وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : داماش گیلان در نخستین بازی خود پس از برکناری امید هرندی از سمت مربیگری این تیم با یک گل از راه آهن شکست خورد .

 

به گزارش وارش اسپرت در این دیدار که به دلیل محرومیت داماش از بازی خانگی در استادیوم شهید رجایی قزوین برگزار می شد تیم فوتبال داماش گیلان با تک گل دقیقه 93 فرزاد آشوبی از روی نقطه پنالتی برای راه آهن، بازی را به حریف تهرانی خود واگذار کرد .

 

داماش گیلان در ادامه روند نزولی خود با این شکست 9 امتیازی باقی ماند و با دو رده سقوط در رتبه سیزدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفت . داماش بازی بعدی خود را در چارچوب هفته دهم این رقابت ها از ساعت 17:15 روز پنجشنبه 6 مهرماه در استادیوم یادگار امام (ره) قم در مقابل صبا انجام خواهد داد .

 

گزارش ، آمار و حواشی این دیدار در ادامه مطلب

داور: حسن اکرامی – کمک داوران: آرمان اسعدی و امیر بهرام نبوی.

کارت زرد: دقیقه 25 محمد سیاه، هادی محمدی دقیقه 92 (داماش)- دقیقه 52 فرزاد آشوبی،دقیقه 60 علی حسینی (راه آهن)

 

داماش گیلان: میلاد فرهانی،مهدی کیانی(از دقیقه 69 امین متوسل زاده)،محمد سیاه( از دقیقه 82 هادی محمدی)،علی رضا نظیف کار،رسول بروش( از دقیقه 79 هادی سهرابی)،مصطفی حاجتی،ابوالفضل حاجی زاده،محمد رضا مهدوی،مرتضی ابراهیمی،علی رضا جهانبخش،افشین چاوشی.

سرمربی: حمید درخشان.

 

راه آهن شهر ری: فرشید کریمی،سید علی حسینی،ابراهیم کریمی،پیرزو قربانی،حسین پاشایی،مهرداد کفش گری،بهشاد یاورزاده( جهانگیر عسگری از دقیقه 59)،مهدی زارعی،فرزاد آشوبی،ایمان رزاقی راد(از دقیقه 81 مجتبی شیری)،بهادر عبدی.

سرمربی: علی دایی.

 

شرح بازی: دو تیم داماش و راه آهن در حالی در ورزشگاه رجایی قزوین به مصاف هم رفتند که در این بازی داماش میزبان بود و مشغول گذراندن دوران محرومیت خود به دستور کمیته انظباطی بود. داماش که در این بازی بدون مربی قبلی خود امید هرندی پا به میدان گذاشته بود و سرمربی تازه خود حمید درخشان را بر روی سکو می دید به مصاف شاگردان علی دایی رفته بود که آن تیم هم به مانند داماش در هفته گذشته هر سه امتیاز بازی را از دست داده بوداین مسابقه به نوعی چنگ دو همسایه جدول در مکانهای دهم و یازدهم هم بود.

بازی در ابتدای نیمه اول با میدان داری داماش و بیشتر در میانه میدان آغاز شد.پس از گذشت نیمی از مسابقه در این نیمه راه آهنی ها توسط یاورزاده و فرزاد آشوبی چند موقعیت نصف و نیمه بر روی دروازه داماش تدارک دیدند که البته حاصلی در پی نداشت. ولی بعد از آن این رشتی ها بودند که خود را بر حریف تحمیل کردند و چندین بار توسط مثلث چاوشی،مهدوی و جهانبخش تدارک چند حمله پی در پی را دیدند که با بی دقتی مهاجمین سودی برای داماش بدست نیاورد.البته درخشش فرشید کریمی هم در این میان بی تاثیر نبود. در ادامه مهاجمین داماش چندین بار دیگر بر روی دروازه راه آهن خطر آفرین شدند که مهمترین آنها شوت حاجتی و جهانبخش بود. در هر صورت این نیمه از لحاظ بار فنی و زیبایی های فوتبال بسیار تهی بود.

 

نیمه دوم: این نیمه به مانند نیمه نخست ابتدا با یک بازی کم تحرک آغاز شد اما هر چه بازی به جلوتر رفت هیجان و شتاب بازی بیشتر شد و هر دو تیم موقعیت های حساسی بر روی دروازه هم خلق کردند که مهمترین آنها ضربه ی سر زیبا ی رزاقی راد بود که به فاصله چند میلی متری به اوت رفت و شوت سهمگین چاوشی و ضربه ی سر عالی مهدوی بود که کریمی آن را دفع کرد.در یکی از موقعیت های حساس بازی فرار متوسل زاده تازه به میدان آمده با شوت سرکش او همراه شد که به فاصله اندکی از بالای دروازه به اوت رفت،اعتراض های همیشگی علی دایی چاشنی این صحنه بود.
در حالی که همه منتظر شنیدن سوت داور بودند اکرامی سوتش را به نشانه پنالتی برای راه آهن نواخت و با این ضربه پنالتی راه آهن توانست سه امتیاز شیرین را با خود به خانه ببرد. به هر روی داماش با این شکست از چهار مسابقه متوالی صاحب تنها یک امتیاز گردید و برای بالا کشیدن خود در روزهای آینده کار بسیار سختی را در پیش دارد. این دشواری کار را باید بیشتر از همه درخشان و شرکا در کنند.

 

داماش 0-1 راه آهن: فرار بهادر عبدی در دقیقه 92 در حالی که می رفت با فراهانی تک به تک شود با خطای مدافعان داماش مواجه شد و ضربه پنالتی را فرزاد آشوبی به تنها گل راه آهن تبدیل کرد. بسیاری از افراد حاضر در استادیوم از جمله مربیان داماش اعتقاد داشته اند که داور مسابقه کاملا به اشتباه این ضربه پنالتی را اعلام کرده است .

 

*در حاشیه :

 

– در حالی که باشگاه داماش برای ایاب وذهاب تماشاگران برنامه ای نداشت، بیش از 500 هوادار داماش علیرغم مشکلاتی نظیر پایان تعطیلات تابستانی ، ترافیک و نبود اتوبوس برای حمل و نقل به صورت خودجوش با مینی بوس یا ماشین های شخصی خود را به استادیوم رساندند و تیم داماش را به طور مداوم تشویق کردند .

 

– امکانات رفاهی و ارتباطی برای هواداران و خبرنگاران در استادیوم شهیدرجایی قزوین بسیار ضعیف بود و در حد صفر بود !

 

– فراهانی دروازه بان داماش گیلان در این دیدار، بین دونیمه به داخل رختکن نرفت و با مندز مربی دروازه بانان داماش به تمرین پرداخت!

 

– برخی از مسئولین داماش در انتهای نیمه اول و همچنین نیمه دوم مورد اعتراض شدید هواداران داماش گیلان قرار گرفتند. شدت اعتراضات و شعارها در پایان بازی بسیار شدید و تند بود .

همچنین برخلاف ادعاهای برخی خبرگزاری ها هیچ گونه توهینی به عوامل برگزاری یا داور مسابقه انجام نشد .

 

– هواداران داماش گیلان در دقایق پایانی با شعار ترکیب عابدینی همینه همینه ، اعتقاد داشتند که این ترکیب از سوی مدیرعامل داماش چیده شده است . همچنین هنگامی که دوربین نود برای مصاحبه به سمت تماشاگران داماش می رود ، داماشی ها شعار عادل بی عدالت سر می دهند .

 

– هواداران داماش در دقایق پایانی نیمه های اول و دوم امید هرندی سرمربی تازه برکنار شده داماش را مورد تشویق قرار دادند . متاسفانه در حین مسابقه بنر امید هرندی از سوی عوامل انتظامی مسابقه به دلایل نامعلوم پاره شد!!

 

– جهانگیر عسگری و سیدعلی حسینی بازیکنان سال گذشته داماش و فعلی راه آهن ، برای لحظاتی از سوی هواداران داماش مورد تشویق قرار گرفتند

 

– تماشاگران قزوینی که در طول مسابقه با سکوت کامل بازی را تماشا می کردند ، در دقایق پایانی به شکلی عجیب و با شور خاصی راه آهن و علی دایی را مورد تشویق قرار دادند !

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید