وارش اسپرت:

 

 

 

 

 

 

 

داماش گیلان             3-1               سایپا کرج

 

 

 از سری رقابت های جام حذفی باشگاه های ایران و در مرحله یک هشتم نهایی عصر امروز تیم فوتبال داماش گیلان میزبان تیم لیگ برتری سایپا کرج بود که در نهایت داماش شهر باران توانست با نتیجه 3 بر1 تیم فوتبال سایپا کرج را با شکست بدرقه کند.

گلهای این مسابقه توسط افشین چاوشی 13 ، محمد رضا مهدوی 18 و بهنام افشه در دقیقه 63 برای داماش گیلان به ثمر رساندند. ضمن آنکه تک گل تیم سایپا توسط ابراهیم صادقی در دقیقه 39 به ثمر رسید.

تیم فوتبال داماش گیلان با پیروزی در این دیدار به احتمال فراوان در مرحله بعد به مصاق پرسپولیس تهران خواهد رفت که با توجه به اینکه هر دو تیم در مرحله یک شانزدهم میزبان بودند، برای تعیین میزبانی قرعه کشی صورت خواهد گرفت.

همچنین تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده شهر باران دقایقی پیش با شکست 2 بر 1 در برابر فولاد خوزستان در شهر اهواز از این رقابت ها وداع کرد. 

 

 

گزارش تحلیلی بازی و حواشی جالب  این مسابقه و همچنین نتایج کامل مرحله یک شانزدهم را در ادامه مطلب مشاهده فرمائید:

»»»

 

 

*بارش باران در شهر باران از ظهر امروز به طور کامل قطع شد و بازی در هوایی مطبوع برگزار شد.

 

* قیمت بلیط ورودی به استادیوم در این مسابقه به 2000 تومان افزایش یافت که این خود نارضایتی بیشتر هواداران را در بر داشت. در حالی که در نیمه اول این مسابقه 2000 نفر بر روی سکوها حضور داشتند با شروع نیمه دوم این تعداد به 3000 نفر افزایش یافت.

 

*بعد از چند بازی ، بالاخره تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم عضدی رشت بازی کرد. از نکات جالب استادیوم فنس ها و کنترل امنیتی بیشتر بود.

 

*ترکیب داماش گیلان در این مسابقه:میلوش رادانویچ ، محمد مختاری ، علیرضا نظیف کار، علی محمد دهقان، مصطفی حاجتی، محمد آبشک، محمد رضا مهدوی، هاملت میختاریان(ابراهیم لوینیان70)، بهنام افشه(مهرزاد رضایی83)، سید رضا چاوشی(هادی سهرابی30) و  آدمیر آدروویچ.

 

*نیمه اول این مسابقه با حملات سراسری داماش بر روی دروازه سایپا آغاز شد که ماحصل آن دو گل برای داماشی ها بود. جالب آنکه در گل دوم محمدرضا مهدوی که تعلل زیاد مهاجمان را در صحنه تک به تک دید با گرفتن توپ و دریبل دروازه بان توپ را وارد دروازه سایپا کرد. اما رفته رفته و با تعویض چاوشی در دقیقه 30 که طبق معمول به عنوان هافبک به میدان رفته بود از شور و شوق تیم برای حمله نیز کاسته شد. هادی سهرابی به عنوان جایگزین افشین چاوشی به میدان آمد!!( جل الخالق!!) در دقیقه 39 این ابراهیم صادقی بود که توانست دروازه داماش را برای اولین و آخرین بار باز کند!

 

*نیمه دوم این مسابقه بازی پایاپایی بین دو تیم شکل گرفت هر چند در دقایقی داماش نبض باز را در اختیار گرفت که ماحصل آن یک گل زیبا توسط بهنام افشه بر روی سانتری مواج بود. ضمن اینکه یک شوت فوق العاده توسط علی محمد دهقان بازیکن داماش به سوی دروازه شلیک شد که توپ پس از برخورد به دیرک دروازه از خط رد شد و به بیرون دروازه آمد که داور این گل را قبول نکرد! از دیگر نکات دیگر این نیمه میتوان به قضاوت ضعیف شاهین حاج بابایی و کمک اول وی در نیمه ی دوم مسابقه اشاره کرد که با توجه به پیروزی داماش و نتیجه مسابقه اعتراضی از سمت تماشاگران متوجه وی نشد.

 

* برای لحظاتی تیم سایپا بازی جوانمردانه را رعایت نکرد که با اعتراض شدید هواداران داماش گیلان رو به رو شدند.

 

*این بازی دو تعویض دیگر نیز داماش داشت که لوینیان بجای میختاریان به بازی آمد و در دقایق پایانی نیز افشه بعلت مصدومیت جای خود را به رضایی داد.

 

*آدمیر مهاجم مونته نگرویی داماش بار دیگر نشان داد که یک مهاجم شش دانگ نیست و از دست دادن موقعیت های پی در پی و کندی در حرکت وی کاملا سوال بر انگیز بود! ضمن اینکه رفلکس های میلوش هم در این مسابقه چندان جالب به نظر نمی آمد..

 

*در دقایقی از مسابقه محمد مایلی کهن شدیدا مورد اعتراض قرار گرفت و در پایان مسابقه نیز هواداران داماش از وی درخواست حرکات موزون میکردند!!

 

* در حالی نیمه دوم در حالی که تعدادی از هواداران در پشت دروازه سایپا شعار های دو طرفه سر میدادند و در حالی که هواداران رو به رو قصد پاشخگویی به این شعارها را داشتند با مخالفت عباس لیدر باشگاه مواجه شدند در حالی که وی در مواقعی خاص شعارهای عجیب را تائید میکرد!!

 

*سرمربی سایپا پس از کنار رفتن تیمش از جام حذفی خبرنگاران را جا گذاشت و حاضر به پاسخگویی به آنها نشد.محمد مایلی‌کهن پس از شکست 3 بر یک تیمش مقابل داماش گیلان و حذف از دور رقابت‌های جام حذفی، نداشتن اتاق کنفرانس مطبوعاتی را برای انجام ندادن مصاحبه بهانه کرده و حاضر به گفت و گو با خبرنگاران نشد.وی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفت:بروید اتاق کنفرانس بسازید، سپس به این اتاق می‌آیم و مصاحبه می‌کنم. به نظر می رسید وی به شدت از این باخت نارحت بود.

 

 

نتایج سایر مسابقات:

 

پیکان0(2) ـ‌کاوه0(4)

گل‌ها: قربانی، رضاپور (از نقطه پنالتی)برای پیکان، جعفری، بوستانی، امیرخانی، بابک(از نقطه پنالتی) برای کاوه

 

مس0 ـ مسجدسلیمان1

گل‌ها: حکیم نثاری(63) برای مسجدسلیمان

 

سایپا1 ـ داماش3

گل‌ها: سیدرضا چاووشی(14) ، محمدرضا مهدوی(18)، بهنام افشه (65) برای داماش ابراهیم صادقی(39) برای سایپا

 

فولاد نطنز 3ـ نفت تهران2

گل‌ها: علی محمدی(52،55،75) برای فولاد نظنز، رفیعی (15)، میرمحمدصادقی (65) برای نفت

 

شهرداری بندرعباس2 ـ صبا1

گل‌ها: مطوری(28)، رجبی(88) برای شهرداری بندرعباس، نیکبخت واحدی(33) برای صبا

 

* ایرانجوان بوشهر 2 – ملوان بندرانزلی 3
گل‌ها: علیرضا ذلکی (8) و مصطفی نجمی زاده (58) برای ایرانجوان بوشهر و پژمان نوری (23)، محمد نزهتی (74) و مهرداد اولادی (97) برای ملوان

 

* فولاد خوزستان 2 – سپیدرود رشت یک
گل‌ها: میثم خسروی (32) و مهدی مومنی (43) برای فولاد و محمد آقاخانی (37) برای سپیدرود

 

* پاس همدان یک – استقلال تهران 4
گل‌ها: پژمان منتظری (1+45 – گل به خودی) برای پاس همدان و مجتبی جباری (15- پنالتی و 3+90)، حنیف عمران‌زاده (69)، پژمان منتظری (87) برای استقلال

 

*ماشین سازی تبریز یک – سپاهان اصفهان 3
گل‌ها: احمد فراسی (84) برای ماشین سازی و احمد جمشیدیان (13)، مهدی کریمیان (34) و غلامرضا عنایتی (80) برای سپاهان

 

 برنامه سایر مسابقات مرحله یک شانزدهم

چهارشنبه (28/7/89)

 

شهرداری تبریز – راهبر آباده فارس/ یادگار امام (ره) تبریز (ساعت 15)
داور: پیروز سیف اله پور، کمک ها: مجید ویشگاهی و علی میرزابیگی

 

عمران کیش – استیل آذین / المپیک کیش (ساعت 45/17)
داور: رضا کرمانشاهی، کمک ها: حسین طالقانی و سعید قاسمی

 

پرسپولیس تهران – نفت محمودآباد/ آزادی تهران (ساعت 45/15)
داور: محمدرضا اکبریان، کمک ها: بابک داوری و محمدرضا منصوری

 

 

 

همچنین با کناره گیری تیم های صنعت نفت آبادان ، مقاومت سپاسی شیراز و پیام مشهد از رقابت های جام حذفی باشگاه های ایران تیم های راه آهن شهر ری، تراکتورسازی تبریز و شاهین بوشهر از هم اکنون به مرحله بعدی این رقابت ها راه یافتند.

 

 

پ.ن : نکته جالب آنکه تیمهای لیگ برتری پیکان ، مس، سایپا ، نفت و صبا در بازی های امروز برابر حریفان لیگ یکی خود شکست خوردند و از دور مسابقات کنار گذاشته شدند.