دیار وارش: رئیس شورای شهر رشت، نامه شهردار برای خرید داماش یا سپیدرود را بدون هماهنگی دانست.
به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، محمد علی رفیعی نوده رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه پیش از ارائه نامه شهردار، شورا در جریان قرار نگرفته است، گفت: آقای ثابت قدم می توانند هر نامه ای که می خواهند به هر شخص یا نهادی بزنند اما در نهایت مسائلی مثل خرید تیم یا هر بحث سرمایه گذاری دیگری باید در شورا مطرح و به تصویب برسد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ لایحه ای از سوی شهردار در اختیار شورا قرار نگرفته، اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت کشور به شهرداری ها نامه زده است که از تیمداری حرفه ای خودداری نمایند این نامه آقای شهردار با عملکرد ایشان در چند ماه اخیر تناقض دارد.
 

وی ادامه داد: ایشان قبل از اینکه نامه را بزنند باید با هشت نفر ازپانزده عضو شورا این مسئله را در میان می گذاشتند و نظر موافق این تعداد برای طرح و ارسال این نامه را می گرفتند. بنده به عنوان رئیس شورا اصلا در جریان این مسئله نبوده ام و هیچ هماهنگی ای در این خصوص نشده است.

وی افزود: ما چند ماه قبل اصرار داشتیم که برای جلوگیری از سقوط داماش این تیم توسط شهرداری خریداری شود، اما آقای شهردار به نامه وزارت کشور استناد کردند و این نامه را به پیوست نامه درخواست برای ما ارسال کردند. عملکرد امروز ایشان کاملا متناقض با نامه ای است که قبلا به ما نشان دادند.
 
رفیعی در مورد بحث خرید امتیاز سپیدرود نیز گفت: از طرفی در بحث سپیدرود نیز این تیم مالک خصوصی دارد. صاحب این تیم آقای غلامی است و آقایان پورمحسن هم مدیرعامل این تیم است. با این اوصاف نمی دانم ایشان بر چه به مبنایی به اداره ورزش نامه زده اند چون تیم خصوصی باید با مالکان صحبت شود! 
 
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در پاسخ به اینکه شنیده می شود شهرداری بودجه ای را برای بحث ورزشی امسال تصویب کرده است، گفت: دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت مورد تصویب قرار گرفته است که این بودجه برای گسترش ورزش در محلات و مناطق محروم، تیم های محلی، استفاده اقشار کم در آمد و توسعه امکانات ورزشی در نظر گرفته شده است و نمیتواند فقط در یک مسئله خاص هزینه شود.
وی ادامه داد: شهردار نمیتواند به طور مستقل این بودجه را در بحث خرید امتیاز تیمداری هزینه کند و باید این مسئله به تصویب شورا برسد.
رفیعی در پایان گفت: من فکر می کنم این بحث خرید یکی از دو تیم سپیدرود و داماش بیشتر جنبه تبلیغاتی برای آقای شهردار باشد چرا که وقتی داماش در حال سقوط بود و جوانان و مردم این شهر همه میگفتند به داد این تیم برسید این موضوع به شکلی دیگر پیش رفت.