دیار وارش: نحوه و زمانبندی جدید برگزاری لیگ دو از سوی سازمان لیگ اعلام شد.
به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، سازمان لیگ فوتبال ایران زمانبندی جدید برگزاری قرعه کشی، نقل و انتقالات پیش فصل و شروع و پایان رقابت های لیگ دو را اعلام کرد.
 
بر این اساس، قرعه کشی رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های ایران با حضور نمایندگان تیم های حاضر در این رقابت ها از ساعت 15 روز چهارشنبه 27 مردادماه در سالن آمفی تئاتر هتل آکادمی فوتبال برگزار خواهد شد تا 36 تیم در قالب سه گروه دوازده تیمی تقسیم و برنامه مسابقات آن ها مشخص شود.همچنین  زمان پایان نقل و انتقالات پیش فصل نیز هفتم مهرماه 95 اعلام شده است.
مرحله نخست رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های ایران از تاریخ سه شنبه 9 شهریورماه آغاز می شود و تا اوایل اسفندماه ادامه خواهد داشت.
 


چهارتیم برتر گروه های سه گانه در مرحله نخست، به دو گروه شش تیمی تقسیم خواهند شد و برگزار کننده مرحله دوم خواهند بود. مرحله دوم بازی های لیگ دو از دهه دوم اسفند 95 آغاز و تا دهه سوم اردیبهشت 96 به پایان می رسد که نهایتا از هر گروه یک تیم مستقیما به رقابت های دسته اول صعود می کنند و تیم های دوم نیز پلی آف صعود را در دو بازی رفت و برگشت در انتهای اردیبهشت و اوایل خرداد برگزار می کنند.

همچنین سازمان لیگ در خصوص تعداد بازیکنان تیم های لیگ دسته دوم اعلام داشت: 21 بازیکن بزرگسال ، 6 بازیکن زیر 23 سال، 8 بازیکن مربوط به تیم های امید و جوانان خود باشگاه ( طبق اعلام کمیته نقل و انتقالات بازیکنان مربوط به تیم های پایه نیز فقط در زمان نقل و انتقال ابتدای فصل و نیم فصل امکانپذیر می باشد – بدیهی است با پایان نقل و انتقال ابتدای فصل یعنی روز چهارشنبه هفتم مهرماه دیگر تا زمان نقل و انتقال نیم فصل تیم ها نمی توانند بازیکن امید و جوانان خود را به لیست اضافه کنند)