وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: داماش در ششمین بازی پی در پی شکست خورد.

به گزارش وارش اسپرت، در چارچوب هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم یادگار امام قم به مصاف تیم صبای این شهر رفت که در نهایت این بازی را با نتیجه 3 بر 2 به میزبان خود واگذار کرد.

 

رضا کاردوست در دقیقه 33 و امین متوسل زاده در دقیقه 48 برای داماش و مهدی مومنی 29، روزبه چشمی 79 و فرید کریمی 83 برای صبا در این دیدار گلزنی کردند .

داماش علی رغم این شکست با 22 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل بالاتر از راه آهن و ذوب آهن در رده دوازدهم جدول رده بندی باقی ماند. داماش جمعه 11 بهمن در هفته بیست و پنجم لیگ برتر میهمان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

 

یکشنبه بیست و ششم بهمن ماه نود و دو – ساعت: 14:30

گلها: مهدی مومنی دقیقه 25، روزبه چشمی دقیقه 79، فرید بهزادی کریمی دقیقه 83(صبا) – رضا کاردوست دقیقه 33، متوسل زاده دقیقه 48(داماش)

لیگ برتر ، دوره سیزدهم ، هفته بیست و چهارم

نتیجه بازی رفت: داماش 2-1 صبا

ورزشگاه یادگار قم – تماشاگر: کمتر از دویست نفر

داور: سعید فتاحی – کمک داوران: رسول فروغی ، هادی طوسی

کارت زرد: مصطفی حاجتی دقیقه 6، سیف اللهی دقیقه 21، مهدوی دقیقه 47 (داماش) – هادی شکوری دقیقه 26، روزبه چشمی دقیقه 57، اکبر صادقی دقیقه 88(صبا)

 

صبا قم: مهرداد طهماسبی، ابوالفضل ابراهیمی، روزبه چشمی( از دقیقه 88 حامد پور عمرانی)، مهدی محمدی، حسین بادامکی(از دقیقه 57 اکبر صادقی)، مسعود حق جو، مهدی مومنی، هادی شکوری، محمدامین آرام طبع، فرید بهزادی کریمی( از دقیقه 91 مجید هوتن)، رضا عنایتی

سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

 

داماش گیلان: میلاد فراهانی، ابوالفضل حاجی زاده، علی رضا نظیف کار، محمد سیاه، محمدرضا مهدوی، روح الله سیف الهی، مصطفی حاجتی( از دقیقه 87 امیر محمد مظلوم)، محمد مختاری، رسول سروش نیا، رضا کاردوست(از دقیقه 78 هادی سهرابی)، امین متوسل زاده(از دقیقه 71 مسعود حسن زاده)

سرمربی: افشین ناظمی

 

شرح بازی:

هفته بیست و چهارم لیگ برتر در قم با برگزاری یک دیدار حساس برای تیمهای انتهای جدول ادامه یافت، جایی که یک بازی شش امتیازی بین دو تیم یازدهم و دوازدهم جدول برگزار می شد. دیدار رفت دو تیم در حالی به نفع داماش خاتمه یافته بود که دو سه هفته بعد از آن، صبا محمد مایلی کهن را برکنار کرد و حالا اگر داماش در قم نتیجه نمی گرفت طبق تهدید از پیش اعلام شده امیر عابدینی، باید ناظمی جای خود را به یک مربی دیگر بدهد. صبا به دلیل مصدومیت از داشتن مرتضی کاشی، محسن بیاتی نیا و وحید امرایی را با خود نداشت و به دلیل محرومیت مجید حیدری را در ترکیب نداشت و داماش هم مرتضی ابراهیمی، رضا الماس خاله را به سبب مصدومیت و هادی محمدی را به دلیل محرومیت به همراه خود نداشت.

 

نیمه نخست: مسابقه در ابتدا با چند حمله داماش آغاز شد که مهمترین آن حمله دو به یک داماشی ها بود که با رشادت طهماسبی مهار شد. بعد از آن به مانند سایر دیدارهای داماش، تیم حریف توانست از بی تفاوتی مدافعان سود بجوید و برخلاف جهت بازی به گل برسد. اینبار اما داماش خلف عادت کرد و توانست به فاصله چند دقیقه گل خورده را جبران کند تا دو تیم نیمه نخست را با همان نتیجه تساوی به رختکن بروند.

 

نیمه دوم: نیمه دوم در حالی که سه گل داشت، به مراتب جذاب تر از نیمه نخست بود. ابتدا رشتی ها از حریف پیش افتادند و سپس دست به اداره بازی زدند. اما بازهم ضعف خط دفاعی داماش موجب شد تا صبا بتواند در شش دقیقه به دو گل دست پیدا کند و مرفاوی بتواند بازی شش امتیازی را از ناظمی ببرد. این نتیجه یعنی ششمین باخت متوالی داماش در لیگ امسال بدست آمد و به نوعی حکم به برکناری مربی دوست داشتنی رشتی ها داد. صبا هم با مرفاوی با این برد از منطقه خطر فرار کرد تا بتواند روزهای آینده را با خیال راحت ادامه دهد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 11: نفوذ در عمق مهدوی و پاس تو درش به سیف اللهی رسید و داخل محوطه هجده قدم با خروج به موقع طهماسبی در حالی که متوسل زاده هم وارد معرکه شده بود توپ توسط دروازه بان صبا مهار شد.

دقیقه 12: نفوذ دوباره مهدوی و شوت او از پشت خط شش قدم با فاصله اندکی به اوت رفت.

 

دقیقه 58: مهمترین موقعیت گلزنی برای صبا با شوت ناامید کننده ابراهیمی در حالی که مدافعان داماش از هم پاشیده بودند، از دست رفت.

 

شرح گلها:

 

صبا 1-0 داماش: نفوذ در عمق خط دفاع داماش از سوی فرید بهزادی و پاس عالی او با اشتباه نظیف کار، روی خط شش قدم به مهدی مومنی با شوت سرکش او همراه شد تا فراهانی چاره ای جز تسلیم نداشته باشد.

 

صبا 1-1 داماش: توپ پشت محوطه جریمه به رضا کاردوست رسید و او با یکبار تو سرتوپ زدن و یک شوت سنگین توانست دروازه صبا را باز نماید.

 

صبا 1-2 داماش: این بار نفوذ به قلب دفاع صبا و پاس سیف الهی به متوسل زاده که تا پشت شش قدم پیش رفته بود با شوت سر ضرب و بدون مکث متوسل زاده همراه شد تا گل دوم داماش به ثمر برسد.

 

صبا 2-2 داماش: ضربه شروع مجددی که بر اثر خطای حاجتی روی عنایتی رخ داده بود با سانتر بلند شکوری روی خط شش قدم با پرواز بلند و ضربه سر روزبه چشمی توام شد تا گل تساوی صبا به ثمر برسد.

 

صبا 3-2 داماش: اشتباه نظیف کار در پوشش بهزدای با فرار او در عمق دفاع داماش همراه شد تا او به راحتی گل سوم را به ثمر برساند.