلق نماید که مهمترین آن شوت سرکش مسعود حسن زاده در دقیقه یازدهم بود که به تیرک افقى دروازه سایپا اصابت کرد. سایپا که در دقیقه پانزدهم روى یک ضربه کاشته به گل رسیده بود، بعد از گل هم همچنان خطرناک نشان داد و تا دقیقه سى و پنج با اداره کردن بازى به نوعى شتاب حملات داماش را هم مهار نمود.

فشار رشتى ها در ده دقیقه پایانى نیمه اول فزونى گرفت که مهمترین موقعیت آنها شوت از پشت محوطه جریمه مهدوى بود که به تیرک افقى دروازه سایپا در دقیقه ٣٧ اصابت نمود.

 

نیمه دوم:

با شروع نیمه دوم افشین ناظمى سعى کرد با دو تعویض زود هنگام نبض بازى را که در ده دقیقه پایانى نیمه دوم بدست گرفته بود همچنان در اختیار بگیرد، که تا حدود زیادى موفق به انجامش گردید.مهمترین موقعیت هاى داماش در بیست دقیقه ابتدایى نیمه دوم مى توان به دو ضربه ایستگاهى داماش و یک ضربه سر و تک به تک مسعود حسن زاده اشاره کرد، که البته هیچکدامشان حاصلى براى پسران شهرباران به ارمغان نیاورد.

در ادامه باز هم داماش صاحب چند موقعیت خطرناک شدند که البته ثمره اى از آن ندیدند. سایپایى ها هم با از سرعت انداختن بازى سعى در کنترل آن داشتند. مهمترین موقعیت داماش را در نیمه دوم ضربه محمدرضا مهدوى در چند قدمی دروازه بود که از روى خط دروازه در حالى که دروازه بان هم به روى زمین افتاده بود جمع شد. در ده دقیقه پایانى در حالى که سایپا در زمین خود خیمه زده بود، شوت دیدنى آبشک به زیبایى هرچه تمام تر توسط صادقى دوازه بان سایپا راهى کرنر گردید. این تساوى خانگى هرچند که چون در دقایق پایانى براى داماش کسب شد، شیرین بود اما همچنان موجب این شد تا تلسم نبردنهاى داماش برابر سایپا ادامه پیدا نماید.

 

شرح گلها:

داماش ٠-١ سایپا: در پى یک ضربه کاشته که توسط صادقى براى سایپا نواخته شد،توپ روى سر مقداد قباخلو فرود آمد که پاس با سر او درون محوطه شش قدم روى سر شهباززاده رسید. ضربه ى سر محکم او توسط فراهانى به صورت ناقص دفع شد که توپ برگشتى را مجددا شهباززاده به تور دروازه داماش چسباند.

داماش ١-١ سایپا: پاس تو در افشین چاوشى به مسعود حسن زاده رسید او داخل شش قدم به نظیف کار پاس داد تا این بازیکن زننده گل تساوى داماش باشد.

 

بهترین بازیکن:

محمد باقر صادقى دروازه بان جوان سایپا با دفع چند موقعیت خطرناک داماش مانع از باز شدن دروازه اش بیش از یک بار شد. اما باید لقب بهترین بازیکن زمین را به نظیف کار داد که هم در دفاع موفق نشان داد و هم با گلزنى در واپسین لحظات بازى مانع شکست خانگى تیمش گردید.

 

اتفاق های ویژه:

1) دقیقه سى نیمه اول هواداران داماش با بالابردن متحد برگه هایی که عدد سى روی آن نوشته شده بود، شروع به تشویق علیرضا جهانبخش بازیکن جوان تازه لژیونر شده این تیم کردند. دقیقه سى به جهت شماره پیراهن جهانبخش انتخاب شده بود. شعار هواداران داماش گیلان بر روی سکوها این مضمون را داشت " جهانبخش تو هلنده ، داماشی سربلنده " .

2) از دقایق ابتدایى نیمه دوم فیرات با اعتراضات پى در پى به نشستن چند نفر در پشت نیمکت سایپا معترض شد که با توقف چند دقیقه اى بازى توسط داور مواجه گردید. البته فیرات گویا به لیزری که از طرف برخی تماشاگران به صورت وی انداخته می شد نیز اعتراض داشت.

3)هواداران داماش در پى نادیده گرفتن بک صحنه مشکوک به پنالتى توسط داور ، با شعارهاى پى در پى داور بى تجربه نمى خواهیم، اعتراض خود را اعلام کردند.

4) در دقیقه ٨۶ داور به دلیل انداختن لیزر توسط داماشى ها به چشم دروازه بان سایپا چند دقیقه اى بازى را متوقف کرد که با گرفتن هشت دقیقه وقت تلف شده به جبران آن پرداخت!

5) سه پرچم بزرگ و بنر قدردانی از محمدرضا مهدوی و همچنین چند فشفشه آبشاری که از سوی وارش اسپرتی ها تهیه شده بود ، جلوه زیبایی را به استادیوم داده بود .

6) یکی از به اصطلاح خبرنگاران که در سال های گذشته هم رفتارهای عجیبی از خود نشان میداد در این بازی دست به حرکات عجیبی زد و با شلوغ کاری های بی دلیل خود موجب تعجب همگان شد .

7) داماش گیلان در این دیدار نیز همچون چند بازی آخر فصل خود نام اسپانسری را بر روی پیراهن نداشت .

8) ابراهیم صادقی در ابتدای مسابقه توسط هواداران داماش تشویق شد .

9) جو استادیوم و سکوها جو بسیار خوب و مثبتی بود و هیچ حاشیه خاصی را بر روی سکوها شاهد نبودیم .

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید