وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : " اینکه در یک مسابقه بازیکنان تیمم موقعیت های گلزنی متعددی را گل نمی کنند دیگر تقصیر من نیست و باید مهاجمان تیمم جوابگو باشند. ایجاد این موقعیت ها نشان دهنده این است که تیم مشکل تاکتیکی ندارد و ایرادی بر کار تیمی و تاکتیک سرمربی وارد نیست ، حال باید ضعف را در جایی دیگر جستجو کرد و در صدد رفع  آن بر آمد. "

 

این جملات را فرانک رایکارد زمانی که هفته های اول سرمربیگری خود را در آبی اناری پوشان بارسا سپری می کرد و در پایان یکی از بازی های بارسلونا در مقابل خبرنگاران و گزارشگران فوتبال به زبان آورد. جایی که او عدم کسب نتیجه دلخواه تیمش را ناشی از ضعف تاکتیکی نمی دانست و معتقد بود عدم گلزنی فورواردهای تیمش به گردن او نیست.

 

به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

داماش با تساوی در مقابل سایپا بالاخره در مقابل نارنجی پوشان کرجی طلسم شکنی کرد، هرچند اگر این اتفاق با برد داماش همراه می شد صد برابر شیرین تر ازاین  طلسم شکنی فعلی بود و البته به غیر از تک گل داماش شاید فقط یکی دیگر از فرصتهای طلایی رشتی ها از خط دروازه سایپا عبور می کرد چنین مهمی چندان هم دور از ذهن و دور از دسترس نبود.

 

اگر یکبار دیگر جریان بازی داماش در مقابل سایپا را از نظر بگذرانید با ما هم عقیده خواهید شد که داماش در مقابل سایپا همه کاری کرد الا گلزنی و چنین نظریه ای از سوی سرمربی پیشین بارسا را نمی توان بی ارتباط با اتفاقات بازی داماش و سایپا و حتی اوضاع و احوال این روزهای فوتبال ایران دانست.

فقر گلزنی این روزها در فوتبال ایران بیداد می کند و صد البته بین مشکل گلزنی ناشی ازهدر دادن موقعیت ها و معضل گلزنی ناشی از ضعف تاکتیکی و عدم توانایی در ایجاد موقعیت گل از زمین تا آسمان تفاوت است . حالت اول را نمی توان به مسایل تاکتیکی تیم ارتباط داد و راحت تر قابل رفع شدن است و حالت دوم  که  کاملا مرتبط به ضعف تاکتیکی تیم بوده اتفاقا حالت نگران کننده تری است.

 

آنچه از نمایش داماش در برابر سایپا دیدیم منطبق به حالت اول بوده است. مشکل داماش نواختن ضربات آخر است و نه ناتوانی در خلق موقعیت ؛ اینکه مردان داماش بارها و بارها از شانس گلزنی برخوردار بودند خود گواه محکمی است بر وضعیت خوب تاکتیکی داماش و البته این مایه امیدواری هواداران است . اما اینکه با چنین وضعیتی هم داماش در دو بازی اخیر خانگی در برابر آلومینیوم و سایپا تنها یک امتیاز کسب کرده جای نگرانی دارد و دلیلی است بر اینکه این تیم خوب تاکتیکی هنوز با مشکلات ریزی مواجه است که به راحتی  امتیازات پرارزش را به چوب حراج می سپارد.

 

برای حل این مشکلات در وهله اول باید وضعیت گلزنی داماش بهبود پیدا کند و البته بهترین نسخه را در این مورد خود سرمربی داماش باید صادر کند. مطمئنا با روشن شدن موتور گلزنی این تیم  در بازیهای آینده حتی اگر نصف این موقعیتهایی که اتفاقا خلق کردنش کاملا در توان این داماش است، تبدیل به گل شود  پسران رشتی بردهای شیرینی را برای  هواداران خود به ارمغان خواهند آورد.

در وهله دوم حرکات خط دفاع داماش باید مورد بازبینی قرار گیرد، چرا که داماشی ها در دو بازی آخر خانگی خود روی اندک موقعیتهای حریفانش به راحتی سه بار دروازه شان را باز شده  دیده اند. باید گفت دقیقا به همان نسبتی که داماش سخت گل زده به همان نسبت راحت گل خورده و اتفاقا نقاط مشابهی را در این گلهای خورده می توان پیدا کرد ! ریزه کاری های  داماش مربوط به مدافعان و مهاجمان داماش است و برطرف کردن این خورده ضعف ها چه در هفته های حساس لیگ برتر و چه در میدان سرنوشت ساز جام حذفی می تواند مانع از کشیده شدن چوب حراج بر زحمتهای درخشان و شاگردانش شود و آنها را به خوشبختی نزدیک  کند.

 

 

نگارنده : میثم محبوب

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید