*داماش خیلی زود خود را در لیگ برتر حفظ کرد. برای 2 بازی آینده آیا بی انگیزه بازی می کنید یا هدف خاصی دارید؟

فوتبال را برای فوتبال بازی می کنیم. فوتبال هیجان زیبای عمومی ایجاد می کند. این از سینما و هنر و ورزش برمی آید که فوتبال در راس آن قرار دارد. لیگ برتر ما متاسفانه دنبال ارائه فوتبال زیبا نیست و شده لیگ امتیازگیری! به خاطر این است که ما رشدی در لیگ نمی بینیم.

 

*از نظر شما افت داشته؟

بله که افت داشته. هنوز نتوانستیم 2 دفاع محکم و خوب به حسینی، عقیلی و بنگر اضافه کنیم. در خط هافبک نتوانستیم 2 نفر به آندو، جباری، نویدکیا، کریمی و نکونام اضافه کنیم و بازهم به سراغ همین بازیکنان می رویم. این هافبک ها 10 سال قبل برای خود نامی دست و پا کردند و هنوز جای آنها کسی نیامده. در خط حمله دچار حادثه هستیم. یک روز از قاضی و یک روز از انصاریفرد و روز سوم از یک نفر دیگر استفاده می کنیم. این نشان می دهم لیگ ما جای جوان ها نیست و کسی جرات ندارد به جوانها به خاطر همین نتیجه گیری بازی بدهد.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

*داماش را با هدف نتیجه گیری بستید یا ارائه فوتبال زیبا؟

برنامه ریزی ما برای داماش نتیجه گیری نبوده. الان تیم ما 41 امتیاز دارد و احتمال این که 44 یا 45 امتیازی شویم، زیاد است. خوب این نتیجه برای مردم رشت خیلی خوب است. من اول سال هم گفتم که ما برای مطرح شدن آمدیم نه مدعی شدن. البته حوادثی که به آن دچار شدیم، روزهای بدی به ما هشدار داد. به طور جدی در 2 بازی باقی مانده دنبال فوتبال خوب هستیم و الان همه اعتقاد دارند تیم ما بد بازی نمی کند.

 

*تارتار را برای فصل بعد نگه می دارید؟

تارتار نشان داد که توانایی خیلی خوبی برای مربیگری دارد. خیلی خوب هم از پتانسیل بازیکنان استفاده کرد. اگر من باشم تارتار هم سرمربی داماش می ماند.

 

*مگر قرار است در داماش نمانید؟

داماش باید واگذار شود چون یک ریال برای فصل بعد پول نداریم که هزینه کنیم. البته خدا را شکر مسئولان استان به تکاپو افتاده اند تا تیم را در اختیار بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد خیلی میمون و مبارک خواهد بود. مسئولان قضایی هم به جد دنبال این هستند که تیم این بافت خود را حفظ کند و منحل نشود.

 

*اگر مسئولان استانی تیم را در اختیار بگیرند و از شما بخواهند مدیریت کنید، قبول می کنید؟

من 4، 5 سال است برای داماش دارم کار می کنم. آرزو دارم اهدافی که برای این تیم در سر دارم را اجرایی کنم و به هدفم برسم. هدفم برای سال آینده این است که استانداردهای حرفه ای که AFC تعیین کرده را خیلی با قدرت بگیریم و در ضمن تیم هم بتواند سهمیه آسیا کسب کند. تیم های پایه ما هم بتوانند به تیم بزرگسال بازیکن تزریق کنند که الان این کار دارد انجام می گیرد.

 

*اگر بمانید آیا تیم فعلی را حفظ می کنید؟

بازیکنان ما سال بی پولی و پرفشاری ررا پشت سر گذراندند. با جوانمردی ایستادند و تیم را حفظ کردند. هرکدام اگر دوست داشته باشند لیاقت این را دارند که بمانند. امسال فرصت طلایی به خصوص برای جوانهاست. البته فکر می کنم منهای غلامی، عسگری و زنیدپور که می خواهند در تیم های دیگری بازی کنند، بقیه باشند.

 

*می گویند غلامی با پرسپولیس تمام کرده. شما شنیدید؟

مبارک باشد! نه من نشنیدم. غلامی خیلی به من نزدیک است و اگر تمام کرده بود به من می گفت. او بچه سالم و درستکاری است که خیلی زحمت کشیده امسال. او شرافت فوتبالی دارد.