وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نامه‌ای خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال پیرامون برگرداندن امتیاز کسر شده از برخی تیم‌های لیگ برتری فوتبال نوشت.
 
به گزارش وارش اسپرت و به نقل از فارس، مقداد نجف‌نژاد نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون ورزش خانه ملت نامه‌ای خطاب به علی کفاشیان ریاست فدراسیون فوتبال درباره برگرداندن امتیاز کسر شده از برخی تیم‌های لیگ برتری فوتبال کشور نوشت.
 
به ادامه مطلب مراجعه کنید…

جناب آقای مهندس کفاشیان
ریاست محترم فدراسیون فوتبال

با سلام و تحیت

و آرزوی سالی خوش برای حضرتعالی و پردرخشش برای فوتبال ملی

بدینوسیله ضمن تشکر از مساعی فدراسیون پیرو پیگیری‌های مکرر هواداران و مسئولین و باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی درخصوص برگرداندن امتیاز کسر شده از برخی تیم‌ها، از آنجا که کسر یک امتیاز از برخی تیم‌ها در این مقطع بسیار تعیین‌کننده می‌باشد و سرنوشت قهرمانی ماندگاری برخی تیم‌ها در لیگ برتر را رقم می‌زند لازم است فدراسیون فوتبال کشور در نقش یک سیاستگذار بی‌طرف و عدالت‌پیشه با تجدیدنظرخواهی در رای صادره، سرنوشت بقاء تیم‌ها و قهرمان فصل را به همت و تلاش و تدبیر صف و ستاد باشگاه‌ها در مستطیل سبز بسپارد اطمینان می‌دهم اگر انگیزه اصلاح و تنبه بود، این روش به اصلاح و عدالت نزدیک‌تر است و تنبه نیز حاصل خواهد شد.
 
 
*درخواست نمایندگان مجلس از وزیر ورزش: امتیازات کسر شده تیم‌ها را برگردانید!

شماری از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار بازگرداندن امتیاز کسر شده تیم‌ها شدند.

به گزارش وارش اسپرت و به نقل از تسنیم ، روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان و … در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار بازگرداندن امتیاز کسر شده از استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز، داماش گیلان، ملوان … شدند.

حسن زمانی عضو هیئت مدیره استقلال و مشاور علی لاریجانی رئیس مجلس در این باره به تسنیم گفت: حدود 20 نفر از نمایندگان مجلس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، حسین طلا نماینده تهران مقداد نجف‌نژاد رئیس هیئت مدیره استقلال و من در نامه‌ای که به وزیر ورزش رساندیم، عنوان کردیم که چرا یک تیم باید با کسر امتیاز قهرمانی در لیگ را از دست داده و یا یک تیم به لیگ پایین‌تر سقوط کند.

این نمایندگان در این نامه با دفاع از پرسپولیس و استقلال تاکید کرده‌اند که امتیاز این تیم‌ها برگردانده شود تا حقی از تیمی ضایع نشود.

کمیته انضباطی

*عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال: بخشش در آئین‌نامه کمیته انضباطی پیش بینی شده است

عنایت‌الله دهمیانی در خصوص اینکه تیم‌های لیگ برتری از جمله استقلال و پرسپولیس خواهان بخشش یک امتیاز کسر شده خود هستند، عنوان کرد: بخشش در آئین‌نامه کمیته انضباطی پیش بینی شده است.

به گزارش وارش اسپرت و به نقل از تسنیم، عنایت‌الله دهمیانی افزود: این از اختیارات کمیته انضباطی است که به عنوان مرجع صادر کننده رأی حکمی مبنی بر بخشش جرایم باشگاه‌ها بدهد. رأی کسر امتیاز از تیم‌ها توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال هم تایید شده اما طبق آیین‌نامه این اختیار را داریم که باشگاه‌ها را مورد بخشش قرار دهیم. البته بخشیده شدن باید بررسی شود و باید دید چه مواردی در پرونده وجود دارد.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه باشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند به کسر امتیاز خود اعتراض کنند، گفت: اعتراض باشگاه‌ها به کسر امتیاز یک بار بررسی شده و کمیته استیناف آن را تایید کرده است. باشگاه‌ها اکنون می‌توانند درخواست کنند و برای بخشیده شدن‌شان دلیل بیاورند تا کمیته انضباطی بعد از بررسی پرونده تشخیص بدهد که درخواست آنها برای کسر یک امتیاز قابل پذیرش است یا نه..