مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با قانونی خواندن مطالبات هواداران داماش گیلان گفت: از زمانی که پگاه به داماش منتقل شد هواداران این تیم ریشه دار سیر تکاملی بسیار خوبی را در حمایت از تیم خود طی کردند و پیگیر مطالبات به حق تیم خوب داماش هستند.

مسعود رهنما در گفتگو با وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان ضمن بیان مطلب فوق گفت: هواداران در روز یکشنبه مقابل دفتر شرکتی که مالکیت داماش را برعهده دارد تجمعی را برگزار کردند و بعد از آن هم با معاون و حتی خود من ملاقات هایی را داشتند و نگرانی هایشان را به بنده منتقل کردند.

 

وی گفت: حرف ما هم درخواست های همین هواداران سینه سوخته داماش است. اخیرا مقام عالی وزارت ورزش دستورالعملی را به فدراسیون ابلاغ کرده است تا هر باشگاهی که بخواهد به صورت حرفه ای در امر ورزش ورود کند حتما باید پروانه تاسیس باشگاه داشته باشد ، چیزی که قبلا رعایت نمی شد!

 

رهنما با اشاره به جلسه روز گذشته خود در خصوص باشگاه داماش گفت: شخصی به نام آقای محمودی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه داماش گیلان به همراه آقایان احمدی سراوانی و قلیزاده به دفتر بنده تشریف آوردند که بلافاصله با رییس و نایب رییس هیات فوتبال گیلان تماس گرفتم تا به همراه حراست اداره کل در جلسه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: انتظار مسئولین باشگاه داماش در این جلسه حمایت مسئولان استانی بود تا بتوانند با قدرت به کارشان ادامه بدهند و من هم گفتم که این کمک ها باید دو طرفه باشد و وظیفه ما حمایت از تیم های ورزشی در چارچوب قانون است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در مورد شرایط صدور مجوز فعالیت برای باشگاه داماش گفت: من به صراحت به حاضران در جلسه گفتم فقط در حالی پروانه باشگاه داماش را صادر می کنیم که توانایی مالی مالک و مدیرعامل این باشگاه با استعلام هایی که انجام می دهیم به تایید برسد، زیرا لزومی ندارد که تشکیلاتی در ورزش فعالیت کند اما توانابی مالی نداشته باشد و فقط از برند یک تیم پرطرفدار استفاده کند و برای پنهان سازی کمبودها احساسات پاک هوادارانش را برعلیه مسئولین استانی هدایت کند. پس اگر این توانایی وجود ندارد تیم را واگذار کنند.

وی در ادامه گفت: فوتبال این استان با پتانسیل و مربیان بومی که دارد لیاقتش بیشتر از این جایگاهی هست که هم اکنون قرار دارد، ما امسال با ارتباطی که با کانون هواداران داماش برقرار می کنیم تمام هدفمان این است تا به مطالبات به حق طرفداران داماشی جامه عمل بپوشانیم.

 

رهنما در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسر یا خریداری برای حمایت از داماش آمادگی دارد، گفت: همه می دانند که حامیان مالی زیادی آمده بودند تا تیم داماش را تحت پوشش خود قرار بدهند اما به دلایلی که همه می دانند انتقالی صورت نگرفت. اکنون نیز اعلام میکنم کسانی این آمادگی را دارند تا بیایند و این تیم حمایت کنند. اما نباید انتظار داشته باشیم که اسپانسر یک نفر باشد و فقط برای تیم خرج کند و مالک و مدیرعامل شخصی دیگر!

وی ادامه داد: وقتی در شهرستان فومن یک خیر پیدا می شود و پانصد میلیون کمک کند تا یک خانه کشتی بزند قطعا برای تیم محبوبی مثل داماش اگر شرایط مهیا باشد خریداران زیادی اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی افزود: همین حمایت مالی را شما در سپیدرود با مدیران بومی مشاهده کردید که البته متاسفانه در آخر نتایج قابل قبولی نگرفت. ما در قراردادی که برای سپیدرود منعقد کردیم این بخش را آوردیم که بنابر هر دلیلی اداره کل ورزش و جوانان تشخیص بدهد که مالک توانایی مالی ندارد، اداره کل می تواند یک طرفه قرارداد را فسخ نماید. اما قرارداد داماش در دوره مدیریت من منعقد نشد تا در حوزه اختیارات خودم ورود کنم و قراردادی محکم با این تشکیلات ثبت کنم.

مسعود رهنما در پایان گفت: من فکر می کنم با توجه به ارتباطات خوبی که مدیران داماش توانستند با وزار تخانه برقرار کنند، ان شاالله داماش بتواند سرانجام بگیرد.

 

 

 

 

مسعود رهنما، اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، سایت داماش،