رضا مهدوی از بازیکنان با سابقه فوتبال گیلان به شمار می رود . وی در سال 1359 در رشت به دنیا آمد و فوتبال را از نوجوانان و جوانان گیلان در دوران تحصیلات راهنمایی آغاز کرد . اولین بازی های رسمی خود را با استقلال شهرداری رشت آغاز کرد و سپس به پگاه گیلان پیوست و با باشگاه داماش گیلان ادامه مسیر داد .

 

وی سال گذشته در استیل آذین تهران بازی کرد و سپس بار دیگر به داماش گیلان پیوست تا این تیم را برای راهیابی به لیگ برتر یاری دهد . رضا مهدوی در خصوص بازگشت به داماش گیلان می گوید : من برای تیم فوتبال داماش گیلان ارزش بسیاری قائل هستم زیرا با این تیم به جایگاه کنونی خود در فوتبال رسیدم و هواداران گیلانی نیز به من لطف زیادی داشتند . این تیم از همه امکانات لازم چه مدیریت و چه بودجه کافی و چه هواداران بیشمار و چه بازیکنان و کادر فنی خوب همه را دارا می باشد و اغراق نگفته ایم اگر بگوییم این تیم یکی از پرطرفدارترین تیم های باشگاهی ایران است .

 

این ها همه از عوامل بازگشت من به تیم فوتبال داماش گیلان است و این آرزوی من است که این تیم به لیگ برتر صعود کند و سال آینده با این تیم در لیگ برتر حضور داشته باشم . این تیم ، تیم شهر من است و وظیفه من یاری رساندن به آن است . وی ادامه می دهد : از نظر خانوادگی نیز امسال در شرایطی هستم که بهترین انتخابم حضور در رشت بود زیرا همسرم در دانشگاه لاهیجان مشغول تحصیل است از سویی دیگر امسال من پدر شده ام و علاقه داشتم که در رشت ادامه مسیر دهم . من امیدوارم با کمک کادرفنی ، بازیکنان و هواداران خوب گیلانی تجربه موفق و خوبی را در رشت سپری کنم و شاهد صعود تیم داماش به لیگ برتر و خوشحالی مردم خوب گیلان باشیم .

 

"بقیه مصاحبه در ادامه مطلب"

مهدوی در باره اداره و مدیریت باشگاه گیلان می گوید : مدیریت باشگاه نیازی به تعریف ندارد زیرا آقای امیر عابدینی یکی از با تجربه ترین مدیران فوتبالی ایران است که سابقه مدیرعاملی در پرسپولیس و مدیریت فدراسیون فوتبال ایران را دارد و این نشان از تجربه بالای او است . هیئت مدیره هم امسال تمام فکر و ذکر خود را متوجه تیم کرده است تا براساس تجربه سال گذشته این بار و در طی فصل جاری کاری ماندگار و موفق را برای صعود به لیگ برتر انجام دهند . آقای خسروی هم خودش از اهالی همین منطقه است لذا با اعتقاد و حمایت تام و کمال از این تیم حمایت می کنند . وی ادامه داد : ما به همین دلایل امسال تیم بسیار خوبی را داریم و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در بین دو گروه از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر هستیم اما باید مراقبت کنیم تا تیم دچار مسائل حاشیه ایی نشود و با قدرت و فقط به منظور صعود با یک همدلی و ایمان کامل مسیر فصل آینده را پشت سر بگذرانیم .

 

این تیم از نظر مدیریتی ، بازیکنان و کادر فنی یک مجموعه بسیار خوب و هماهنگ هستند و امیدوارم با حمایت هواداران امسال سال صعود به لیگ برتر باشد . رضا مهدوی در باره حمایت هواداران در طول فصل از تیم فوتبال داماش گیلان می گوید : شکی نیست که همه تیم چه بازیکنان و چه کادر فنی فقط برای صعود کار می کنند و مردم گیلان هم همین را می خواهند . بنا به دلایلی که همه می دانند تیم در سال گذشته به لیگ برتر صعود نکرد و مردم از این بابت بسیار ناراحت شدند از سویی دیگر نتایج مطلوب در بازی ها و نحوه بازی ها به دست نیامد و همین فاصه ایی بین تیم و هواداران ایجاد کرد اما من امسال از همه هواداران و تماشاگران داماش گیلان می خواهم که در همه بازی های تیم به خصوص در شهر رشت از تیم ما حمایت کنند و تا پایان فصل هیچگاه تیم را تنها نگذارند و بدانند که ما و همه بازیکنان با جان و دل برای پیروزی تیم بازی خواهیم کرد به همین دلیل تیم نیاز به حمایت دایمی در طول یک فصل کامل دارد .

 

 مهدوی در باره پتانسیل و توانایی های استان گیلان در فوتبال ایران می گوید : ما بازیکنان بسیار مستعد و توانایی در استان گیلان و در شهر رشت داریم و نشانه این امر هم حضور بازیکنانی گیلانی در باشگاه های استانی و دیگر تیم های کشور است . من امیدوارم تیم های پایه ایی داماش گیلان بر روی این نیروهای نوجوان و جوان مستعد استان سرمایه گذاری را ادامه بدهد چون هم به نفع تیم داماش گیلان در آینده خواهد بود و هم به نفع تیم ملی کشور مان تمام خواهد شد . مهدوی در باره ماریان پوشنیک و کادر فنی تیم می گوید : در طول تمرینان و برنامه های آماده سازی و اردوهای تیم چیزهای زیادی از طرح و برنامه کادر فنی و سرمربی تیم ماریان پوشنیک دیده ام ، آن ها اشتباهات فنی بازیکنان را گوشزد می کنند و شخص پوشنیک دارای تفکرات حرفه ایی است و اگر ما بتوانیم طرح و برنامه های وی را اجراء کنیم حتما نتایج خوبی در مسابقات کسب خواهیم نمود . رضا مهدوی در بین بازیکنان سرشناس جهان فوتبال علاقه زیادی به بازی های زین الدین زیدان و رونالدوی برزیلی داشته است و خودش معتقد است که تلاش داشته تا از بازی های آنها الگوبرداری کند .

 

او با آن که از طرفداران باشگاه رئال مادرید بوده اما می گوید : اکنون تیم بارسلونای اسپانیا از نظر تیمی و انجام بازی های زیبا جزء بهترین باشگاه های جهان است و من با علاقه بازی های این تیم را دنبال می کنم . او در سطح تیم های ملی با سبک و کلاس جهانی پیشتر از طرفداران تیم ملی ایتالیا بوده است اما پس از افت این تیم در بازی های جام جهانی 2010 اکنون بازی های تیم ملی اسپانیا را بر دیگر تیم های ملی جهانی ترجیح می دهد . اما در باره تیم ملی فوتبال کشورش می گوید : امیدوارم تیم ملی کشورمان در بازی های جام ملت های قطر موفق شود و بتواند با ارائه بازی های خوبی بار دیگر توجه مردم را به خود جلب کند .

 

 مهدوی در پایان خطاب به هواداران تیم های فوتبال می گوید : ما باید نشانه های فرهنگ داری را در ورزشگاه ها به نمایش بگذاریم و محیط ورزشگاه ها را از هرگونه حرکات غیر اخلاقی و فرهنگی پاک کنیم و همه باید بدانند که وقتی به ورزشگاه می آیند باید فقط از تیم خود حمایت کنند و از هرگونه برخوردهای غیر اخلاقی و یا توهین به حریف خودداری کنند در عین حال هواداران و تماشاگران باید بدانند که هیچ تیمی و هیچ بازیکنی همیشه از شرایط یکسان و مطلوب برخوردار نیست اما هواداران باید همیشه از آن ها حمایت کنند تا در طول یک فصل شاهد بازی های خوب بازیکنان و تیم خود باشند تا در مجموع دیدارهای رفت و برگشت و در پایان فصل شاهد نتایج خوب تیم خود باشند و از همین جا از هواداران داماش گیلان می خواهم که از آغاز تا پایان همراه تیم خودشان باشند . مهدوی در آخرین جمله حق مطلب را به جا می آورد و از خانواده و به خصوص پدر و مادرش که از آغاز دوران فوتبالی اش در کنار وی و حامی وی بوده اند تشکر ویژه می کند .

 

منبع:وب سایت رسمی داماش ایرانیان