وارش اسپرت:

 

قبل از بازی با گلگهر سیرجان ،وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان به سراغ مهدی دینورزاده رفت تا به شکلی تقریبا مفصل در مورد مسائل مختلف با وی به گفتگو بنشینیم. از حواشی مسجد سلیمان پرسیدیم و از تماشاگران… در مورد شرایط تیم و مسائل فنی مختلف نیز با وی صحبت کردیم تا پاسخ ابهامات ما و هواداران داماش گیلان داده شود.

 

*به عنوان اولین سوال،بازی در مسجد سلیمان و نفت این شهر رو چطور دیدید؟

 

توی این دو سه بازی که بنده در خدمت باشگاه داماش بودم، بچه ها دارند روز به روز هماهنگ تر و روان تر بازی میکنند اگر چه هنوز نتونستیم به اون نتایجی که میخوایم دست پیدا کنیم.ما توی بازی قبل با کاوه هم خوب بودیم اما اون نتیجه بدست اومد. توی بازی با نفت مسجد سلیمان همونطور که خودتون هم میدونید ما تا دقیقه 93 با نتیجه دو بر یک جلو بودیم اما خب گل توی اون دقیقه از بازی و با اون شرایط تماشاگر رو دیگه نمیشد کاریش کرد. البته این رو هم بگم که یه گل توی دقیقه 89 بازی زدیم که متاسفانه این ضربه رو داور مسابقه آفساید اعلام کرد که من واقعا روی این صحنه خیلی مشکوکم ! حتی قبل از اون توی یه صحنه هادی سهرابی تک به تک شده بود با دروازه بان و داور پرچم زد و اعلام آفساید کرد که به هر صورت گذشت… اما باید بگم که اون ها هم زحمت کشیدند و از نظر فوتبالی ما فوتبال سطح بالایی رو در حد لیگ برتر شاهد بودیم و هر دو تیم زحمت کشیدند.

 

اما در مورد بخش حاشیه ای این مسابقه بگم که اصلا اونجا شرایط خوبی رو نداشت و اگر بخواد یه تیم اینجوری نتیجه بگیره فکر نکنم اصلا چیز جالبی باشه و باید در نظر گرفت که همه چیز امتیاز نیست و داریم فوتبال بازی میکنیم و باید فوتبالی امتیاز بگیریم. اینطور هیچ تیمی نمیتونه اونجا هر چیزی رو که داره رو کنه و در واقع این یه ظلمه به هر تیمی که اونجا میره. ان شا الله که فدراسیون و مسئولین یه فکری به حال اونجا بکنند.

 

*شما اعتراضی به ناظر بازی به خاطر جوی که توی استادیوم وجود داشت نکردید؟!

جالب بود که اول اومدند و با بلندگوی ورزشگاه داشتند شعار میدادند که بعد از اینکه به این قضیه اعتراض کردیم اومدند و با یه بلندگوی دستی اینکار رو انجام دادند که هر چند من تو این مورد زیاد از قوانین نمیدونم که تاچه حد میتونه درست باشه اما اون هم به نظر من کار چندان جالبی نیست.

متاسفانه از ورود تیم به زمین و گرم کردن شروع کردند به بیان جملات زشت و فحاشی که اصلا قابل گفتن نیست!

 

متن کامل مصاحبه در ادامه ی مطلب…

 

*تیم داماش رو بعد از 3 بازی که مربی بودید چطور ارزیابی میکنید و شرایط فعلی تیم رو چطور میبنید؟

من به شخصه از روند بازی تیم راضی هستم چون این تیم، تیم خوبیه و بازیکنان خیلی خوبی رو داره. روز به روز بچه ها دارند با انگیزه و روحیه کار میکنند و اتحادشون بیشتر میشه … من فکر میکنم مشکلاتی رو که در حال حاضر با اون رو به رو هستیم ان شاالله تا نیم فصل برطرف میشه و ان شاالله سعی میکنیم از صدر هم زیاد فاصله نگیریم تا بتونیم نیم فصل دوم نتایج نیم فصل اول رو جبران کنیم و جایگاه خودمون رو تو صدر جدول بدست بیاریم تا بتونیم این جایگاه رو به طرفداران و مردم رشت که این اتنظار رو از ما دارند برسونیم.

 

*یه سوالی که برای ما بوجود اومده اینه که شما قرار بود هم اول فصل قبل و هم ابتدای همین فصل به تیم داماش بیاین چطور شد که نیومدین؟

شما این رو بذارین به حساب تقدیر. البته خودم هم که الان خوب فکر میکنم به این قضیه ، شاید با این وضعیت و شرایطی که اینجا وجود داره و بچه هایی که خیلی خوب دارند کار میکنند اگر از اول فصل میومدم اینجا واقعا شرایط خیلی فرق میکرد ولی خب حالا میگم عیبی نداره و خیره! شاید تقدیر این بوده که اینجای فصل بیام به داماش ملحق بشم و شاید خداوند داره امتحان میکنه که ببینیم چقدر صبور هستیم و باید ببینیم چطور میشه به این تیم کمک کرد…

 

*من فکر میکنم شاید شما اگر از اول فصل میومدید خیلی شرایط و جو بهتری رو داشتید. هم روی نیمکت و هم روی سکوها مردم به شما مطمئنا با دید آرام تر و بهتری نگاه میکردند چون به هر حال تیم هم نتایج چندان مورد قبولی در کل فصل نگرفته و 3 بازی اخیر رو هم که مساوی کرده. شاید هوادار با این وضعیت ندونه تو خارج خونه شما چطور بازی کردید ، شاید ندونه مثلا توی مسجد سلیمان چه اتفاقاتی افتاد… البته نتیجه مساوی توی مسجد سلیمان که کمتر تیمی میتونه اونجا امتیاز بگیره شاید بد نباشه اما به هر حال هوادار در درجه اول به نتایج این چند بازی دقت میکنه مخصوصا بازی خونگی با ماشین سازی که امتیاز راحت از دست رفت، شاید همین ها یه جو نسبتا سختی رو براتون بوجود بیاره…

در مورد بازی با ماشین سازی باید بگم که خب من زمان زیادی رو با تیم نبودم و از نظر شناخت بازیکنان هنوز با بچه ها آنچنان آشنایی نداشتم و نمیشه اون بازی رو در نظر گرفت.البته بچه ها بازی خیلی خوبی رو انجام دادند ولی خب از اونجایی که تیم ماشین سازی شرایط بدی رو تو جدول داشت انتظار این میرفت که این تیم بخواد بازی تدافعی رو انجام بده و ببنده و این بازی رو انتحاری انجام بدند علی الخصوص که همون موقع با تغییر توی کادر فنی شون مواجه شده بودند.

خب مردم که متاسفانه از این خبر ندارند که مثلا ما دقیقه 30 یه بازیکنمون دچار مشکل میشه و حالا به هر دلیلی نمیتونه بازی کنه و ما مجبور به یه تعویض اجباری میشیم. و دقیقا توی همون زمان 30 تا 35 دقیقه ای کل بازی رو از دست میدیم و تا میایم بجنبیم نیمه اول بازی هم تموم میشه و یه اشتباه هم پیش میاد که خلاف جهت بازی بوده. اگر هم حمله نمی کردیم و موقعیت هم بدست نمیاوردیم ولی به هر حال بازی دست داماش بود و حداقل باید مساوی میشد که دیدید اون اشتباه شد و یه پنالتی شد. توی نیمه دوم ما یه بازی منطقی و خیلی خوبی رو انجام دادیم که اگر قدر موقعیت هامون رو میدونستیم شاید با 3 – 4 گل اختلاف باید بازی رو هم میبردیم ولی خب اون تیم هم یه پوئن بدست آورده بود و میخواست نگه داره و موقعیت های ما هم گل نشد که اون رو هم بذارید رو خوش شناسی بنده تو بازی اول!!

 

*فکر میکنید اینکه ما تو تمام کنندگی مشکل پیدا کردیم و موقعیت ها رو نمیتونیم گل کنیم دلیلش چیه، فکر میکنید بازیکنان دچار استرس شدند؟ الان بهترین گل زنمون یک مدافع به اسم علی نظیفکار هست که 3 گل زده که یکی از اونها رو از روی نقطه پنالتی به ثمر رسونده…

در جواب سوال شما باید بگم که من فکر میکنم این بچه ها قبل از اومدن من بیشتر مشکل روحی و روانی داشتند و بهم ریخته بودند، دلیلش رو هم نمیدونم.من حتی یکی دو بازی که حضور داشتم و بازی تیم رو دیدم، درسته که تیم برد اما میشد گفت خوب بازی نکردند و بردند البته نه اینکه خیلی خوب بازی نکردند، نمیدونم چطور بگم اون فوتبال با روحیه رو انجام نداند. باز خدا رو شکر که اون بازیها تو خونه بود و تونستند ببرند و اختلاف امتیاز بیشتر نشد.

میخوام این رو بگم که این شکل روحی و روانی رو شما میتونستید تو کل خطوط ببینید.بذارید من اینطور بگم که مثلا نظیفکار مدافعی نیست که اینقدر ساده پنالتی انجام بده. شما به گلزدن مهاجم نگاه میکنید، حالا برید به دفاع نگاه کنید. مهاجم نمیتونه گل بزنه دفاع هم توی اون استرس بازی دچار مشکل میشه و اشتباه میکنه و این کار رو خراب تر میکنه.

 

خوشبختانه الان این مسائل حل شده و بچه ها دارند با روحیه و برنامه کار میکنند و میدونید که الان تیمها از نظر امتیازی به هم نزدیک هستند.الان اتحاد ایجاد شده اینجا و از نظر ضربات ایستگاهی هم ما تونستیم روی تیم کار کنیم و یه فاکتور مثبت دیگه به این تیم اضافه شده. همین میشه که علی نظیفکار از این هنرش استفاده میکنه و میتونه به گل برسه ولی مهاجمان ما هنوز نتونستند توپ هایی رو که باید به گل تبدیل کنند و این مشکل هم ان شاالله حل میشه.

 

*ما روی اوت دستی برنامه نداریم ؟ محمد آبشک معمولا اوت های بلند خوبی رو پرتاب میکنه…

من ندیدم محمد اوت خیلی بلند بزنه…!

 

*آبشک هم معمولا اوت ها رو پرتاب میکنه و هم شوت های خیلی خوبی میزنه ، شما تو این مورد دستور تاکتیکی خاصی رو دادید که مثلا بازیکنان کمتر شوت کنند؟ حتی ترکاشوند چند بار دیدیم موقعیت داشته و میتونسته شوت کنه اما اینکار رو نمیکنه میخوایم بدونیم دستوری بوده که…

نه به هیچ وجه یه همچین دستوری وجود نداشته و حتما اون بازیکن نتونسته که اون لحظه شوت رو بزنه.مگه میشه بازیکن موقعیت شوت داشته باشه و نزنه؟ شوت یکی از فاکتورای بسیاری مهمی هست که روش حساب باز میکنیم… شما تمرین دیروز ما رو دیدید…؟

*نه متاسفانه…

کاش دیروز بودید. شما تمرین شوت ما رو میدیدین که از کجاها شوت میزنند مگه میشه روی شوت ها حساب باز نکنیم…

 

*پس این برنامه وجود داره …

بله صد در صد! باید موقعیت شوت بوجود بیاد تا بشه که از شوتزنی بازیکنان استفاده کنیم. اگر شما میبینید که مثلا آبشک کمتر شوت زده پس حتما تو اون موقعیت قرار نگرفته . من دیدم تو صحنه هایی برای آبشک موقعیت رو میخواستند ایجاد بکنند که بزنه ولی خب این کمتر اتفاق افتاده وگرنه آبشک هم موقعیت بدست بیاره خوب میزنه. البته همیشه این رو بهش گفتیم که خام نزنه و سعی کنه پخته بزنه که اون فاصله ای رو که از هافبک دفاعی میاد تا اونجا و میزنه اثر داشته باشه و بی هدف نباشه.

 

*نیم فصل بازیکن جدیدی رو نمیخوایم به لیستمون اضافه کنیم؟

ما دو سه تا بازیکن جای خالی داریم که سعی بر این داریم که اون جاهای خالی رو با بازیکنان خوبی پر کنیم که اگر اینطور بشه داماش نیم فصل دوم حرف های زیادی رو برای گفتن خواهد داشت.

 

*اسم نمیبرید از بازیکنانی که مد نظرتون هستند؟!

نه خب آخه هنوز ما مورد خیلی خاصی رو مد نظر نداریم! چون نمیخوایم همینجوری فقط بیایم لیستمون رو پر کنیم و بازیکن بگیریم. قصد دارم روی این قضیه یه مقدار با سخت گیری بازیکن انتخاب کنیم . خوشبختانه ما نیروهای خیلی خوبی داریم، بازیکنان رشتی و آینده دار بسیار خوبی توی این تیم حضور دارند که اگر شرایط مناسب بشه قطعا ما از اون بازیکنان استفاده میکنیم و شما بیشتر از اونها میشنوید و در واقع اینها آینده های فوتبال رشت و استانتون هستند که منتظر هستم تا فرصتی پیش بیاد تا بتونیم از اینها استفاده کنیم.البته مطمئنا ما دنبال بازیکنان خوب برای جذب هستیم تا بتونند مکمل های خوبی تو بخش های مختلف تیم داماش باشند.

 

*چه انتظاری از هواداران توی این دو تا بازی خونگی دارید؟!

در درجه اول من جا داره همینجا بگم که خیلی خوشحالم که با مردم خیلی فهیمی اینجا در ارتباط هستیم و سرو کار داریم.من وقتی که میام و تو موارد مختلف با این مردم حرف میزنم و بحث میکنیم خیلی خوب و روشنفکرانه هم گوش میکنند به حرفها و هم جواب رو با دلیل میدن. که من دوست دارم در درجه اول از این مردم بخوام که صبور باشند . تیمها به هم خیلی نزدیک هستند و شاید باز هم در آینده تیم داماش امتیاز از دست بده و این نیست که دیگه نخواد امتیاز از دست بده. صبور باشند و تیم رو همراهی کنند.

من میخوام از این فرصت استفاده کنم و یه جمله ای رو بگم… اگر که من میگم توی مسجد سلیمان خوب تشویق نکردند، چون حرف های نامعقول زدند ولی از گرم کردن بازیکنان تا دقیقه آخر بازی با وجود اینکه از ما عقب بودند اما تشویق کردند و این تشویق ها رو قطع نکردند و دوآتیشه کار کردند و مثل بازیکنانشون با انگیزه بودند.

یه خواهشی دارم از تماشاگران اینه که اگر میخوان به این بچه ها روحیه بدن و یه نتیجه ای بدست بیاد که همه رو خوشحال کنه صبورانه بیان و تیم رو تشویق کنند.

 

*در مورد بازی آینده مون با گلگهر سیرجان و در کل دو بازی آینده خونگیمون و همینطور بازی خارج از خونه با تیم سپاسی که آخرین بازی ما در نیم فصل هست چه نظری دارید و چه چیزی رو پیش بینی میکنید …

بذارید بازی به بازی پیش بریم و راجع هر بازی به موقع خودش حرف خواهیم زد.ما برای این بازی برنامه های خاص خودمون رو در نظر گرفتیم و مطمئنا برای 3 امتیاز و بازی خوب به میدان خواهیم رفت و سعی میکنیم یه بازی تماشاگر پسند رو ارائه بدیم. با وجود اینکه گلگهر تیم بسیار خوبی هست و به این تیم احترام میذاریم اما میخوایم به وضعیت خودمون در جدول سر و سامون بدیم…

 

*و حرف آخر …

حرفی خاصی نیست فقط بازم میخوام که شما هم از رسانه خودتون بخواین که مردم صبور باشند ، به هر حال نتایجی هست که تا الان اتفاق افتاده و نمیشه کاریش کرد.این ماشین یا این قطار حرکت کرده و اگر کمکش کنیم تا چرخاش خوب بچرخه میتونیم به مقصدمون برسیم در غیر اینصورت اگر آروم هلش بدیم یا اینکه چرخاش پنچر بشه دیر به مقصد میرسه و همه ضرر میکنیم…

 

 

 

مصاحبه : مهرداد و میثم