وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در سومین دیدار خود در رقابت های لیگ برتر نیز به نتیجه تساوی دست یافت.

به گزارش وارش اسپرت ، در چارچوب هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران شامگاه سه شنبه تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم شهید دکتر عضدی شهر رشت میزبان نفت تهران بود که در این دیدار نیز همچون دو بازی گذشته به تساوی دست یافت .

 

دو تیم در این بازی که با حضور 8 هزار تماشاگر برگزار می شود در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک دست یافتند .درحالی که جریان بازی کاملا در اختیار داماش شهر باران بود، ابتدا وحید امیری در دقیقه 55 و روی یک ضد حمله گل نفتی های تهران را به ثمر رساند اما 12 دقیقه بعد روح الله سیف الهی توانست کار را برای داماش به تساوی بکشاند. این نتیجه علی رغم تلاش دو تیم تا پایان نود دقیقه پا برجا ماند .

داماش با کسب این تک امتیاز سه امتیازی شد و پیش از برگزاری تک بازی فردا موقتا در جایگاه دهم قرار گرفت . داماش گیلان شنبه آینده در چهارمین دیدار خود مهمان فولاد خوزستان در اهواز خواهد بود .

 

متن کامل در ادامه مطلب

لیگ برتر ، دوره سیزدهم ، هفته سوم

داماش 1(دقیقه 67 روح الله سیف الهى) – 1 ( دقیقه 55 وحید امیرى) نفت

ورزشگاه دکتر عضدی رشت – تماشاگر: هشت هزار نفر

داور: موعود بنیادی فر – کمک داوران: سعید زارع ، حسین ظهیری

کارت زرد: کمال کامیابى نیا دقیقه 28 (نفت) -هادى سهرابى دقیقه 62، مسعود حسن زاده دقیقه 75 ( داماش)

 

داماش گیلان: میلاد فراهانی، علی رضا نظیف کار، ابوذر رحیمى، هادى سهرابى، هادى محمدى، رضا کاردوست(از دقیقه 59 امین متوسل زاده)، محمد رضا مهدوی، محمد آبشک، بوباکار کبه( از دقیقه 67 مصطفى حاجتى)، مسعود حسن زاده( از دقیقه 81 افشین چاوشى)، روح الله سیف الهى

سرمربی: افشین ناظمی

 

نفت تهران: سوشا مکانی، بهمن کامل( از دقیقه 53 محد امین حاج محمدى)، وحید حمدى نژاد، وریا غفورى، احمد آل نعمه، کمال کامیابى نیا، محمد نزهتى( از دقیقه 83 مهرداد اولادى)، وحید امیرى، على عزتى( از دقیقه 85 مرتضى پور على گنجى)، رسول نوید کیا، رضا نوروزى

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

شرح بازی : هفته سوم لیگ برتر برای تیمهای هفتم و نهم جدول در حالی آغاز شد که دو تیم هرکدام اهداف متفاوتی را دنبال می کردند. داماش که تا اینجا درست مانند فصل پیش نتیجه گرفته بود آمده بود تا نخستین برد فصل را بعد از دو تساوی پی در پی دشت نماید. اما نفت پس از یک برد و یک باخت به تک امتیاز خارج از خانه هم راضی بود. هر دو تیم با یک محروم گام به زمین گذاشتند، داماش از وجود محمد مختاری محروم بود و نفت هم حسین ابراهیمی را در ترکیب نداشت.

 

نیمه نخست: دو تیم در این نیمه با نمایش گذاشتن یک بازى سردرگم و کسالت آور نتوانستند خواسته هاى مربیان خود را در زمین پیاده کنند، البته در این امر شاید نفت که دنبال بستن بازى و بدست آوردن تک امتیاز بود کمى موفق تر از میزبان نشان داد. بیشتر دقایق این نیمه توپ و زمین در دستان رشتى ها بود، اما آنها کمتر توانستند از این مالکیت استفاده نمایند و یک موقعیت خطرناک را روى دروازه نفت بدست آورند. شاید تنها موقعیت حساس بازى را باید شوت دقیقه 44 کمال کامیابى نیا بدانیم که با برخورد به بدن مدافعان داماش با فاصله اندکى راهى کرنر شد.

 

نیمه دوم: این نیمه بر خلاف نیمه نخست بسیار جذاب و تماشایى از آب در آمد.پس از آنکه نفت در یک غافل گیرى از داناش پیشى گرفت رشتى ها فشار خود را بر حریف مضاعف کردند و که مهمترین آنها صربه چکشى روح الله سیفى بود که با برخورد به مدافعان نفت با فاصله اندکى راهى کرنر شد. پس از به ثمر رسیدن گل تساوى داماش باز هم آنها دست از حمله نکشیدند که مى توان مهمترین آنها را شوت امین متوسل زاده در دقیقه 72 دانست که توسط سوشا مکانى به سختى برگشت داده شد.

 

در ادامه ناظمى سعى کرد تا باآوردن دو مهاجم دست به یک بازى تهاجمى تر بزند که البته توفیقى در این امر کسب نکرد. به هر روى داماش با کسب سومین تساوى متوالى راه سخت ترى را در بازى هاى آینده خواهد داشت.

 

شرح گلها:

 

داماش 0-1 نفت: نفوذ به عمق دفاع داماش از سمت راست توسط على عزتى و سانتر او به رسول نوید کیا در داخل محموطه جریمه رسید و پاس بغل پاى او در حالى به وحید امیرى رسید که مدافعان جا مانده داماش کارى از دستشان بر نیامد تا او به راحتى گل برترى نفت را به ثمر برساند.

داماش 1-1 نفت: ضربه مسعود حسن زاده با برخورد به مدافعان نفت( آل نعمه و محمدى) زیر پاى سیف الهى افتاد که ضربه ى قیچى برگردان او به زیبایى دروازه سوشا مکانى را باز نمود.

 

بهترین بازیکن: درکنار بازی درخشان محمد آبشک که در سه بازی گذشته از ارکان داماش بود، روح الله سیف الهى بازیکن جوان داماش که توانست گل تساوى بخش داماش را به ثمر برساند را می توان بهترین بازیکن نامید. شاید امسال او پدیده تازه داماش در لیگ برتر باشد.

 

در حاشیه

 

– پرده ای با مضمون " مهدی کریمیان ما در کنارت هستیم " از سوی باشگاه داماش تدارک دیده شده بود که در هنگام تلاوت قرآن در جلوی بازیکنان گرفته شده بود.

 

– هواداران داماش گیلان با دو پرده نوروز بل جشن باستانی گیلانیان را تبریک گفتند . بر روی یکی از این پرده ها که از سوی وارش اسپرت تهیه شده بود این جملات نوشته شده بود" داماش گیلان بهانه ای است برای پاسداشت فرهنگ و تمدن کهن گیلان زمین. نوروز بل عید باستانی سرزمین گیل و دیلم بر هواداران داماش مبارکباد. همچنین بر روی پرده بزرگی دیگر نیز نوشته شده بود: " نوروز بل ، نوروز گیلکان مبارک باد."

 

– هر چه از میزان بازی میگذشت بر تعداد تماشاگران افزوده می شد تا در پایان نیمه اول چیزی نزدیک به 8 هزار هوادار داماش در استادیوم حاضر باشند.

 

– در حالی که اکثر بازی های فوتبال ایران با تاخیر آغاز می شود این بازی در کمال تعجب 2-3 دقیقه زودتر از ساعت اعلام شده آغاز شد.

 

– پیش از شروع مسابقه حسین ابراهیمی هافبک سالیان گذشته داماش گیلان که به سمت تماشاگران رفته بود با شعار "حسین ابراهیمی واویلا" مورد تشویق قرار گرفت .لازم به ذکر است که ابراهیمی در مصاحبه شب گذشته اش با وارش اسپرت اعلام کرده بود که این شعار را دوست داشته است . همچنین این بازیکن پیش از شروع مسابقه با دسته گل به سمت نیمکت داماش رفت.

 

– سوشا مکانی بازیکن انزلیچی نفت پیش از شروع نیمه دوم از سوی تماشاگران تشویق شد که با تعظیم این بازیکن همراه بود.

 

– وحید حمدی نژاد بازیکن شماره 13 نفت به خاطر حرکتش از سوی تماشاگران داماش با شعار جالب سیزده بی تربیت مواجه شد!!

 

– هواداران داماش که از وضعیت نامشخص تیم ناراضی بودند در دقایقی از بازی شعارهایی بر علیه مسئولین شهری و استانی سردادند.

 

– این دیدار نیز اگر چه پس از اتفاقات تلخ دربی گیلان بود ، همچون بازی اول مقابل سایپا بدون حاشیه و شعار نامناسب دنبال شد .

 

– برای اولین بار در رشت یکی از تماشاگران به داخل زمین پرید و برای لحظاتی جریان بازی را مختل کرد. وی پس از جولان دادن در میدان توسط ماموران انتظامی به بیرون انتقال داده شد .

 

– در پایان مسابقه ، هواداران داماش علی رغم کسب سومین تساوی در سومین دیدار بازیکنان و کادرفنی را با شعار داماش با تعصب مورد تشویق قرار دادند .

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید